Frituregryde/fonduegryde
Fra : Birgitte

Dato : 10-09-04 09:46

Jeg så fornylig, at ALTA havde en lille frituregryde, der også kunne bruges
til fondue.
Kan jeg også bruge en almindelig el-frituregryde hvor låget kan tages helt
af ?

Venlig hilsen
Birgitte

Fra : Gerner

Dato : 10-09-04 11:01

On Fri, 10 Sep 2004 10:46:23 +0200, "Birgitte" <bbramsen@jubiipost.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>til fondue.
>Kan jeg også bruge en almindelig el-frituregryde hvor låget kan tages helt

Ja hvis den har mulighed for lav varme. Altså ikke bare en tænd/sluk knap.
Du må sammenligne den varme fonduen skal have med den varme frituregryden kan
indstilles til.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Birgitte

Dato : 10-09-04 11:24

> Ja hvis den har mulighed for lav varme. Altså ikke bare en tænd/sluk knap.

Frituregryden kan indstilles mellem 130 og 190 graders varme, er det mon
nok.

Birgitte

Fra : Gerner

Dato : 10-09-04 13:15

On Fri, 10 Sep 2004 12:24:16 +0200, "Birgitte" <bbramsen@jubiipost.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Frituregryden kan indstilles mellem 130 og 190 graders varme, er det mon
>nok.

Jeg har aldrig lavet fondue, så hvilken varme det skal have ved jeg ikke, men
har da set et fondueset hvor varmekilden var et fyrfadslys, så en 40-60° måske ?
Fondue er vel en slags ostesovs ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto