Bedste 160 Gb disk
Fra : 8700

Dato : 12-09-04 17:31

Hejsa

Det er jo en jungle med de harddiske

Hvilken en ville du købe hvis du skulle have en ny 160 Gb disk ???

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 17:55

8700 skrev:

> Hvilken en ville du købe hvis du skulle have en ny 160 Gb disk ???

Helt klart Seagates udgaver uden sidestykke.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Casper Bang

Dato : 12-09-04 18:02

> Hvilken en ville du købe hvis du skulle have en ny 160 Gb disk ???

Ville købe en seagate... har et par stykker, som jeg er tilfreds med.

Fra : 8700

Dato : 12-09-04 18:04

Måske denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22295 eller er en
anden model bedre ??

Mv

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:414480ef$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Casper Bang

Dato : 12-09-04 20:30

> Måske denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22295 eller er en
> anden model bedre ??

Har to af dem... de kører perfekt.

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-09-04 12:08

>Ville købe en seagate... har et par stykker, som jeg er tilfreds med.

har lige haft kontakt med en sikkerhedschef, som står for drift af
utallige servere samt sikkerheds-polymikken omkring dette..

han ville bestemt IKKE anbefale Seagate, da han havde set adskillige
af disse crashe i servere.. derimod ville han klart anbefale Western
Digital..

bare hans råd..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-09-04 17:12

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> wrote:

> [...]
>
>han ville bestemt IKKE anbefale Seagate, da han havde set adskillige
>af disse crashe i servere.. derimod ville han klart anbefale Western

Tja, det er ikke så mange år siden en serie dårlige harddiske var ved at
sende Western Digital ud i konkurs. De reddede sig kun igennem ved at
købe teknologi af IBM.

Senere var det IBM der fik svære problemer med en serie harddiske. Det
fik IBM til at sælge harddisk divisionen fra til Hitachi.

<mlr>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-09-04 22:16

Bo Dudek skrev:

> bare hans råd..

Som heldigvis strider imod alle andre råd

Fra : Anders Lund

Dato : 17-09-04 22:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> Som heldigvis strider imod alle andre råd

Det passer jo ikke. :)

Hvordan kan WD så stadig være kørende?

Jeg har 2 af slagsen og de performer helt vildt godt og siger næsten
ikke noget.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-09-04 15:04

Anders Lund skrev:

> Det passer jo ikke. :)

Jo delvist

> Hvordan kan WD så stadig være kørende?

Jeg har ikke sagt noget ondt om WD.

> Jeg har 2 af slagsen og de performer helt vildt godt og siger næsten ikke
> noget.

Det vil jeg gerne tro

Fra : Anders Lund

Dato : 19-09-04 13:59

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har ikke sagt noget ondt om WD.

Undskyld, jeg kan nu regne ud at det var Seagate-delen du kommenterede. :)

Dem har jeg også haft uheldige møder med - men ved ikke hvordan de er i dag.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-09-04 16:43

Anders Lund skrev:

> Undskyld, jeg kan nu regne ud at det var Seagate-delen du kommenterede. :)

Det er korrekt

WD laver nogle monster fine diske - dog synes jeg ikke de virker helt så
lydsvage som Seagates ditto udgaver.

> Dem har jeg også haft uheldige møder med - men ved ikke hvordan de er i
> dag.

Seagate er i dag og ca. 2 år tilbage noget af det bedste sammen med WD,
Hitachi (hvad enten man vil det eller ej) samt Maxtor.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-09-04 16:43

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> writes:

> [...]
>
> han ville bestemt IKKE anbefale Seagate, da han havde set adskillige
> af disse crashe i servere.. derimod ville han klart anbefale Western

Tja. En af vores IT gutter på arbejdet udtrykkede det sådan her:
Indtil har vi brugt IBM & Hitachi diske, og vi har haft en del
"fall-out" på dem. Nu er vi så begyndt at købe Maxtor diske, så
begynder så at se fejl på dem også...

Husk at 1-2-3 diske brugt derhjemme er langt fra nok til at kunne
udtale sig om kvaliteten, sådan rent statistisk set, på et bestemt
mærke.

--Kai

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 18:02

8700 wrote:

> Hvilken en ville du købe hvis du skulle have en ny 160 Gb disk ???

En af dem jeg ofte har nævnt i dk.edb.hardware.drev for det er dér
emnet hører til.

Jesper G. Poulsen

Fra : 8700

Dato : 12-09-04 18:24

> En af dem jeg ofte har nævnt i dk.edb.hardware.drev for det er dér
> emnet hører til.

Ahh ja havde slet ikke set den NG - men nu er vi her og tæt på vejs ende så
lad os bare lige køre det færdigt...

Du skriver EN af dem du anbefaler - er der andre du "hellere" vil sætte på
tale ??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-09-04 18:42

8700 wrote:
> Ahh ja havde slet ikke set den NG - men nu er vi her og tæt på vejs
> ende så lad os bare lige køre det færdigt...

Hvorfor det ?

Der er helt sikkert mange flere, der ved noget om det i den rigtige gruppe,
så der vil du uden tvivl få væsentlig flere gode svar.

Jan (Der heller ikke gider dele ud af sine erfaringer de forkerte grupper
)