Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Umuligt at åbne JPG filer fra digital kame~
Fra : Ernst Pedersen

Dato : 12-09-04 15:16

Har nogen det "gyldne" svar på dette:

Jeg har fået sendt nogle billeder fra vor søn i Norge som han ikke kan åbne.
Jeg har nu forsøgt med forskellige programmer uden held. Jeg får
fejlmeddelelser
som: "Kan ikke læse filens header! Ukendt filformat" (IrfanView)
MGI PhotoSuite: "Corrupted or file not supported"
Ulead Ohoto Express: "Unable to open the file"
Internet Explorer firkant ned x i
Windows Billed- og faxfremviser: "Der er ikke noget eksempel"
...................osv.

Under Egenskaber-> Dokumentinfo: "Oversigten er ikke tilgængelig for de
valgte kilder"

Billederne HAR været tilgængelige, men han har haft nogle problemer med sin
pc.
Han har rigtig mange billeder som han selvfølgelig er ked af hvis de går
tabt..

Er der håb?

mvh
Ernst

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-09-04 15:20

"Ernst Pedersen" <tingvej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc.
> Han har rigtig mange billeder som han selvfølgelig er ked af hvis de går

Måske er det mere et software ng spørgsmål.. Jeg har haft
lidt problemer med billeder modtaget fra mac maskiner, men
har altid fundet een eller anden kringlet løsning. Nogle gange
gir jeg dem bare et nyt navn og så funger det, aner ikke
hvorfor.. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-04 18:29

-max- wrote:

> [...]
> har altid fundet een eller anden kringlet løsning. Nogle gange
> gir jeg dem bare et nyt navn og så funger det, aner ikke

På en en Mac er det slet ikke nødvendigt at have extension på
filnavnet, systemet finder selv ud af om det er en TIFF, JPEG eller
EPS fil...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-09-04 15:22

"Ernst Pedersen" skrev
> Er der håb?

Fil-endelsen er forsvundet? Prøv at omdøbe en fil
til etellerandet.JPG.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Gert Medom

Dato : 12-09-04 17:06

Tror Peter har ret, men husk at tage en backup før du prøver.....

hilsen
/Gert

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 12-09-04 21:36

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tror Peter har ret, men husk at tage en backup før du prøver.....

> [...]

Har prøvet at omdøbe jpg filer uden succes

mvh
Ernst

Fra : Peter Schroeder

Dato : 13-09-04 08:10

"Ernst Pedersen" skrev
> Har prøvet at omdøbe jpg filer uden succes

Efter min mening er der for mange punktummer i dine
filnavne. Windows kan lave knas fordi den opfatter
det som potentiel virus.
Sæt Windows til at vise fil-endelser, og omdøb en fil til
f.eks. helikopter.jpg og se om det hjælper.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-09-04 12:24

Peter Schroeder wrote:

> [...]
> det som potentiel virus.
> Sæt Windows til at vise fil-endelser, og omdøb en fil til
> f.eks. helikopter.jpg og se om det hjælper.

De mange punktummer i fil-navne er et potentielt problem, men det er
ikke årsagen til at disse filer corrupte.

Når man kikker source-koden, så er der noget alvorligt galt med
filens header.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-09-04 18:11

"Ernst Pedersen" <tingvej@stofanet.dk> wrote in

> MGI PhotoSuite: "Corrupted or file not supported"

Det er ikke til at sige hvad der er i vejen med filen ud fra en
beskrivelse. Kan du ikke udvælge et billede, som ikke er alt for
personligt, og lægge det et sted, så vi selv kan kigge på det?

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 12-09-04 21:40

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskrivelse. Kan du ikke udvælge et billede, som ikke er alt for
> personligt, og lægge det et sted, så vi selv kan kigge på det?

Sorry upload skulle ligge i tråden her:

http://www.upit.dk/u/Helikopter.før.transport.jpg

http://www.upit.dk/files/Helikopter.før.transport.jpg

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 12-09-04 21:58

Ernst Pedersen wrote:
> "Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry upload skulle ligge i tråden her:
>
> http://www.upit.dk/u/Helikopter.før.transport.jpg
>
> http://www.upit.dk/files/Helikopter.før.transport.jpg

Hvis man åbner en normal jpeg fil i en tekst- eller hexeditor, så kan man
se, at der fra syvende byte og frem står JFIF. Det gør der ikke i den fil du
linker til.

De fleste binære filtyper har på denne måde forskellige kendetegn, der gør
Apple/Mac og Amiga osv. i stand til at genkende filer uden endelser. (Bare
dog PC/Windows gjorde det samme).

Jeg kan desværre ikke hjælpe med at få filerne på rette fod igen.

/Mogens

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-09-04 22:08

"Ernst Pedersen" <tingvej@stofanet.dk> wrote:

>Sorry upload skulle ligge i tråden her:
>
>http://www.upit.dk/u/Helikopter.før.transport.jpg

Jeg har kigget lidt på filen, PSP kan ikke gøre noget ved den og i en HEX editor
ser headeren meget forkert ud.

Hvad forskellige recovery programmer så kan få ud af filen ved jeg ikke.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-04 23:05

"Ernst Pedersen" <tingvej@stofanet.dk> wrote in message

> "Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry upload skulle ligge i tråden her:
>
> http://www.upit.dk/u/Helikopter.før.transport.jpg
>
> http://www.upit.dk/files/Helikopter.før.transport.jpg

jeg har lige prøvet at åbne filerne, og jeg kan se at få det samme som du
får men på min Mac kan den åbne en grå firkant hvor der er en masse pixels
jeg kan se rundt om i billedet. Det ser ud som om nogle af de info stadig er
der, men der er ikke nok til at genskabe billedet. Måske Niels Riis Ebbesens
program kan det. Det ville være interessant at se om det kunne.

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-09-04 12:48

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> der, men der er ikke nok til at genskabe billedet. Måske Niels Riis Ebbesens
> program kan det. Det ville være interessant at se om det kunne.

Hvis du er Mac-bruger, så kan du selv hente en kopi af Graphic
Converter, det er shareware og det kan en utrolig masse nyttige ting.

http://www.lemkesoft.com/en/index.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter T.

Dato : 13-09-04 08:18

Ernst Pedersen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Sorry upload skulle ligge i tråden her:
>
> http://www.upit.dk/u/Helikopter.før.transport.jpg
>
> http://www.upit.dk/files/Helikopter.før.transport.jpg

Skift alle punktummer ud i filnavnet med bindestreg og skift evt. danske
bogstaver ud (ø=oe eller o), så feks de hedder "Helikopter-foer-
transport.jpg". For min browser kunne slet ikke lide at vise dine filer!
Først forsøgte den at vise
<http://www.upit.dk/u/Helikopter.f›r.transport.jpg>, hvilket ikke kunne
lade sig gøre. Da jeg så ændrede det manglende danske tegn til Ø, så så
jeg kun det binære indhold af billedet.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-04 18:42

Ernst Pedersen wrote:

> Han har rigtig mange billeder som han selvfølgelig er ked af hvis de går
> tabt..

Jeg er Mac-bruger, og der findes et Mac-program som hedder Graphic
Converter, det kan åbne mere end 60 forskellige grafiske
fil-formater, og det plejer også at kunne åbne JPEG-filer, som er
blevet corrupte eller invalide.

Så du kan sende et billede til mig info@niels-ebbesen.net - så skal
jeg gerne forsøge om jeg kan åbne og genarkivere billedet, og jeg er
vant til at levere billeder til folk som bruger PC'er.

Og Graphic Converter kan køre en batch, så hvis det virker, så kan
det automatisk konvertere i tusindvis af billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-09-04 22:37

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Så du kan sende et billede til mig info@niels-ebbesen.net - så skal jeg
> gerne forsøge om jeg kan åbne og genarkivere billedet, og jeg er vant
> til at levere billeder til folk som bruger PC'er.

Jeg har fået to billeder tilsendt i en e-mail, og jeg kan ikke få
dem åbnet, jeg har også været inde og se på sourcen, og det virker
som om at filens header er ødelagt.

Jeg ved at der findes en virus, som specifikt går efter JPG-filer,
og som gør dem ubruglige...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-09-04 23:10

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> som om at filens header er ødelagt.
>
> Jeg ved at der findes en virus, som specifikt går efter JPG-filer,

Ja jeg tror den hedder V32_bus_buster. En ret ondartet virus der er så
irriterende at programmøren skulle skydes

Jeg tager altid backup hver 14 dag på DVD skiver. En ret god løsning efter
min mening.

Mvh
Simon

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 13-09-04 15:58

> [...]
> filens header er ødelagt.
>
> Jeg ved at der findes en virus, som specifikt går efter JPG-filer, og som

Tak til alle for ihærdige forsøg på hjælp.

Nej jeg er ikke Mac bruger

Jeg har snart afprøvet - jeg ved ikke hvor mange - forsøg

på alle jeres forslag og diverse recoveryprogrammer.

Det ser ikke for godt ud med hans billeder?

Vil det være bedst hvis han forsøger med recoveryprogrammer selv -

altså på hans egen pc?

Mvh

Ernst