CCC, hvad menes med...?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-09-04 16:22

Hej

Jeg skal til at sætte mig ind i Carbon Copy Cloner, men det kniber med
mit tekniske engelsk
Derfor er der visse udtryk som jeg gerne have hjælp til , tak

1. create a disk image on the fly.

2.create a NetBoot image from a fully customized Mac OS X installation.

3.create ASR-ready disk images

4. Cloning to a disk image will (obviously), not yield a bootable volume
unless you use CCC to restore the image to a physical partition or disk.

Og, er der nogle af jer, som er bekendt med dansk materiale om CCC

Indtil for nylig havde jeg "free to read" som ordbog, men den findes
ikke mere, kender I andre sider der tilbyder online oversættelse?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-09-04 16:34

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej
>
> Jeg skal til at sætte mig ind i Carbon Copy Cloner, men det kniber med
> mit tekniske engelsk
> Derfor er der visse udtryk som jeg gerne have hjælp til , tak

Lige en mere

5. CCC provides, for your convenience, an interface to psync.

Provide betyder da "anbefale,/råde til" ikke?

Hvis ja, hvad menes der med "an interface to psync."
Er med på at "psync ", er et program/script en gut har lavet.

Tak igen
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jens

Dato : 14-09-04 18:02

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> 5. CCC provides, for your convenience, an interface to psync.
>
> Provide betyder da "anbefale,/råde til" ikke?

Mere noget i retning af: "stiller til rådighed"

> Hvis ja, hvad menes der med "an interface to psync."

Uden at kende psync vil jeg gætte på at CCC kan starte psync.
--

Jens F

Fra : Jens

Dato : 14-09-04 18:02

> [...]

> mit tekniske engelsk
> Derfor er der visse udtryk som jeg gerne have hjælp til , tak

Skab et disk-billede i farten

> 2.create a NetBoot image from a fully customized Mac OS X installation.

Skab et NetBoot billede fra en færdigindstillet Mac OS X installation

> 3.create ASR-ready disk images

Skab et disk-billede der er klar til ASR (Apple Software Restore)

> 4. Cloning to a disk image will (obviously), not yield a bootable volume
> unless you use CCC to restore the image to a physical partition or disk.

At klone til et disk-billede vil naturligvis ikke resultere i en
start-disk - medmindre man bruger CCC til at overføre disk-billedet til
en fysisk disk eller partition.

> Og, er der nogle af jer, som er bekendt med dansk materiale om CCC

Desværre nej.
--

Jens F

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-09-04 19:15

Jens <spam@finds.dk> wrote:

tak for oversættelsen, det gør mig istand til at stille de primære
spørgsmål

> Skab et disk-billede i farten

I farten= mens andre programmer er i brug ,eller hvad menes der?

> Skab et NetBoot billede fra en færdigindstillet Mac OS X installation
Hvad er Netboot, og hvad menes med en færdigindstillet OSX install.?

> Skab et disk-billede der er klar til ASR (Apple Software Restore)

Hvad gør ASR ? (kort version

> At klone til et disk-billede vil naturligvis ikke resultere i en
> start-disk - medmindre man bruger CCC til at overføre disk-billedet til
> en fysisk disk eller partition.

Hvorfor er det en selvfølge at man ikke kan bruge et klonet diskbillede
som startdisk ?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jens

Dato : 14-09-04 19:54

> [...]

> spørgsmål

> I farten= mens andre programmer er i brug ,eller hvad menes der?

Uden alt for mange trin i processen.

> Hvad er Netboot, og hvad menes med en færdigindstillet OSX install.?

Uden at kende Apples konkrete løsning betyder Netboot blot at computeren
indlæser sine programmer fra en netforbindelse i stedet for en harddisk.

> Hvad gør ASR ? (kort version

Genindlæser et diskbillede som var gældende på et givet tidspunkt (som
man ønsker at vende tilbage til - f.eks. hvis man har "pillet" for
meget).

> Hvorfor er det en selvfølge at man ikke kan bruge et klonet diskbillede
> som startdisk ?

I opstarten læser computeren nogle bestemte sektorer (boot-sectors) på
startdisken. Et disk-image har ikke en boot-sector, som computeren kan
finde, da den kun kender diske og partitioner.

PS: Med den nysgerrighed skal du s'gu da nok nå nogen vegne
--

Jens F

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-09-04 21:34

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]

> finde, da den kun kender diske og partitioner.
>
> PS: Med den nysgerrighed skal du s'gu da nok nå nogen vegne

Tak for alle dine svar Jens!

Ja, jeg er meget nysgerrig, men har desværre min hukommelse imod mig

Ville sgu´ønske at jeg havde fået en computer i konfirmationsgave!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 15-09-04 13:25

Lone Schmidt wrote:

> Ja, jeg er meget nysgerrig, men har desværre min hukommelse imod mig
>
> Ville sgu´ønske at jeg havde fået en computer i konfirmationsgave!

Det havde man ikke før 1. Verdenskrig.

--Martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-09-04 19:32

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Det havde man ikke før 1. Verdenskrig.
>
> --Martin

Frække lømmel!

Pas på at jeg ikke kommer efter dig med min rollator!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 14-09-04 21:46

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
> 1. create a disk image on the fly.
Skab et pladebillede på fluen
> 2. create a NetBoot image
Skab et netstøvlebillede

<undskyld>
Jens

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-09-04 12:18

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Skab et pladebillede på fluen
> Skab et netstøvlebillede
>
> <undskyld>
> Jens

LOL!

Derfor spørger jeg osgå: hvad menes der med... og ikke hvad det
betyder. Så kommer jeg nemli frem til det samme som dig´, og jeg har
ikke lige en flue ved hånden!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge