TDC hotspot, dækning og hastighed
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-09-04 20:12

Hej

Nogen der har erfaring med TDC hotspot?

Jeg bor 350 meter fra en lokalitet. Men hvis det kun er eet enkelt
accesspoint der sidder over loftet i fx indgangen på hotelllet.. Så er det
jo nok ikke de store muligheder for at få forbindelse selv med kraftig
retningsbestemt antenne!?

Men hvis der er nogen der har erfaring med at koble sig på, hvad siger
hastigheden så?

Er det noget ala en 256Kbit adsl, eller er det oppe i en 8Mbit eller noget?
for hvis man kan få forbindelse er det jo en billig forbindelse man kan
benytte sig af! 199/måneden, og så giver de vist 3 måneder gratis til at
starte med.

Fra : kenth hvam

Dato : 13-09-04 22:02

TDC hotspot er typisk produceret via 2Mbps ADSL. Jeg tvivler på, at du kan
bruge et accespunkt 350m væk til noget fornuftigt.

/kenth
'be aware; ansat ved TDC'

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-04 03:53

"kenth hvam" <kph@khvam.dk> wrote in message
> TDC hotspot er typisk produceret via 2Mbps ADSL. Jeg tvivler på, at du kan
> bruge et accespunkt 350m væk til noget fornuftigt.
Nu er der fri sift derover til, dog ser det ud til at der desværre nok ikke
er meget dækning i den retning hvor jeg bor... Jeg kørte rundt om
lokaliteten igår.. og der var 8 TDC accesspoints som network stubler
fandt...

Fra : Morten Skriver

Dato : 14-09-04 08:35

On Tue, 14 Sep 2004 04:52:58 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> nok ikke er meget dækning i den retning hvor jeg bor... Jeg kørte
> rundt om lokaliteten igår.. og der var 8 TDC accesspoints som network

Generalt skal du nok ikke forvente at der er dækning ret langt væk fra
den lokalitet som hotspot'et er beregnet til at dække.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk