Salg af CD og DVD skiver
Fra : H.S.

Dato : 09-09-04 14:22

Jeg har lagt mærke til at mange personer, efterhånden, køber billigere DVD
og CD skiver i Tyskland, og sælger dem herhjemme via f.eks. qxl.dk.
Men foretager disse personer sig i grunden ikke noget ulovligt ? Idet der
umuligt kan være indeholder CopyDan afgift på medierne, til de priser de
sælger til.

Nu vil nogen måske hævde at det bare er en privat person som tilfældigvis
har købt for mange CD'er da han var i tyskland, men hvor går grænsen så ?
(hvor mange må man sælge før man skal copydan tilmeldes ?) Jeg har set en
auktion på qxl.dk hvor vedkommende havde 30 - 50stk's spindler til salg, dvs
1.500 skiver - det kan vel kaldes 'on the edge' ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : TGD

Dato : 09-09-04 19:32

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> umuligt kan være indeholder CopyDan afgift på medierne, til de priser de

Jo der skal afholdes afgift på skiverne når man videresælger dem, det er
ikke en sag for politiet men for Copy Dan.
Btw. kan ikke huske om det er ulovligt at videresælge varer der er købt i
udlandet via nettet - men det er til personlig brug man må købe over nettet
uden dansk moms.

<KLIP>

Fra : H.S.

Dato : 10-09-04 10:28

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Btw. kan ikke huske om det er ulovligt at videresælge varer der er købt i
> udlandet via nettet - men det er til personlig brug man må købe over

Hvor går grænsen om det er til personlig forbrug ? - Jeg mener, en person
kan jo hævde at han har 'købt for mange' og derfor vil sælge dem igen.... ?
Han skal jo ikke betale copydan af varer han køber til sig selv, så
prisforskellen er jo enorm. (100 skiver ex copydan kan sælges for 120 kr,
hvorimod hvis skiverne skal sælges med copydan er pris mindst 300 kr).

Fra : TGD

Dato : 10-09-04 13:58

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvor går grænsen om det er til personlig forbrug ? - Jeg mener, en person
> kan jo hævde at han har 'købt for mange' og derfor vil sælge dem igen....
?

"Til personlig forbrug" er til dig selv og IKKE videresalg.

> Han skal jo ikke betale copydan af varer han køber til sig selv, så
> prisforskellen er jo enorm. (100 skiver ex copydan kan sælges for 120 kr,
> hvorimod hvis skiverne skal sælges med copydan er pris mindst 300 kr).

Sådan er reglerne skruet sammen, bliver de solgt i Danmark skal der betales
xx antal ører pr minut/MB der er plads til på mediet.