Grydestegt kylling
Fra : Mus

Dato : 11-09-04 09:17

Er der nogen her, der har en god opskrift på grydestegt kylling ?

LN

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-09-04 09:52

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her, der har en god opskrift på grydestegt kylling ?

Køb en bornholmerhane eller en friskslagtet (dvs. ikke-forossen) kylling.
Hvis det ikke kan lade sig gøre: Køb en campylobacterfri i Brugsen/Kvickly.
De ER bedre end andre.

Skyl kyllingen grundigt.
Sæt vingerne fast på ryggen (kyllingens altså), så er den nemmere at brune
pænt.
Gnid kyllingen indvendigt med salt og peber.
Fyld al den persille i, du kan proppei - og brug gerne noget mere, som du så
lader sejle i gryden, når kyllingen er brunet.
Brun kyllingen godt i smør. Pas på, det ikke branker.
Når kyllingen er brun på alle sider: Læg evt. mere persille i gryden og lad
det stege, til det er blødt.
Læg kyllingen med brystet nedad, så den gode smag siver til brystkødet - der
er jo ikke så meget ved, at ryggen smager godt, vel?
Kom en lille smule vand ved, drys med salt og peber, læg låg på.
Skru ned for blusset, så det barer simrer svagt.
Stegetid: til lårene er godt møre.

Serveres med små kartofler, brun sovs og agurkesalat - eller salat i
fløde-citrondressing eller rabarberkompot.

Hilsen Inger

Fra : Nette

Dato : 11-09-04 10:21

" Inger Pedersen" skrev

> Serveres med små kartofler, brun sovs og agurkesalat - eller salat i
> fløde-citrondressing eller rabarberkompot.

Mums, vi fik det lige forleden dag.... med rabarberkompot og ekstra
persille.

Nette

Fra : Mus

Dato : 11-09-04 11:25

Inger Pedersen <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4142bc8f$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Køb en bornholmerhane eller en friskslagtet (dvs. ikke-forossen) kylling.
> Hvis det ikke kan lade sig gøre: Køb en campylobacterfri i
Brugsen/Kvickly.
> De ER bedre end andre.

Jeg har taget en kylling op af fryseren, En af dem der var friske fra
brugsen. Så det bliver den der bruges.

> Skyl kyllingen grundigt.
> Sæt vingerne fast på ryggen (kyllingens altså), så er den nemmere at brune
> pænt.

Hæ hæ

> [...]

> Serveres med små kartofler, brun sovs og agurkesalat - eller salat i
> fløde-citrondressing eller rabarberkompot.

Det skal prøves i aften. Tak

LN

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-09-04 17:45

" Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Skyl kyllingen grundigt.

Hvorfor?

Ellers en ganske fin opskrift, som jeg vil prøve snarest i stedet for den
evindelige kylling på øldåse i weberen.

--
-Jens B.

Fra : Mus

Dato : 12-09-04 12:25

Inger Pedersen <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4142bc8f$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Hej Inger

Kyllingen smagte bare super. Vi fik kartoffelmos til og agurtksalat.
Tak for opskriften.

En ulempe var der dog. Vi forspiste os.

LN

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-09-04 09:59

> [...]

> Hvis det ikke kan lade sig gøre: Køb en campylobacterfri i Brugsen/Kvickly.

Allegården <http://www.allegaardenskylling.dk/Index.htm> slår dem

De er godt nok ramt af succes for tiden hvilket har givet
leveringsproblemer. Men kyllingerne er dæleme gode.

Ebbe

Fra : JIB

Dato : 13-09-04 10:05

"Inger Pedersen" <inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Skyl kyllingen grundigt.
> Sæt vingerne fast på ryggen (kyllingens altså), så er den nemmere at brune
> pænt.

Pokkers - jeg så parantesen for sent. Og da havde jeg omsider fået
vingerne til at sidde fast...

Mvh. JIB

Fra : Nette

Dato : 13-09-04 11:39

"JIB" skrev

> Pokkers - jeg så parantesen for sent. Og da havde jeg omsider fået
> vingerne til at sidde fast...

Nåede du at tage et billede, du evt. vil dele med vi andre?

Nette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-09-04 11:53

"JIB" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Pokkers - jeg så parantesen for sent. Og da havde jeg omsider fået
> vingerne til at sidde fast...

Lad dem endelig sidde - det kan være, de vokser ud til englevinger?

Hilsen Inge