forældelsesfrist
Fra : L.K

Dato : 08-09-04 12:21

Så er jeg blevet en af de "heldige" vedr Telia

Jeg blev kontaktet sidste år i april03 af min gamle udlejer om at der lå en
regning fra Telia til mig på 1800 kr.

Det undrede jeg mig en del over da det var et år siden jeg havde haft et abb
hos Telia, som var blevet opsagt (sendt som alm post)

I den periode jeg havde abb hos Telia kom der en regning (brugte ikke abb)
og det blev sagt op efter et ½ år. Hørte aldrig noget fra dem (havde faktisk
glemt alt om det) før jeg så modtog regningen (på min gamle adr)

Jeg kontaktede straks telia (over nettet unden at opgive min nuværende adr)
og udtrykte min utilfredshed.

Et par dage efter med posten (på min nuværende adr) kom der et brev fra
Telia (med regning) om at de aldrig havde modtaget min opsigelse samt at
alle deres breve havde de fået retur.

Jeg sendte en skriftlig klage til dem (sendt anbefalet) samme måned (april
2003) Hvor jeg fortalte hvornår opsigelsen var afsendt, samt jeg fandt det
mærkværdigt at de havde fået deres breve retur, samt at jeg fandt det
yderligere mærkværdigt at de pludselig fandt min nye adr uden problemer.

Nå men sagens kerne: Jeg har aldrig hørt noget fra dem ang den klage.

Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning? (som jeg stadig nægter
at betale)
Skal jeg rykke for et svar eller?

På forhånd tak

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-04 15:33

L.K skrev:

>Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning?

5 år, jf. lov om forældelse.

Hvis regningen er uberettiget, er en evt. forældelsesfrist
naturligvis helt irrelevant.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 20:54

> Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning? (som jeg stadig
nægter
> at betale)
> Skal jeg rykke for et svar eller?

5 års forældelsesfrist, som Bertel også skriver.

Modtog du nogensinde bekræftelse på, at din opsigelse var modtaget og
behandlet? Ellers står du meget dårligt stillet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : L.K

Dato : 09-09-04 10:55

Jeg modtog aldrig noget, men gik da ud fra det var i orden når jeg ikke
hørte noget fra dem i et år.

Men skal jeg rykke for svar på klagen eller

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 20:27

> Men skal jeg rykke for svar på klagen eller

Send dem en ny klage, og vedlæg den første som en kopi. Du er dog, som sagt,
meget dårligt stillet, da du ikke reagerede på,. at du ingen bekræftelse fik
på din opsigelse.