Dyr = Underholdning...???
Fra : Jane M. :o)

Dato : 09-09-04 10:43

Ok - nu har jeg fulgt tråden "forbyd dyresex", og der er en del meninger
oppe at vende.

Jeg har den holdning, at når der er så mange muligheder for sex voksne
imellem, så pil nallerne fra dyr og børn!!!

Vi mennesker har VALGmuligheden og er derfor nogle perverse væsener, hvis vi
MISbruger den valgmulighed.. Brug magt - ikke MISbrug magt....

MEN, jeg må nok erkende, at min holdning er, at når vi har dyr (deriblandt
også katte), jamen så ER det altså underholdning - Et behov nogle mennesker
har (deriblandt mig selv, da vi har en del dyr).

Det kan ikke være for dyrenes skyld vi putter dem I bur, løbegårde o.s.v.
Frem for livet I naturen. Måske vi bilder os selv det ind til tider. Men
grundlæggende er dyr en form for underholdning hos os mennesker, hvor man så
kan vælge at skabe tingene så naturligt og godt for dyrene vi har hos os,
som muligt.

Så når dyr bliver hjælpesløse og har BRUG for os mennesker, kan det være
fordi vi GØR dem hjælpesløse..

Så ordet "underholdning", behøves ikke at betyde noget negativt. Men måske
det bare er et faktum.

At vi "redder" dyr der er ved at dø I naturen, er vel egentlig kun os selv
der bilder hinanden ind, at det er for dyrenes skyld... Hvem har levet
længst? Dyr, naturen eller os mennesker? Prøv at tænk over det... Naturen
skal nok fortsætte - også uden vores hjælp, da det vi gør ofte kan være
bjørnetjenester

Mvh Jane, der gerne indrømmer at jeg har dyr for underholdningens skyld (men
dog passer dem bedst muligt med respekt for deres behov)

Og ja - jeg render også til dyrelægen, når der er det mindste.. Og er en
hønemor for mine dyr.. Men dog mener jeg stadig ovenstående...

..... Og nu dukker jeg nakken for tæsk herinde I gruppen.. He he...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 09-09-04 11:05

"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> .... Og nu dukker jeg nakken for tæsk herinde I gruppen.. He he...

Du får nu ikke tæsk af mig

Ja mine katte er da også underholdene - jow jow
Jeg elsker at se på mine katte og deres klovnerier *G*
Men derfra og så til sex med dyr - der er STOR forskel.

/Joan
som har 4 klovne med pels
www.haarbolden.dk

Fra : ThomasB

Dato : 10-09-04 10:25

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Du får nu ikke tæsk af mig
>
> Ja mine katte er da også underholdene - jow jow
> Jeg elsker at se på mine katte og deres klovnerier *G*

Katte kan bare være så sjove at se på, når de tumler rundt :)

> Men derfra og så til sex med dyr - der er STOR forskel.

Nej, der er faktisk ikke så stor forskel, jeg tror man har det sådan, fordi
vi mennesker har helt specielle følelser omkring vores seksualitet.

Jeg kan godt forstå og respektere, at du har det sådan, men jeg synes så
også at du må respektere at nogle mennesker har sex med deres dyr (hund),
selvfølgelig uden at skade dem både fysisk og psykisk.

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-09-04 18:38

"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Jane, du får ikke tæsk af mig, men bare et par kommentarer.

> Jeg har den holdning, at når der er så mange muligheder for sex voksne
> imellem, så pil nallerne fra dyr og børn!!!

Enig!

> [...]
mennesker
> har (deriblandt mig selv, da vi har en del dyr).

Ja, kæledyr har man jo for selskabets og underholdningens skyld, i
modsætning til brugsdyr som man har fordi de skal løse en bestemt opgave som
kun de kan.
Men man må ikke bare betragte et dyr som et stykke legetøj. Man skal sørge
for at det bliver behandlet ordentligt og ikke udsættes for unødig plage,
smerter osv.

> [...]

> kan vælge at skabe tingene så naturligt og godt for dyrene vi har hos os,

Nu er det katte vi diskuterer her i gruppen, så jeg vil holde mig til dem.
Katte lever ikke naturligt i Danmark, de katte der lever vildt er
efterkommere af katte født i fangeskab. De har et meget kummerligt liv,
bl.a. fordi de slet ikke passer til den natur og det klima vi har her i
landet.

> Så når dyr bliver hjælpesløse og har BRUG for os mennesker, kan det være
> fordi vi GØR dem hjælpesløse..

Ja, men "forbrydelsen" imod kattene - nemlig det at man i sin tid
importerede dem til Danmark, er jo sket for mange mange år siden.
Jeg mener ikke det er synd at holde en kat i fangeskab - altså som kæledyr -
hvis man vel og mærket behandler den ordentligt.
Det er langt mere synd hvis de skulle leve i den danske natur.

> [...]
> længst? Dyr, naturen eller os mennesker? Prøv at tænk over det... Naturen
> skal nok fortsætte - også uden vores hjælp, da det vi gør ofte kan være

Ja, men som sagt er de katte der lever i den danske natur efterkommere af
importerede kælekatte, og ikke vilde katte.
Jeg synes ikke det var forkert at importere kælekatte til Danmark, men jeg
syntes det var meget forkert at slippe dem løs i naturen.
Men det er sket, og nu må vi komme videre!

> Mvh Jane, der gerne indrømmer at jeg har dyr for underholdningens skyld
(men
> dog passer dem bedst muligt med respekt for deres behov)

Ja, det er ligesom mig.

Med venlig hilsen Camilla.