Foder til ungkat med sart mave?
Fra : Annette

Dato : 09-09-04 23:18

Hej,
Min ungkat på knap 8 mdr lider af meget sart mave, og har lige været gennem
en ordentlig tur med voldsom diarré og opkast, men er kommet ovenpå igen
efter penicilin, Zoolac og Diætkost fra Hills.

Nu er mit spørgsmål så om nogle af jer andre er ejer af en kat med sart
mave, og hvad i giver af foder? Det skal måske også nævnes at min er en
rigtig madglad een, hvorfor jeg også skal tænke på hans vægt. Mit dilemma er
bare at han heller ikke er så gammel.
Men men, i første omgang et godt råd til foder og mærke.

På forhånd tak :)

Mvh
Annette

Fra : jytte

Dato : 10-09-04 23:45

"Annette" <annette@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Annette
>
> Jeg har ingen erfaring med sarte maver, men Royal Canin laver et foder til
sarte maver som hedder Sensible 33.
JytteJ

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-09-04 13:14

On 2004-09-11 00:45:04 +0200, "jytte" <missmerkur@esenet.dk> said:

> sarte maver som hedder Sensible 33.

Ja, det var også min tanke. Men - desværre har det også et pænt højt
fedtindhold. Jeg tænker på, at det lød som om katten helst ikke skulle
blive tykkere.
Måske du kan blande Sensible med et mere fedtfattigt foder, og så håbe
at det alligevel er skånsomt nok?
Min Donna har en lang historie med mavevrøvl, men hun trives på RC
siamese 38, der er proteinrigt og fedtfattigt. Til gengæld går det
oftest galt med på Hill's produkter, hvorfor ved jeg ikke :-?
Men alle katte er jo forskellige, så det er jo ikke sikkert det gælder
for din kat.
--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 11-09-04 12:57

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in

> Nu er mit spørgsmål så om nogle af jer andre er ejer af en kat med
> sart mave, og hvad i giver af foder?

Jeg havde to katte med sarte maver, dog kastede de ikke op, men fik
tynd mave ved den mindste ændring i deres kost. Da jeg opdagede at mine
trivedes godt på Hill's R/D fik de bare aldrig andet. De blev hhv 8½ og
13 år gamle og levede i næsten alle årene på Hill's. Den 14-årige som
jeg har kan have tendens til blød mave hvis han får andet foder, men
det er ikke så slemt som de to forrige, hvoraf den der blev 13 var hans
kuldsøster.
Foruden min 14-årige har jeg 3 unge katte og de har ikke den slags
problemer, men jeg må da indrømme at jeg nødigt skifter for meget rundt
alligevel fordi jeg nok er lidt "overtroisk"

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : P.v.S

Dato : 15-09-04 22:11

Hej

Royal Canin har faktisk et produkt med lavt fedtindhold det hedder oral
sensitive 30.

Prøv eventuelt at ring til dem, de skal nok hjælpe (rigtig flinke)