Kat tisser samme sted
Fra : Jan

Dato : 13-09-04 15:33

Hejsa

Vi har fået 2 små killinger der nu er 13 uger gamle, men den ene bliver ved
med at tisse på gulvtæppet i hjørnet af stuen, har hørt man kan bruge
rodalon til at fjerne kattetis med hvis det er fortyndet, men hvor meget
skal det fortyndes og hvad kan jeg ellers gøre for at få den til at lade
være med det.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 15:58

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rodalon til at fjerne kattetis med hvis det er fortyndet, men hvor meget
> skal det fortyndes og hvad kan jeg ellers gøre for at få den til at lade

Hvor meget rodalonen skal fortyndes, det står på flasken.

Prøv at stille en kattebakke på det sted. En anden bakke, end den de har til
deling.

Den lader du stå på stedet en uges tid. Derefter flytter du den ganske,
ganske lidt ad gangen. Flytte 10 cm, lade stå et par dage på det sted,
flytte 10 cm igen, osv, hen mod det sted, bakken skal stå permanent.

Tisser katten stadig i det hjørne, begynder du forfra.

Det kræver stor tålmodighed, og det er et værre rod med en bakke stående
midt i det hele, men det lønner sig i sidste ende.

Du har selvfølgelig tjekket med dyrlægen, at der ikke er problemer med
urinvejene?

Tina

Fra : Jan

Dato : 15-09-04 14:59

Er det virkelig det eneste der er at gøre - lyder noget hårdt

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-09-04 15:24

> Er det virkelig det eneste der er at gøre - lyder noget hårdt

Hårdt? Ved ikke helt hvad du mener.
Du bliver nød til at stille en lille bakke der hvor uheldet bliver ved. Tag
eventuelt en lille foliebakke med grus i.
Den skal nok hurtigt lære det. Det er nok bare blevet en dårlig vane.

Hilsen Nina

Fra : Jan

Dato : 16-09-04 08:28

Vil de ikke begge tro at det er deres nye katte bakke.

Skal vi bare lade den stå et par dage og så flytte den lidt og når vi så
nærmer os den rigtige kattebakke så fjerne den helt ??

Jan

Fra : Denise

Dato : 16-09-04 08:43

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> Vil de ikke begge tro at det er deres nye katte bakke.
>
> Skal vi bare lade den stå et par dage og så flytte den lidt og når vi så
> nærmer os den rigtige kattebakke så fjerne den helt ??
>
> Jan

Helt korrekt. Og måske lægge noget sølvpapir der hvor den tissede før, bare
et stykke tid.

--
Hilsen Denise