Stående buffét.
Fra : Kisser

Dato : 14-09-04 11:29

Hej.

Jeg søger diverse spændende opskrifter og ideér til mad, som kan serveres
til en indflytterfest, som skal foregå stående/siddende (ikke ved et bord)
med en paptallerken..

Kravene er dog at det skal være nemt og billigt??!

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 22:17

"Kisser" <kisser1@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en paptallerken..
>
> Kravene er dog at det skal være nemt og billigt??!

Både nemt, billigt, spændende, og kunne spises stående af en paptallerken,
er ret mange krav du stiller til arrangementet.

Jeg ville lave lidt forskellige små sandwiches med spændende fyld, hvor hver
sandwich deles i fire dele. Fyldet kan fx være:
-laks og flødeost
-vitello tonnato
-en god ost, italiensk skinke og soltørede tomater, osv. Det behøver ikke
være æggesalat og leverpostej, som ellers er det, man ofte forbinder med en
sandwich ;)

Derudover ville jeg lave nogle små spyd med forskelligt på, fx
-et par små bidder god ost, en cherrytomat, et stykke peberfrugt og en
vindrue
-et stykke kogt kyllingebryst, bacon, cherrytomat og et stykke ananas
-et par små frikadeller og grønt
-et par pillede rejer, et par muslinger, et stykke citron og lidt grønt
-nogle frugtspyd

Og så ville jeg sætte en fast, kold tærte på bordet. Den skal være så fast
at den kan spises med fingrene uden at svine, og den skal skæres ud i små
stykker, eller laves i portionsforme.

Kylling og frikadeller tager altid kegler på en buffét.

Tina