DOWNLOAD DISS TIL RAPPEREN REDCAP
Fra : Kindhyt K

Dato : 12-09-04 16:31

NB! Hej gruppe! Da det ikke er lykkedes mig at finde en nyhedsgruppe for
dansk rap eller hiphop har jeg valgt at poste mit indlæg hér, da NOGET af
målgruppen da må kigge med herinde?
Hvis I kender til en gruppe med hiphop og rap, så skriv endelig!
INDLÆG:
Det hele startede med Jan "Redcap" Flemmings argumentløse sammenligning, i
negative vendinger, af rapgruppen De 2 Hjul Af Staal med selveste Malken. En
sammenligning, der udover at være umulig at leve op til, vidner om
misundelse og sure rønnebær når man hører REDCAPs nyeste udspil, som mest af
alt lyder som Nik & Jay.

Derpå fulgte en seriøs anmeldelse lavet af Kindhyt K af førnævnte
"Redcap"-track, som Jan Flemming hurtigt fik fjernet og erstattet med en
lignende anmeldelse, men med to karakterer højere. WACK! Men dét var ikke
nok! Jan Flemming skulle også ind og anmelde et Staal-track helt i bund og
samtidig flame alle nye Staal-udgivelser i feedbacken. Dét var dråben! Et
par pilsnere og et par timer senere var dette track i kassen.

DOWNLOAD TRACKET HER:
http://de2hjulafstaal.mymusic.dk/diskografi/sang.asp?id=32256

En ægte net fight er kendetegnet ved hurtige pråds, så der er ikke
indstillet for meget ved lyden. Men meningen kommer ud!

Vi venter stadig på svar fra REDCAP.

Fra : Peter Juhl

Dato : 12-09-04 16:40

Kindhyt K wrote:

> Vi venter stadig på svar fra REDCAP.

Gå op på dit værelse!

/Peter

Fra : Cykellapper

Dato : 12-09-04 16:48

Kindhyt K wrote:

> Et par pilsnere og et par timer senere var dette
> track i kassen.

Er I gamle nok til at drikke øl?

> En ægte net fight er kendetegnet ved hurtige pråds, så der er ikke
> indstillet for meget ved lyden. Men meningen kommer ud!

I havde ikke behøvet at lave det på helium.

Godtnok noen vrede unge mennesker.... But funny

/Preben

Fra : S. Sørensen

Dato : 12-09-04 16:48

"Kindhyt K" <staal@it.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> sure rønnebær når man hører REDCAPs nyeste udspil, som mest af
> alt lyder som Nik & Jay.

Du får det til at lyde som noget dårligt?

Steinbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 16:14

Kindhyt K wrote:

> [...]
> negative vendinger, af rapgruppen De 2 Hjul Af Staal med selveste Malken. En
> sammenligning, der udover at være umulig at leve op til, vidner om

Jeg er hverken misundelig, rønnebær-hungrende, eller kender nogen af de
involverede parter, men det er da tydeligt for enhver, at I er kraftigt
MalkDeKoijn-inspirerede på fx nummeret "Tørstig Efter 5altvand", der
ligger på MyMusic. Hvis I skal lave diss-tracks til alle dem, der nævner
dét faktum, så får I travlt.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Kindhyt K

Dato : 13-09-04 17:00

Tja.. Ét eller andet sted ER vi da inspireret af Malk De Koijn. De ER jo
trods alt min
(Kindhyt K) yndlingsrapgruppe. Og det kan da kun betegnes som fjer i hatten,
når folk
siger at vi lyder lidt som dem.

Men når man vender det om til noget fuldstændigt negativt, og siger at vi er
uoriginale
etc., så bliver det lidt irriterende. Især når andre hiphop-amatører gør alt
for at lyde
som "Suspekt", "Den Gale Pose", "Clemens" etc. I første omgang er det dog
til leve med.

MEN når man målrettet begynder at flame alle vores udgivelser, give elendige
anmeldelser og skrive lidet flaterende ting i vores "kommentar"-felter på så
tyndt et
grundlag at vi lyder som de tre bananer (man IKKE kan nå), så kammer det
over!
Og da det jo ER "hiphop", så er det helt almindeligt at lave diss' til
hinanden. Og
selvom det lyder personligt, så er det jo bare sjov og narrestreger.

Som nævnt i det aller øverste indlæg, så ville jeg da helst have postet det
her i en
"hiphop" eller "rap" nyhedsgruppe, men jeg kunne ikke finde nogen. Jeg er da
ked
af, hvis jeg har irriteret eller chokeret nogen af jer andre herinde. Det
var bestemt
ikke hensigten! Og det var ikke meningen at I skulle følge op med svar som
"Er I gamle nok til at drikke" og "Op på dit værelse". Jeg må nok indrømme,
at
det ikke ligefrem var målgruppen jeg ramte.

Så jeg vil slutte af med et spørgsmål: Hvor skal man rette henvendelse for
at få
oprettet en ny nyhedsgruppe? (som fx. hiphop eller rap) Så slipper I jo nok
for
lignende indlæg i fremtiden

MvH Kindhyt K, som ikke er ude på ballade.

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> skrev i en
meddelelse news:4145B94C.60CF7EF7@daimi.au.dk...

Fra : -V-

Dato : 13-09-04 17:05

Kindhyt K wrote:
> Og da det jo ER "hiphop", så er det helt almindeligt at lave diss' til
> hinanden. Og selvom det lyder personligt, så er det jo bare sjov og
> narrestreger.

> MvH Kindhyt K, som ikke er ude på ballade.

Tag det roligt. Kritikken af dit track er jo bare sjov og narrestreger. Som
alting herinde.

Udover det synes jeg ikke at det er så dårligt, selvom det er lidt
ufrivilligt morsomt visse steder.
"Skide i bukserne af skræk"...? *Fniis*....

-V-

Fra : Kindhyt K

Dato : 13-09-04 17:18

> [...]
> ufrivilligt morsomt visse steder.
> "Skide i bukserne af skræk"...? *Fniis*....

Hehe, ja, det er jo sagt med en del selvironi. Som I kan læse i vores
tekster og se på vores billeder på mymusic, hvor vi holder køkkenknive i
hænderne etc, så tager vi ikke os selv for højtidligt, hvilket vi har
indtryk af, at mange andre amatør-rappere gør.
Vi gør det kun for spasens skyld og for at tage pis på de andre. Og det
bærer åbenbart frugt. Efter kun 14 dage er vi nu dukket op på mymusic's top
30 chart. Andre af de "seriøse" amatører har været der i månedsvis uden
overhovedet at nå HIPHOP-charten!!
Dét er sgu da skægt!

Kindhyt K

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 17:38

Kindhyt K wrote:

> [...]
> mymusic's top 30 chart. Andre af de "seriøse" amatører har været der
> i månedsvis uden overhovedet at nå HIPHOP-charten!!

Godt gået.

Fem svin til Kindhyt K og hans Krew herfra.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Cykellapper

Dato : 13-09-04 23:32

Kindhyt K wrote:

> Jeg er da ked af, hvis jeg har irriteret eller chokeret nogen af jer andre
herinde.
> Det var bestemt kke hensigten! Og det var ikke meningen at I skulle følge op
med
> svar som "Er I gamle nok til at drikke" og "Op på dit værelse". Jeg å nok
indrømme, at
> det ikke ligefrem var målgruppen jeg ramte.

Mit indlæg var bestemt ikke ment ondt eller noget. Respekt til alle, der laver
deres egen musik. At jeg så ikke har fattet en hat af Hip-hop siden MC Ejnar
(som I tydeligvist også har lyttet til) kan nok kun tilskrives min fremskredne
alder.

På os "gamle" (for mit vedkommende 31 år) virker jeres indlæg blot lidt vredt -
måske endda barnligt. Det lader til, at man i Hip-hop miljøet betragter sine
kolleger som konkurrenter, der skal trynes. En holdning, der ikke deles i resten
af det danske musikermiljø. Et miljø jeg har været en del af de sidste 15 år som
"dogmemusiker" (noget med håndholdte instrumenter og dårlig lyssætning).

Irritere og chokere på usenet? Jeg tror, de fleste af os har set det meste
efterhånden. Vil man absolut forarges, kan man bare søge google på "Bo Warming"

IMHO, skal I være mere end velkomne til at følge og poste i gruppen - men man
kunne måske have gjort en mere taktfuld entré . Gruppen kunne godt trænge til
et pust af ungdom.

Vil I forklare lidt nærmere, hvad det der "dissen" af hinanden går ud på, for vi
er vist en del, der ikke helt forstår konceptet? - Og vi er osse en del, der
ikke taler hip-hopsk

--
Preben Mortensen (Cykellapper)
Part Time / Peter Sort Band / Hound Dog Delivers

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-09-04 18:01

Kindhyt K wrote:

> Og det var ikke meningen at I skulle følge op med svar som "Er I gamle
> nok til at drikke" og "Op på dit værelse". Jeg må nok indrømme, at det
> ikke ligefrem var målgruppen jeg ramte.

Hvis man vil give tæsk skal man kunne tåle tæsk.

Og I lyder altså meget unge - specielt den Mickey Mouse style lyd der er
på det track jeg hørte, men...

"en lille poppet nar med rød kasket troed` han ku` kom` te` toppen som
en rumraket men hvis nogen er så dumme at de trykker på play så lyder
han præcis lissom nik & jay"

....skal I da ha respekt for.

/Peter

Fra : preben nielsen

Dato : 14-09-04 13:35

> [...]
NOGET af
> målgruppen da må kigge med herinde?
> Hvis I kender til en gruppe med hiphop og rap, så skriv endelig!
----

[SNIP]

Hold da op. Det var .. hmmmm..... uinteressant og barnligt.

Lommepengene burde inddrages i et par måneder.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 17-09-04 09:06

Kindhyt K wrote:
> [...]
> NOGET af målgruppen da må kigge med herinde?
> Hvis I kender til en gruppe med hiphop og rap, så skriv endelig!

ohøj hr. K

Hva' med www.danskrap.dk?
Det er ikke en nyhedsgruppe, men de har da et forum som fungerer på samme
måde.. (http://www.danskrap.dk/board/default.asp)

Og så er der også noget der hedder www.rapspot.dk, som jeg ikke kender så
godt..

hæj