/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
TDC's argument
Fra : Jan Holm


Dato : 12-09-04 13:04

Hej

Er der nogle der kender TDC's argument for at kræve et fastnet nummer
for at få ADSL ?

Holder mig lidt til denne her fra Telsome.dk
" Det er desværre korrekt, at TDC kræver, at man beholder et
fastnet-abonnement.
Der bliver dog arbejdet politisk på at får det krav ophævet."

Det pisser mig godtnok af, at alle andre udbydere gerne vil levere uden
fastnet
men ikke kan her hvor jeg bor, og at TDC kan men ikke vil.....

Mvh
Jan Holm



 
 
Ole Rasmussen (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 12-09-04 18:42



Hej

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> wrote:

>Er der nogle der kender TDC's argument for at kræve et fastnet nummer
>for at få ADSL ?

Der er vist kun eet argument: - "Penge i kassen"

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Jochke (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 18-09-04 09:03

Ole Rasmussen wrote:

> Der er vist kun eet argument: - "Penge i kassen"

Samme argument som gælder for alle virksomheder. Jeg kan ikke lige komme
på en virksomhed der ikke har til mål at få penge i kassen.

--
Venlig hilsen
Jochke
(Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.)

Ole Rasmussen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 18-09-04 21:14



Hej

Jochke <jochke7@jochke.dk> wrote:

>> Der er vist kun eet argument: - "Penge i kassen"

>Samme argument som gælder for alle virksomheder. Jeg kan ikke lige komme
>på en virksomhed der ikke har til mål at få penge i kassen.

Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i, men man kan være mere eller
mindre pågående...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Mirro (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Mirro


Dato : 23-09-04 21:30

Hmm,

Måske man burde starte en underskrift indsamling mod TDC's måde at
tvinge os til at have fastnet abb. ??

Dvs, du kan sagtens få lov til at have ADSL uden et fastnet abb - det
koster bare det samme i abb at få en såkaldt bærelinje som de så smukt
kalder den :(

Lasse \(8900\) (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Lasse \(8900\)


Dato : 12-09-04 19:35


"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse news:41443b37$0$192

> Det pisser mig godtnok af, at alle andre udbydere gerne vil levere uden
fastnet men ikke kan her hvor jeg bor, og at TDC kan men ikke vil.....


Pisser osse mig af... sidder med en telefon regning på max 50 kr om
måneden... Men bredbåndet er lost hvis jeg dropper fastnet telefonen ((

mvh Lasse



Jesper Lund (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 12-09-04 19:38

Lasse (8900) <ynwa1972FJERN@hotmail.com> wrote:

> Pisser osse mig af... sidder med en telefon regning på max 50 kr om
> måneden... Men bredbåndet er lost hvis jeg dropper fastnet
> telefonen ((

Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
skal bruge ADSL

--
Jesper Lund



Kim Jørgensen (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 12-09-04 20:56


"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message news:41449780$0$155

> Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
> skal bruge ADSL

Tja, det kobber jeg bruger til min Cybercity ADSL bliver da så godt
vedligeholdt at jeg nu har haft det i 4 år.

Kim



Sørensen (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 12-09-04 21:07


"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev >
> Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
> skal bruge ADSL
>
> --
TDC veligeholder også kobberet på De linier der lejes ud til fremmede
udbydere, og jeg gætter på at De også tjener en lille skilling her.

Der er hvist kun eet argument "penge"...der hænger mange analoge linier ude
i De danske virksomheder som kun bruges til at "bære" en ADSL.

De må jo vurdere at De tjener mere på De døde linier end De ville gøre på
evt. nye kunder.

vh.
Sørensen



Jesper Lund (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 12-09-04 21:20

Sørensen <no@i.dont> wrote:

> Der er hvist kun eet argument "penge"...der hænger mange analoge
> linier ude i De danske virksomheder som kun bruges til at "bære" en
> ADSL.

Hvis det er ADSL hos TDC, betaler virksomhederne abonnement for denne
bærelinie.

> De må jo vurdere at De tjener mere på De døde linier end De ville
> gøre på evt. nye kunder.

TDC vil sikkert gerne sælge flere fastnet abonnementer. Derudover er de
nødt til at have nogle linier i reserve pga. deres forsyningspligt. Det
er dårlig forretning først at forære linierne væk til ADSL, for derefter
at risikere at skulle i gang med gravemaskinen fordi en ny kunde melder
sig og forlanger et telefonabonnement.

--
Jesper Lund



Jan Holm (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan Holm


Dato : 12-09-04 21:32

Jesper Lund wrote:
> Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
> skal bruge ADSL

Tjo men at vedligeholde kobber forudsætter vel ikke at der er et
fastnet nummer ? Hvis man nu bor et sted hvor feks. cybercity
tilbyder ADSL uden fastnetnummer, så skal TDC vel stadig vedligeholde
forbindelserne, uden at TDC får "fastnet/vedligeholdelsesgebyr"

Det syntes jeg er problematisk, sådan rent politisk set. Det burde være
sådan
at alle med kobber betaler xx kroner pr måned til TDC for at bygge og
servicere. Når det så er betalt kunne alle konkurere på lige vilkår. Denne
kobber afgift burde ikke være skjult i diverse abonnomenter.

Iflg. http://www.telsome.dk/faq.php?subcat=3 bliver der dog arbejde politisk
på området.

Mvh
Jan Holm



Jochke (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 18-09-04 08:59

Jan Holm wrote:

> Hvis man nu bor et sted hvor feks. cybercity
> tilbyder ADSL uden fastnetnummer, så skal TDC vel stadig vedligeholde
> forbindelserne, uden at TDC får "fastnet/vedligeholdelsesgebyr"

Det gør de også. CyberCity betaler TDC et årligt gebyr på ca 750 kr.
Denne pris er fastsat af IT og Telestyrelsen.

--
Venlig hilsen
Jochke
(Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.)

Morten Davidsen (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 18-09-04 10:20

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> skrev i en meddelelse
news:cigpsj$14ls$1@news.cybercity.dk...
<KLIP>
> Det gør de også. CyberCity betaler TDC et årligt gebyr på ca 750 kr. Denne
> pris er fastsat af IT og Telestyrelsen.
769,- excl. moms for at være helt præcis

/MD



Bjarne Just (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Bjarne Just


Dato : 13-09-04 08:20


"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message
news:41449780$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lasse (8900) <ynwa1972FJERN@hotmail.com> wrote:
>
> Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
> skal bruge ADSL
>
> --
> Jesper Lund
>
Der burde nu også være råd til at TDC kan vedligeholde kobberet i den pris
man betaler for sit ADSL hos TDC. Cybercity kan da åbenbart få råd til at
betale TDC, for det i det beløb de kræver af sine kunder...

mvh Bjarne



Snuden (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 18-09-04 22:17

On Sun, 12 Sep 2004 20:38:01 +0200, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Lasse (8900) <ynwa1972FJERN@hotmail.com> wrote:
>
>> Pisser osse mig af... sidder med en telefon regning på max 50 kr om
>> måneden... Men bredbåndet er lost hvis jeg dropper fastnet
>> telefonen ((
>
>Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
>skal bruge ADSL

Sludder. Kobberet skal bruges uanset om du har ADSL med eller uden
fastnetabbonement (medmindre du er hoppet på Sonofons FWA-løsning).
Dermed er det også nødvendigt at vedligeholde det.
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Jesper Lund (18-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 18-09-04 22:48

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>> Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du
>> bare skal bruge ADSL
>
> Sludder. Kobberet skal bruges uanset om du har ADSL med eller uden
> fastnetabbonement (medmindre du er hoppet på Sonofons FWA-løsning).
> Dermed er det også nødvendigt at vedligeholde det.

Kender du ordet ironi?

--
Jesper Lund



Soren (News) (13-09-2004)
Kommentar
Fra : Soren (News)


Dato : 13-09-04 11:33

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> writes:

> Jesper Lund wrote:
>> Ja, du har jo ikke brug for at TDC vedligeholder kobberet, når du bare
>> skal bruge ADSL
>
> Tjo men at vedligeholde kobber forudsætter vel ikke at der er et
> fastnet nummer ? Hvis man nu bor et sted hvor feks. cybercity
> tilbyder ADSL uden fastnetnummer, så skal TDC vel stadig vedligeholde
> forbindelserne, uden at TDC får "fastnet/vedligeholdelsesgebyr"
>
> Det syntes jeg er problematisk, sådan rent politisk set. Det burde være
> sådan
> at alle med kobber betaler xx kroner pr måned til TDC for at bygge og
> servicere. Når det så er betalt kunne alle konkurere på lige vilkår. Denne
> kobber afgift burde ikke være skjult i diverse abonnomenter.
>
> Iflg. http://www.telsome.dk/faq.php?subcat=3 bliver der dog arbejde politisk
> på området.

Det har svjv ikke noget at goere med hvem der ejer og vedligeholder
kobberet. Det har derimod noget at goere med at ADSL-udbyderene ikke har udstyr
paa alle centraler, og de centraler de ikke har udstyr paa der lejer de service
hos TDC. TDC vil saa kun leje dem denne service bundled med et fastnet abbo
fordi saadan er deres forretning nu engang lavet - man skal have fastnet for at
have ADSL.

TDC tjener gode penge paa det ligemeget hvad. Fastnet-abbo, lejer af kobber,
leje af central, service paa central, leje af Internet linjer, osv - de sidder
jo paa naesten alt hvad der er i jorden og har med telefoni at goere her i
Danmark. Haaber der kommer noget politisk hvor TDC skal splittes ud ligesom man
har set med andre firmaer - det er vist den eneste vej til "fair" konkurrence
overfor gamle monopoler.


Mvh, Soren

--
___
Soren Davidsen / o\
Deliver yesterday, code today, think tomorrow. (_____)
__ http://www.tanesha.net/ _________________________________(___)_______

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste