/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ang køb af mobil tele fon den 14-04-04
Fra : Britta Larsen


Dato : 09-09-04 14:04

Hej her inde.

Jeg harlige brug for noget at hænge min mobilsælger op på.
Jeg sendte min telefon til opdatering, og det viser sig så at stikket hvor
de skal opdaterer den igennem er gået i stykker (samme sted som den skal
lades op) Og at det så vil koste mig at få det lavet, da de mener det er min
fejl.
Kan det være rigtigt da der jo stadig er 1 mdr tilbage før de 6 mdr er gået,
eller har jeg misforstået noget

M.vh.
Britta Larsen



 
 
per christoffersen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 09-09-04 19:35


"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
news:chpkbv$o9u$1@svr-1.homedir.dk...

> Kan det være rigtigt da der jo stadig er 1 mdr tilbage før de 6 mdr er
gået,
> eller har jeg misforstået noget

Det ved jeg ikke om du har, men hvis det er forretningens udgangspunkt, at
der ikke er tale om en mangel men en skade, som du har påført telefonen, så
vil de naturligvis ikke behandle det som en mangel-sag.

Hvis du ikke er enig i den betragtning, men mener at der er tale om en
mangel, som du er uden skyld i, så kan du klage din nød i
Forbrugerklagenævnet, se www.forbrug.dk.

/Per



Britta Larsen (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 09-09-04 20:05

Hej Per.

Jeg begyndte at døje med min telefon "modtog" sms'er men der var ingen
(kendt fejl ved den pågældene telefon).
Der for blev den leveret ind da der var kommet en ny opdatering til den.
De kan åbenbart ikke opdaterer telefonen da usb stikket i den er gået i
stykker, konkludere de da de har haft den skildt ad, men da jeg brugte
stikket sidst virkede det uden problemer. Men Men Men Da strøm og usb stik
har sammen indgang på min telefon, har det åbenbart taget skade af at blive
ladt op (underligt nok skulle telefonen også lades op efter en dags normalt
brug), men da jeg lagde på her isdst jeg snakkede med damen sagde hun også
at det vist nok også var en kendt fejl at de stik hurtigt går i
stykker....Kan jeg hæfte hende for det eller er jeg bare en af deres
uheldige kunder.

M.v.h.

Britta Larsen



Jonathan Stein (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 09-09-04 22:01

Britta Larsen wrote:

> Jeg harlige brug for noget at hænge min mobilsælger op på.
> Jeg sendte min telefon til opdatering, og det viser sig så at stikket hvor
> de skal opdaterer den igennem er gået i stykker (samme sted som den skal
> lades op) Og at det så vil koste mig at få det lavet, da de mener det er min
> fejl.
> Kan det være rigtigt da der jo stadig er 1 mdr tilbage før de 6 mdr er gået,
> eller har jeg misforstået noget

Det vigtige er ikke tiden, men om det faktisk er stikket, der har
været for dårligt eller telefonen, der har fået en for hård behandling.

Her hjælper det dig gevaldigt, hvis det er en kendt fejl ved
telefonen, at stikket er svagt.

Det med de 6 måneder har betydning for hvem, der har bevisbyrden, men
hvis sælger ikke vil reparere, skal du i alle tilfælde gå til
forbrugerklagenævnet eller tage sagen i retten.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Britta Larsen (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 10-09-04 15:21

Hej Jonathan.

Lige kort inden jeg afsluttede den 2 samtale med damen kom hun til at nævne
at en anden havde sgat at det vist også er kendt at stikket er svagt.
Jeg har behandlet den som man behalder en telefon ordenligt været omhyggelig
medstik osv.så blev da lidt sur når de bare kan tvære det sådan af.
Min kæreste have en tlf mage ved min for et par mdr siden måtte han bytte
hans (pga der ikke var kommet en opdatering til den. samme fejl med smser).
Men det er da underligt at der ikke skal mere end alm. brug til at ødelægge
telefonen.

M.v.h.

Britta Larsen



Jonathan Stein (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 10-09-04 18:49

Britta Larsen wrote:

> Lige kort inden jeg afsluttede den 2 samtale med damen kom hun til at nævne
> at en anden havde sgat at det vist også er kendt at stikket er svagt.
> Jeg har behandlet den som man behalder en telefon ordenligt været omhyggelig
> medstik osv.så blev da lidt sur når de bare kan tvære det sådan af.
> Min kæreste have en tlf mage ved min for et par mdr siden måtte han bytte
> hans (pga der ikke var kommet en opdatering til den. samme fejl med smser).
> Men det er da underligt at der ikke skal mere end alm. brug til at ødelægge
> telefonen.

Det er ikke usædvanligt, at kunden og butikken har forskellig
opfattelse af "normalt" brug, men hvis telefonen ikke holder til det,
"man" ville forvente af den, så er det en mangel.

Har du spurgt i mobiltelefon-gruppen, om andre har oplevet samme problem?

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste