Andet multimedie
bentjuul 3670
ACDSee lukker med det samme
Fra : Tonni

Dato : 13-09-04 13:50

Hej!

Er der nogle der kender til den fejl?
Når jeg åbner acdsee's browser lukker den ned med det samme.
Men åbner jeg et billede fra f.ex. stifinder kommer der godt nok et acdsee
vindue, hvor jeg kan skifte mellem de billeder der er i biblioteket, -samt
åbne editoren.....

Med venlig hilsen
Tonni

Fra : Mads

Dato : 13-09-04 15:00

On Mon, 13 Sep 2004 14:50:29 +0200, "Tonni" <oz4acl@pc.dk> wrote:

> [...]
>vindue, hvor jeg kan skifte mellem de billeder der er i biblioteket, -samt

Hvilken version af ACDSee ?

Har du prøvet at afinstallere den og så
geninstallere den ?

mvh Mads

Fra : Tonni

Dato : 13-09-04 15:46

Hej Mads!

Glemte at skrive at problemet opstod da jeg skiftede fra en 4'er til 6!
Følgende er prøvet:
Afindtall af 6 og geninst af 4, men fejlen blev :-/
Afinst, igen, af 4 med efterfølgende oprydning i registreringsdatabasen.
- Ved hjælp af "registry first aid"
Geninst af 6'eren.....

Intet har hjulpet!

Med venlig hilsen
Tonni

Fra : Tonni

Dato : 13-09-04 16:10

Glemte at skrive:
WinXP Professional SP1 DK

Fra : Mads

Dato : 13-09-04 17:19

On Mon, 13 Sep 2004 16:45:41 +0200, "Tonni" <oz4acl@pc.dk> wrote:

> [...]
>Afindtall af 6 og geninst af 4, men fejlen blev :-/
>Afinst, igen, af 4 med efterfølgende oprydning i registreringsdatabasen.

Hej

Det lyder godtnok mystisk. Jeg har ikke lige set det
problem med version 6 tidligere, men jeg har dog set
lignende problemer i andre programmer og der er en
mulighed for at det kan skyldes noget helt andet,
nemlig noget spyware der kolliderer med din ACDSee.
Spyware kan forårsage mange mærkelige problemer.
Hvis du ikke allerede tjekker din maskine for spyware
jævnligt, så prøv at scanne din maskine med Adaware
fra Lavasoft : http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Programmet er gratis og nemt at bruge.

mvh Mads

Fra : Tonni

Dato : 14-09-04 06:58

Hej!

Det var hverken tsr's eller noget snavs adaware kunne klare
Så det må være noget acdsee lader ligge ved en afinstall der er
"fejlbehæftet"!??
Nogen der har en go' ide?

Fra : C.Stensgaard

Dato : 14-09-04 07:41

ja - havde samme problem

Så vidt jeg husker skal du fjerne alt ACDSee fra din profil - c:\documents
and settings\*\*\Acdcee\*.*

Fjerne alt i registry og geninstallere.

Det er for så vidt jeg kan se det samme jeg havde - en defekt database som
ikke kan reddes.

I virkeligheden et meget ustabilt stykke software - men der er ikke andre
alternativer der er lige så gode og med så mange faciliteter. Men prøv det
om det lykkes, ellers må jeg lige finde det papir frem fra deres hjemmeside
der klart beskriver hvordan man skal forholde sig - men jeg mener bestemt at
fremgangsmåden for at løse problemet var som jeg har beskrevet ovenfor.

Held og lykke

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : Mads

Dato : 14-09-04 08:54

On Tue, 14 Sep 2004 08:41:01 +0200, "C.Stensgaard"
<kamisu@håtmail.com> wrote:

>I virkeligheden et meget ustabilt stykke software

Ja, det kan vi godt blive enige om.
ACDSee har ikke været rigtig stabil siden version 2.4x
og det er da også den version jeg selv bruger normalt.
Den har lige de features jeg skal bruge, nemlig visning,
sortering og rotering. Til større opgaver bruger jeg som
regel Paint Shop

mvh Mads

Fra : Tonni

Dato : 14-09-04 15:50

Hej!

Det ville have været rart hvis de løsninger der er beskrevet på deres
supportsite, med sletning af filer / dir's hjalp desværre ikke så det lader
til det bliver farvel Acdsee....

Mange tak for hjælpen og de gode råd!

Fra : C.Stensgaard

Dato : 14-09-04 17:14

Jeg er også grundig træt af det, men blev anbefalet et nyt program i går :
Fotostation Pro 5.1

Har downloadet en trial version - det ser sgu godt ud som konkurent til ACD

fotostation.dk - yep det er dansk