Stofanet og router
Fra : Ole w

Dato : 11-09-04 12:40

Hej
Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med at koble sig op til
Stofa-nettet via en router.
jeg ved godt at det ikke er lovligt, men jeg træt af at skulle flytte om på
mine ledninger afhængigt af hvilken PC jeg bruger.
Jeg har imidlertid fået et nyt modem fra Stofa og tilsyneladende kan det se
forskel på et netkort og en router.
Er der en der har en relevant / klog vinkel på problemet?.

M v h
Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-04 12:47

Ole w skrev:

>Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med at koble sig op til
>Stofa-nettet via en router.

Ja.

>jeg ved godt at det ikke er lovligt, men jeg træt af at skulle flytte om på
>mine ledninger afhængigt af hvilken PC jeg bruger.

Strengt taget bryder jeg min aftale med Stofanet fordi jeg har to
computere tilsluttet. Imidlertid betragter jeg det ikke som et
problem fordi jeg er alene om at bruge systemet.

>Jeg har imidlertid fået et nyt modem fra Stofa og tilsyneladende kan det se
>forskel på et netkort og en router.

Det tvivler jeg på, men det kan se forskel på to forskellige
netkort.

>Er der en der har en relevant / klog vinkel på problemet?.

Hvilket problem?

--
Bertel

Fra : Ole w

Dato : 11-09-04 12:57

> [...]
......>

> Det tvivler jeg på, men det kan se forskel på to forskellige
> netkort.

> Hvilket problem?

Jeg bliver nægtet adgang når jeg prøver at logge mig på via routeren, men
ikke når jeg går direkte fra PC til modem

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-09-04 13:21

"Ole w" <ow_fjern_mig@obh-gruppen.dk> wrote in message

> Jeg bliver nægtet adgang når jeg prøver at logge mig på via routeren, men
> ikke når jeg går direkte fra PC til modem

Routeren skal højt sansynligt have den samme MAC adresse som det netkort som
du kan komme på nettet med.... Prøv at se om routeren ikke har en MAC
klone... Så routeren ud mod internettet har samme mac adresse som netkortet.
Så burde det virke...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-04 14:17

Ole w skrev:

>Jeg bliver nægtet adgang når jeg prøver at logge mig på via routeren, men
>ikke når jeg går direkte fra PC til modem

Det lyder underligt. Er du sikker på at du venter længe nok? Og
er du sikker på at routeren er sat op til DHCP? Fejlen kan jo
godt ligge mellem pc og router.

Hos mig virkede det dog med det samme fordi routeren som standard
var sat op til DHCP.

Prøv at logge dig på routeren og se på dens pc-administration.
Det kan måske give et praj om hvor problemet ligger.

--
Bertel

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 11-09-04 18:55

> [...]

prøv at slukke modemet i et par timmer så skulle mac adressen blive fornyet
, tænd først modmet der efter routern så skulle det blive routerns mac
adresse der bliver indlæst .
det virkede her ved mig , jeg ringet ind til support for at få dem til at
forny min mac adresse på grund af ny pc , de sagde så at man bare skulle
slukke modmet i et par timer. jeg har et surfboard SB4100 cabelmodem .

Hilsen Søren Jensen