Kongen af Queens (The King of Queens)
Fra : Mr. K

Dato : 11-09-04 09:24

Er der nogen der ved hvornår Kongen af Queens kommer som R2 udgave (ikke
import) men med danske tekster?

Mvh.
Kent

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 11-09-04 11:48

"Mr. K" <coolviking@icqmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvornår Kongen af Queens kommer som R2 udgave (ikke
> import) men med danske tekster?
>

> Mvh.
> Kent

Jeg ved det ikke, men synes bare jeg ville nævne at en film sagtens kan være
region 2 og have danske undertekster, selv om den er importeret. Der kan
oven i købet være rigtigt mange penge at spare. Jeg købte selv for nylig
"Band of Brothers"-boksen i reg. 2 med danske tekster via Clubracoon til 269
kr. og sparede således 3-400 kr.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 11-09-04 14:11

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oven i købet være rigtigt mange penge at spare. Jeg købte selv for nylig
> "Band of Brothers"-boksen i reg. 2 med danske tekster via Clubracoon til

PS: Den omtalte udgave er australsk men er alligevel i region 2 og har
alligevel danske undertekster. Gad vide om det er fordi dansk er enormt
udbredt i Australien, eller måske fordi der er mange danskere som importerer
film netop derfra...

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-09-04 16:03

Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
> er enormt udbredt i Australien, eller måske fordi der er mange
> danskere som importerer film netop derfra...

Næppe. BoB boxen er i øvrigt R2+R4, og det vil jeg tro gælder for de
fleste R4 udgivelser med danske undertekster. Jeg tror snarere
forklaringen er et ønske om at standardisere disc produktionen.
Skandinavien er sikkert for lille, og så slår producenterne os sammen
med Australien og New Zealand. De bruger også PAL, men da de er R4 skal
disc'ene være R2+R4 kodet. R4 er et geografisk meget adskilt område;
Mexico er f.eks. R4 men de bruger NTSC. Ok, jeg gætter her, men der kan
ikke bo ret mange dansk men ikke engelsk talende personer i Australien.
Og generelt ønsker producenterne at man køber filmene lokalt da det
maksimerer deres profit; ellers kunne de bare kode det hele til "all
regions" aka R0.

Hvis man er i tvivl om en R4 udgivelse med danske undertekster også er
R2, plejer
http://www.michaeldvd.com.au/
at være ret præcise mht specs. En anden mulighed er
http://www.dvdcompare.net
som også plejer at være ret præcise.

--
Jesper Lund

Fra : Mr. K

Dato : 11-09-04 19:44

Okay ....Jeg tror lige mit spørgsmål er drejet 180o den modsatte retning.
Hvad sker der lige? =D

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-09-04 19:56

Mr. K <coolviking@icqmail.com> wrote:

> Okay ....Jeg tror lige mit spørgsmål er drejet 180o den modsatte
> retning. Hvad sker der lige? =D

Tjaah, jeg svarede på et indlæg, hvor forfatteren undrede sig over at en
del R4 udgivelser har danske undertekster. Indrømmet, det har ikke meget
med dit spørgsmål at gøre, men en usenet tråd kan ofte udvikle sig i en
ganske uforudsigelig retning. Det er en del af charmen ved usenet

--
Jesper Lund

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 11-09-04 22:06

Mr. K wrote:
> Okay ....Jeg tror lige mit spørgsmål er drejet 180o den modsatte
> retning. Hvad sker der lige? =D

Skal man være pedantisk så er King of Queens vel ikke en film, men en
tv-serie, og så hører spørgsmålet egentligt ikke til i denne gruppe :)
hygge,
Nicolai

Fra : Mr. K

Dato : 12-09-04 11:49

Undskyld mig ....Men hvis du skal være pedantisk, så kan du lige så godt
gøre det ordentligt...Film er lig med levende billeder, så det behøver
nødvendigvis ikke være noget, der skal vises på det store lærred. MEN kan
f.eks også være de perverse optagelser du laver med konen hjemme i
soveværelset,
hygge

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-09-04 13:36

> [...]
> nødvendigvis ikke være noget, der skal vises på det store lærred. MEN kan
> f.eks også være de perverse optagelser du laver med konen hjemme i

Hmmm... med fare for at stikke foden ned i en hvepserede: Film er film og TV
er TV, and never the twain shall meet - i hvert fald i denne NG. At visse
TV-udsendelser er optaget på film-udstyr, og visse film på TV-udstyr rokker
ikke ved denne skelnen.

Fra : Mr. K

Dato : 12-09-04 15:57

Begynder du nu også =/ ...... Hmm... render der virkelig så mange dumme
mennesker rundt.
Sikke en gang mundlort at lukke ud!

Film er et stort begreb.

Hvad er film ?
Er det når den varer ca. 1 time & 45 minutter? .....Så er der sgu mange
film, der ikke er film ..... bla. Ringenes Herre ....DET tror jeg sgu der er
mange der er uenige i.

Er det først en film når den har været vist på det store lærrede? ......Hmm
det var satans....sikke en masse film, som ikke er film..... EJ pis, nu er
der en del af mine DVDfilm der ikke film =( ... ? Hvad er de så?

Hvad hedder det f.eks når man laver et dokumentar omkring nogle...... f.eks
løver? ....Nogen bud?
"ja lille-Per?"
Lille-Per: " øh, ....Det skulle vel ikke hedde dokumentarFILM om løver ?"
"Jo! DEET er rigtigt lille-Per, du ved ligefrem mere end Jonas Gaarde
.....Jonas kan du SÅ gå hjem og læse din lektier!"

Hvad hedder det ......når man med sit gamle smalfilmskamera optager tante
Olga liggene på stranden lignende en strandet hval?.....Nogle bud?....
"ja lille-Per?"
Lille-Per: "øh, ....Det hedder vel ikke at filme?"
"JO! Lille-Per! ....DU er sgu godt nok dygtig! Nu ved du hele TO ting mere
end Jonas. Gu' ved om du er ligesom en Kinder Überraschung....der ved hele
TRE ting mere end Jonas.... Det går virkelig ikke.

Ej, jeg skal nok lade være Jonas. Men film er et meget stort begreb, og
behøver nødvendigvis ikke kun at være "kære gamle Arnold, der jagter små
grønne Aliens på det store lærrede".

Hvad med alle de små kort-film, der kun er filmet til TV eller kun er filmet
til det store lærrede.... eller til begge dele?

Nå!! .... nu gider jeg ikke det barnelige fis længere ......Tilbage til
udgangspunktet, som er i starten af tråden omkring Kongen af Queens.

Nogen der ved noget seriøst omkring det?
Ellers lad være med at poste i denne tråd.

Jeg har lige skrevet til Sony Pictures....og afventer nu svar.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-09-04 19:13

> Begynder du nu også =/ ...... Hmm... render der virkelig så mange dumme
> mennesker rundt.
> Sikke en gang mundlort at lukke ud!

Hold kæft for en svada! Du har meget at lære om ganske almindelig opførsel,
min unge ven.
Det værste er at du helt åbenlyst ikke aner en disse om hvad du taler om,
hvilket du så søger at skjule ved at råbe højt. Hvor gammel er du egentlig?
Ud fra dit handle, din mildest talt mangelfulde beherskelse af det danske
sprog og din e-mail-adresse, gætter jeg på 16-17 år. Forkert?

> [...]
> Er det når den varer ca. 1 time & 45 minutter? .....Så er der sgu mange
> film, der ikke er film ..... bla. Ringenes Herre ....DET tror jeg sgu der

Det er der vel heller ingen, udover dig, der nogensinde har påstået. Tænk
inden du taler.

> [...]
> det var satans....sikke en masse film, som ikke er film..... EJ pis, nu er
> der en del af mine DVDfilm der ikke film =( ... ? Hvad er de så?

You're not too far off.... Men igen: Du er den eneste der i denne tråd har
luftet den teori. Jeg har i hvert fald ikke påstået noget i den dur, så lad
være med at lægge mig ord i munden.

> [...]
> "Jo! DEET er rigtigt lille-Per, du ved ligefrem mere end Jonas Gaarde
> ....Jonas kan du SÅ gå hjem og læse din lektier!"

Lilleper har ret, såfremt det er en *film*, altså optaget på *film* med et
*film*-kamera. Hvis det et et TV-program optaget på video, så hedder det et
"dokumentarprogram". Du er vist ikke meget bevendt som lærer - ikke engang i
tredje klasse.

> [...]
> end Jonas. Gu' ved om du er ligesom en Kinder Überraschung....der ved hele
> TRE ting mere end Jonas.... Det går virkelig ikke.

Jeg ved altså godt at en smal-*film* er en film. Hvis man derimod bruger et
videokamera, så hedder produktet en hjemme- eller ferievideo.

> Ej, jeg skal nok lade være Jonas. Men film er et meget stort begreb, og
> behøver nødvendigvis ikke kun at være "kære gamle Arnold, der jagter små
> grønne Aliens på det store lærrede".

Hold fast hvor du kan! Hvad får dig til at tro at jeg har den opfattelse du
her skyder mig i skoene? Kender du mig overhovedet? Har du nogensinde læst
noget af det jeg har skrevet?

> Hvad med alle de små kort-film, der kun er filmet til TV eller kun er
filmet
> til det store lærrede.... eller til begge dele?

Ja, hvad med dem? Er der et spørgsmål et eller andet sted?

> [...]
>
> Nogen der ved noget seriøst omkring det?
> Ellers lad være med at poste i denne tråd.

Den dag du kan fremlægge et skriftligt bevis for at du ejer Usenet er den
dag hvor jeg lader dig bestemme hvilke tråde jeg skal poste i. Ikke et
sekund før.

> Jeg har lige skrevet til Sony Pictures....og afventer nu svar.

Ja, de har nok heller ikke andet at lave...

En lille forelæsning, så du også kan få lidt med hjem til dit værelse:
Film er helt konkret et af de forskellige medier hvorpå man kan optage
levende billeder. Video er et andet, computere et tredje o.s.v. I sin
oprindelige betydning er en film altså optaget på det medium der har givet
den dens navn, altså film. Kan du følge med?
Efter man har opfundet andre medier, bliver der af og til lavet udsendelser,
programmer og endda spillefilm på video og andre medier. Derfor har man
været nødt til at finde en form for konsensus (slå det op) om begreberne.
Det dur jo ikke at "Hammerslag" sidestilles med "Final Fantasy", blot fordi
ingen af dem er optaget med et film-kamera. Det kan være svært at finde
rundt i, selv for fagfolk, men det rokker altså stadig ikke ved at "Kongen
af Queens" ikke er en film, lige så lidt som dine egne hjemmevideo'er er
det.
Film er ikke, som du så skråsikkert og fejlagtigt påstår, lig med levende
billeder. Hvis du vil virke troværdig, så nytter det ikke at gale op med
fråde om munden. Prøv i stedet at tjekke dine fakta og tænke dig en smule om
inden du hælder gylle ud over andre mennesker, som hverken har bedt om eller
fortjent det.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 12-09-04 15:16

Mr. K wrote:
> [...]
> godt gøre det ordentligt...Film er lig med levende billeder, så det
> behøver nødvendigvis ikke være noget, der skal vises på det store

Næ, film er ikke nødvendigvis lavet til det store lærred det har du ret i.
Men film er forskelligt fra sitcoms som jo er en tv-serie. Det var det der
var min pointe.

> MEN kan f.eks også være de perverse optagelser du laver med
> konen hjemme i soveværelset,
> hygge

Nu bliver jeg fornærmet, hvem siger hun er min kone :P
hygge,
Nicolai

Fra : Mr. K

Dato : 12-09-04 16:00

Hehe du lidt humor Nicolai =)
hygge
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 08:14

Jonas Gaarde wrote:

> Jeg købte selv for nylig "Band of Brothers"-boksen i reg. 2 med
> danske tekster via Clubracoon til 269 kr. og sparede således 3-400 kr.

Så kan du godt se at få afleveret den til mig, og det er LIGE nu!

--
Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim.frederiksen snabela gmail.com

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-09-04 16:47

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kan du godt se at få afleveret den til mig, og det er LIGE nu!

Øh... Det er altså ikke jul endnu
Kan du ikke bare købe den selv? Jeg vil da tro at clubracoon har den endnu.
Du skal lede efter en australsk udgave i region 2 / 4, hvilket er ret
ligetil.
Prisen er inkl. porto, så der er da vist ikke ret meget at rafle om! Du kan
evt. også læse lidt i "software"-sektionen hos Dansk Hjemmebioforum
(www.dahf.dk). Der er så vidt jeg husker andre der har fundet den endnu
billigere andre steder, men det er vist uden danske undertekster...

Held og lykke