Advokatbistand? Billigst?
Fra : Nicolai

Dato : 08-09-04 11:00

Hvor finder jeg subj.?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Peter

Dato : 08-09-04 12:25

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
news:413ed826$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvor finder jeg subj.?

Østeuropa, Asien, Afrika ..... lige hvad jeg hvad jeg kunne finde på.

De fleste steder her i landet finder du rimelige priser - du finder ikke
noget er der billigt i supermarked-forstand.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Nicolai

Dato : 08-09-04 12:31

> Østeuropa, Asien, Afrika ..... lige hvad jeg hvad jeg kunne finde på.
>
> De fleste steder her i landet finder du rimelige priser - du finder ikke
> noget er der billigt i supermarked-forstand.

Har ladet mig fortælle, måske naivt, at man kan få gratis (begrænset)
advokatbistand i de større byer?

Fra : Peter

Dato : 08-09-04 12:39

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Har ladet mig fortælle, måske naivt, at man kan få gratis (begrænset)
> advokatbistand i de større byer?

Ja, advokatvagten i mange byer giver et godt råd og lidt vejledning.

Ellers er der fri proces/retshjælp hos advokater.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 08-09-04 19:18

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [klip]

> Ja, advokatvagten i mange byer giver et godt råd og lidt vejledning.

Husk det er ikke alle sager de vil kigge på.

Fra : Peter

Dato : 08-09-04 20:01

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Husk det er ikke alle sager de vil kigge på.

Advokatvagten skal ikke sidestilles med de egentlig retshjælps-muligheder
der er rundt om i landet.

/Peter

Fra : Karina og Christian

Dato : 08-09-04 19:35

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message
[klip]
> Har ladet mig fortælle, måske naivt, at man kan få gratis (begrænset)
> advokatbistand i de større byer?

Det er skam ganske rigtigt. Hvis du henvender dig til din lokale retshjælp,
har du mulighed for at få gratis rådgivning. Ved visse
retshjælpsinstitutioner tilbyder man også egentlig sagsbehandling, herunder
brevskrivning mv. Det gør vi i hvert fald i den retshjælp, hvor jeg
arbejder.

Det er dog ikke alle spørgsmål, retshjælpsinstitutionerne behandler. Hos os
behandler vi blandt andet ikke sager for erhvervsdrivende og køb og salg af
fast ejendom.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 08-09-04 22:16

Karina og Christian skrev sålydende:

> [...]
>
> Det er dog ikke alle spørgsmål, retshjælpsinstitutionerne behandler.
> Hos os behandler vi blandt andet ikke sager for erhvervsdrivende og

Der kan læses mere om offentlig retshjælp her:
http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=221

høa

Fra : Karina og Christian

Dato : 08-09-04 22:45

"Hugo Østergaard-Andersen" <SPAMNEJTAKhuosan@post8.tele.dk> wrote in message
[klip]
> Der kan læses mere om offentlig retshjælp her:
> http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=221

Den hjælp man kan få hos en retshjælpsinstitution som f.eks. vores, har ikke
noget med offentlig retshjælp at gøre.

De to ting er noget forskelligt, og derfor er det efter min mening
misvisende at poste et link til offentlig retshjælp under et indlæg, der
beskriver retshjælpsinstitutionerne. Det kunne for eksempel forlede
spørgeren til at tro, at han for at henvende sig til os, blandet andet skal
opfylde nogle økonomiske betingelser, hvilket ikke er tilfældet.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 09-09-04 08:02

> [...]

> forlede spørgeren til at tro, at han for at henvende sig til os,
> blandet andet skal opfylde nogle økonomiske betingelser, hvilket ikke

Du omtalte selv offentlig retshjælp i begyndelsen af dit forrige indlæg.
Det var det, jeg ønskede at uddybe.

høa

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-09-04 12:00

"Hugo Østergaard-Andersen" <SPAMNEJTAKhuosan@post8.tele.dk> wrote in message
[klip]
> Du omtalte selv offentlig retshjælp i begyndelsen af dit forrige indlæg.
> Det var det, jeg ønskede at uddybe.

Mit forrige indlæg indledes således:

[...]

Jeg nævner ikke offentlig retshjælp nogetsteds.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-04 08:23

> beskriver retshjælpsinstitutionerne. Det kunne for eksempel forlede
> spørgeren til at tro, at han for at henvende sig til os, blandet andet skal
> opfylde nogle økonomiske betingelser, hvilket ikke er tilfældet.

Det var netop det jeg havde fundet og dermed næsten opgivet... :) - kan du
henvise mig mere direkte her i Odense? :)

Fra : Thomas

Dato : 09-09-04 13:51

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote:

> Det var netop det jeg havde fundet og dermed næsten opgivet... :) -
> kan du henvise mig mere direkte her i Odense? :)

Prøv det lokale dommerkontor, de skulle kunne henvise dig.
Se evt. http://www.familieadvokaten.dk/Emner/161.html

--
/Thomas

Fra : Thomas

Dato : 09-09-04 13:53

Evt. http://retshjaelpen.homepage.dk/

--
/Thomas

Fra : Karina og Christian

Dato : 09-09-04 14:06

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message
[klip]
> Det var netop det jeg havde fundet og dermed næsten opgivet... :) - kan du
> henvise mig mere direkte her i Odense? :)

Du kan prøve at kigge på vores hjemmeside: www.aarhusretshjaelp.dk , hvor
der under "links" vist er en henvisning til en retshjælp i Odense.

Om de har nogle betingelser for at søge hjælp hos dem, tør jeg ikke udtale
mig om. Jeg ved bare, at der ikke er det hos os.

Held og lykke med det

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Sybil