/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
forældelsesfrist
Fra : L.K


Dato : 08-09-04 12:21

Så er jeg blevet en af de "heldige" vedr Telia

Jeg blev kontaktet sidste år i april03 af min gamle udlejer om at der lå en
regning fra Telia til mig på 1800 kr.

Det undrede jeg mig en del over da det var et år siden jeg havde haft et abb
hos Telia, som var blevet opsagt (sendt som alm post)

I den periode jeg havde abb hos Telia kom der en regning (brugte ikke abb)
og det blev sagt op efter et ½ år. Hørte aldrig noget fra dem (havde faktisk
glemt alt om det) før jeg så modtog regningen (på min gamle adr)

Jeg kontaktede straks telia (over nettet unden at opgive min nuværende adr)
og udtrykte min utilfredshed.

Et par dage efter med posten (på min nuværende adr) kom der et brev fra
Telia (med regning) om at de aldrig havde modtaget min opsigelse samt at
alle deres breve havde de fået retur.

Jeg sendte en skriftlig klage til dem (sendt anbefalet) samme måned (april
2003) Hvor jeg fortalte hvornår opsigelsen var afsendt, samt jeg fandt det
mærkværdigt at de havde fået deres breve retur, samt at jeg fandt det
yderligere mærkværdigt at de pludselig fandt min nye adr uden problemer.

Nå men sagens kerne: Jeg har aldrig hørt noget fra dem ang den klage.

Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning? (som jeg stadig nægter
at betale)
Skal jeg rykke for et svar eller?

På forhånd tak





 
 
Bertel Lund Hansen (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 08-09-04 15:33

L.K skrev:

>Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning?

5 år, jf. lov om forældelse.

Hvis regningen er uberettiget, er en evt. forældelsesfrist
naturligvis helt irrelevant.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ukendt (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-04 20:54

> Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning? (som jeg stadig
nægter
> at betale)
> Skal jeg rykke for et svar eller?

5 års forældelsesfrist, som Bertel også skriver.

Modtog du nogensinde bekræftelse på, at din opsigelse var modtaget og
behandlet? Ellers står du meget dårligt stillet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



L.K (09-09-2004)
Kommentar
Fra : L.K


Dato : 09-09-04 10:55

Jeg modtog aldrig noget, men gik da ud fra det var i orden når jeg ikke
hørte noget fra dem i et år.

Men skal jeg rykke for svar på klagen eller


"L.K" <j.k@hotkom.dk> wrote in message
news:413eeb12$0$281$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Så er jeg blevet en af de "heldige" vedr Telia
>
> Jeg blev kontaktet sidste år i april03 af min gamle udlejer om at der lå
en
> regning fra Telia til mig på 1800 kr.
>
> Det undrede jeg mig en del over da det var et år siden jeg havde haft et
abb
> hos Telia, som var blevet opsagt (sendt som alm post)
>
> I den periode jeg havde abb hos Telia kom der en regning (brugte ikke abb)
> og det blev sagt op efter et ½ år. Hørte aldrig noget fra dem (havde
faktisk
> glemt alt om det) før jeg så modtog regningen (på min gamle adr)
>
> Jeg kontaktede straks telia (over nettet unden at opgive min nuværende
adr)
> og udtrykte min utilfredshed.
>
> Et par dage efter med posten (på min nuværende adr) kom der et brev fra
> Telia (med regning) om at de aldrig havde modtaget min opsigelse samt at
> alle deres breve havde de fået retur.
>
> Jeg sendte en skriftlig klage til dem (sendt anbefalet) samme måned (april
> 2003) Hvor jeg fortalte hvornår opsigelsen var afsendt, samt jeg fandt det
> mærkværdigt at de havde fået deres breve retur, samt at jeg fandt det
> yderligere mærkværdigt at de pludselig fandt min nye adr uden problemer.
>
> Nå men sagens kerne: Jeg har aldrig hørt noget fra dem ang den klage.
>
> Hvor lang tidsforældelsesfrist er der på den regning? (som jeg stadig
nægter
> at betale)
> Skal jeg rykke for et svar eller?
>
> På forhånd tak
>
>
>
>



Ukendt (09-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-09-04 20:27

> Men skal jeg rykke for svar på klagen eller

Send dem en ny klage, og vedlæg den første som en kopi. Du er dog, som sagt,
meget dårligt stillet, da du ikke reagerede på,. at du ingen bekræftelse fik
på din opsigelse.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste