Hvordan ser man forskel på 9800SE 128bit o~
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 10-09-04 17:39

Jeg vil ud og have mig et nyr grafikkort.
Jeg har kig på SHG´s "Sapphire - ATI Radeon 9800SE, 128MB"
De skriver at det er udgaven med 256bit ram og det er også den jeg er ude
efter da planen var at softmod´e det til 9800 pro.
På Sapphire´s hjemmeside er der info på en model 9800SE og der står bl.a. "
128-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and
provides end users with faster 3D graphics"

Hvordan ser man forskel når man står med kortet i hånden? Er der dobbelt
antal remkredse eller andre tydelige kendetegn?

Er der andre 9800SE kort jeg skal overveje frem for Sapphire til 1145kr?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : N´far

Dato : 10-09-04 20:03

"Ole Frederiksen" <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ud og have mig et nyr grafikkort.
> Jeg har kig på SHG´s "Sapphire - ATI Radeon 9800SE, 128MB"

Køb et 5900xt frem for et 9800se.

Bare min mening.

G.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 11-09-04 16:01

"Ole Frederiksen" <baltzerFJERN_DETTE@mail-

> De skriver at det er udgaven med 256bit ram og det er også den jeg er ude
> efter da planen var at softmod´e det til 9800 pro.

God plan :)

128bit udgaven har ramchippene fysisk placeret i en lige linie. 256 bit
udgaven har chippene placeret i en 90 graders vinkel i forhold til GPU'en.

Fra : Ole K. Kristensen

Dato : 27-09-04 11:35

Ole Frederiksen <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> skrev:

>Er der andre 9800SE kort jeg skal
>overveje frem for Sapphire til 1145kr?

Ja, Club 3D Radeon 9800 SE, Det er kun lavet som 256 bit

Jeg har selv softmoddet det med en Omega driver, og det virker rigtig
godt !!!!

mvh. OKK