ATA RAID-controller... Hvilken??
Fra : Jesper Mørch

Dato : 13-09-04 14:52

Er der nogen af Jer i gruppen der har gode/mindre gode erfaringer med
IDE-RAID og div. producenter?

Jeg overvejer at anskaffe en RAID-controller til ATA/SATA-diske, men aner
ikke hvad jeg skal gå efter, bortset fra at den ikke skal bombe
husholdningsbudgettet... OG være ordenligt understøttet i Linux også.

Mvh. Jesper

Fra : Martin

Dato : 13-09-04 15:22

Hejsa
Jesper Mørch wrote:
> Jeg overvejer at anskaffe en RAID-controller til ATA/SATA-diske, men
> aner ikke hvad jeg skal gå efter, bortset fra at den ikke skal bombe
> husholdningsbudgettet... OG være ordenligt understøttet i Linux også.

Promise plejer at være et godt bud.
Også til linux så vidt vides.

Mvh
Martin

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-09-04 17:18

Jesper Mørch wrote:
> [...]
> aner ikke hvad jeg skal gå efter, bortset fra at den ikke skal bombe
> husholdningsbudgettet... OG være ordenligt understøttet i Linux også.

Jeg har både en Promise 133 og en med SiL0680 chippen (også ATA133).
Ingen af dem er SATA men PATA. Den med SiL0680 chippen fryser under
windows efter en dags brug hvorimod Promis kører videre uden problemer.
SiL0680 er dog den hurtigste og mest drev-kompatible (Promise kan ikke
bruges til CD/DVD). Jeg kører windows xp.

På arbejde har vi dog en ældre pc som kører med et SiL0680 kort magen
til mit og det kører fint i døgndrift. PC'eren kører dog linux. Det er
muligt at linux driveren er bedre end windows driveren eller også
skyldes det blot at SiL0680 kortet ikke kan sammen med mit hardware.

Promise kortet koster det dobbelte af hvad SiL0680 kortet koster.

Vidste jeg at jeg kunne få SiL0680 kortet til at køre stabilt i min pc
så skiftede jeg lige på minutten.

mvh Bernhard