Katteforsikring
Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-05-01 19:00

Er det muligt at få sin kat "kaskoforsikret" så man har dækket
dyrlægeregner etc.?

Hans Pedersen
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 14-05-01 15:39

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få sin kat "kaskoforsikret" så man har dækket
> dyrlægeregner etc.?

Lyder det ikke en tand for dumt??

Så skulle jeg måske have kaskoforsikret min cykel, så kan jeg få dækket
udgifter til nye dæk, kæde og bremseklodser.

Nej vel.

Tror du så ikke alle vil forsikre deres kat for 50.000,- og så kører den
over og inkasser forsikringen??

Anders

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-05-01 17:48

On Mon, 14 May 2001 16:38:48 +0200, "Anders Mouritsen"
<andos@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Lyder det ikke en tand for dumt??

Du er åbenbart så bedrevidende, at du må forklare dette firma, at folk
kører deres kat over, for at få den til dyrlægen:

http://www.dyrekassen.dk/oversigt.htm

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 14-05-01 19:26

Derfor syntes jeg stadig det lyder fjollet, hvis jeg fik afvide at det ville
koste 7000,- at få min kat opereret, så tror jeg hellere selv jeg ville tage
den med hjem igen, og vride hovdet på den, og stoppe dens lidelser.

Godt være det lyder lidt hårdt, men det er trods alt kun et dyr.

Anders

Fra : marianne hellemose

Dato : 14-05-01 20:11

Anders skrev:
Godt være det lyder lidt hårdt, men det er trods alt kun et dyr.

JA, du har ret Anders.
men det er der også mange tobenede der er.

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 14-05-01 21:09

"marianne hellemose" <skatkat@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Godt være det lyder lidt hårdt, men det er trods alt kun et dyr.
>
> JA, du har ret Anders.
> men det er der også mange tobenede der er.

Ja, der er mange der sidder der og kæler for sin kat, og den er åhh så kær.
Den skal forsikres, og der skal passes godt på den, for man skal jo være sød
ved de 4 benede.

Hvordan er det så lige folk behandler Slagtedyr?

Anders

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-05-01 20:45

Hej Anders

Det kan da godt være det "bare" er et dyr, men derfor kan man vel godt
behandle dyret ordenligt.

Hvis du skulle i behandling og det ville koste mange penge..... skulle man
så også bare vride hovedet om på dig?

Fandens til holdning at have, hvis man anskaffer sig dyr.

Joan

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 14-05-01 21:21

> Fandens til holdning at have, hvis man anskaffer sig dyr.

Fortæl lige det til landmanden, der opfostre grise og køer, hvorefter de
bare skal slåes ihjel.

Anders

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-05-01 21:45

"Anders Mouritsen" <andos@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl lige det til landmanden, der opfostre grise og køer, hvorefter de
> bare skal slåes ihjel.
>
> Anders

For mig at se, er der en stor forskel på en gris og en kat.

Joan

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 14-05-01 23:05

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> For mig at se, er der en stor forskel på en gris og en kat.

Hvor, de har begge 4 ben et hovde en hjerne et LIV, hvem er herre over det,
landmanden slagter grisen for at tjene til livet. det er jo ikke fordi
grisene er syge.

Katten derimod, ville jeg jo osse kun aflive, hvis det vil være for stor en
omkostning at rede, i tilfælde at sygdom.

Så kan man jo osse sige, hvor er foskellen på Dig og en gris, i er begge
pattedyr.

og lad så være med at sige der er stor forskel, det er da det væreste crap
jeg længde har hørt.

Mvh. Anders

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-05-01 08:02

Hej Anders
Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men det
ville overhovedet ikke undre mig om mange andre
på listen har samme opfattelse.

For det første katten er et kæledyr, grisen er et
produktionsdyr, og landmanden "knækker" ikke
selv nakken på den, den skal aflives af en dyrlæge.

Jeg har brugt en stor del af mit voksen-liv på at samle
underskrifter osv mod burhøns, lange transporter af
dyr og andre sager der handler om dyrevelfærd.

Så hvad enten du kan lide det eller ej så ER der forskel
på kat og gris, men det betyder ikke at grisen ikke skal
behandles ordentligt og have et godt liv indtil den bliver
slagtet (på en ordentlig måde) De fleste af os er jo så
smart indrettet at bare fordi vi holde af katte er det ikke
ens betydende med at vi ikke også kan holde af andre
levende væsener, både to og firebenede.

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-05-01 08:05

Anders
Du bør stadig læse dyreværnsloven og overveje om de ca. 450 kr en aflivning
koster ikke er bedre givet ud på katten alligevel.
Nej, stor forskel på de to dyr er der ikke. Begge dyr fortjener et ordentligt
liv, begge dyr har en hjerne og begge dyr har følelser (omend vi måske ikke
altid har evnen til at fatte det).
Nogle dyr dræbes med henblik på mad, og i princippet er der jo heller ingen
anden forskel der end den kulturelle, som heroppe gør, at man ikke spiser hunde
og katte mens man i Kina gør. Så vidt så godt. Alle dyr (mennesker, vuffer,
slørhaler og katte) fortjener et værdigt liv.
Nok spiser jeg oksekød, men jeg spiser oksekød fra mine svigerforældres
fritgående køer...et sted, hvor jeg ved deres liv er GODT indtil den dag
boltpistolen afslutter det. Men ærlig talt.... en boltpistol er sgu også mere
human, end et forsøg på at vride nakken om på en kat (fordi man evt. ikke gider
betale det en aflivning koster)!!!
Jeg mener heller ikke at mine katte skal holdes i live for enhver pris .... men
hvis jeg træffer afgørelsen til fordel for den grå mand med leen, ja så bliver
det altså med udgangspunkt i dyrets evt. mulighed for livskvalitet fremfor
prisen. For, som tidligere nævnt, så er 7000 kr altså oftest blot penge folk
med en lønindkomst istedet (fordelt over en måned eller to) bruger på luksus
til sig selv, og så synes jeg stadig sætningen "det er jo bare et dyr" lige så
godt kan skiftes ud med "forbrugsgoder er mere værd end dyr". For det er jo den
prioritering man vælger, når pengene har det sidste ord at skulle have sagt.
- Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-05-01 19:40

> [...]
> pattedyr.
>
> og lad så være med at sige der er stor forskel, det er da det væreste crap

Selvfølgelig skal grise og køer også behandles ordentligt. Men stadig er der
den forskel for mig at en kat er et kæledyr og en gris er et forbrugsdyr.

Og så er jeg af den holdning at kan du anskaffe dig en kat, er det mindste
du kan gøre, da at betale det det koster at få den aflivet, end at vride
hovedet om på staklen.

Hvorfor vil du sammenligne mig med en gris????

Joan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-05-01 22:02

On Tue, 15 May 2001 20:39:57 +0200, "Joan Frederiksen"
<joan.frederiksen@mail.tele.dk> wrote:

>Hvorfor vil du sammenligne mig med en gris????

Lad nu være med at tage det så tungt hvad Anders siger. Han er
tydeligvis en troll, der vil drive gæk med os.

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-05-01 22:36

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:7863gt4552bk0gc3oi0pm42tq45nj4npt1@4ax.com...
> On Tue, 15 May 2001 20:39:57 +0200,
> Lad nu være med at tage det så tungt hvad Anders siger. Han er
> tydeligvis en troll, der vil drive gæk med os.

Hej Hans

Du har fuldstændig ret. Anders og hans bror har
længe terroriseret i hvert fald dk.medier.tv, hvor de
også blot lever for at provokere. Meeeen det kan
de kun, så længe vi andre giver dem lov til det

--
Hilsen Helle
An aquarium is just interactive television for cats.

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 16-05-01 00:06

"Helle Andersen" <helle-andersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også blot lever for at provokere. Meeeen det kan
> de kun, så længe vi andre giver dem lov til det

Jeg er her ikke for at drive gæg med nogle, jeg sagde blot hvad jeg syntes
om dette emne, Katteforsikring

Mvh Anders

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-05-01 00:16

Anders Mouritsen <andos@mail1.stofanet.dk> skrev...
> Jeg er her ikke for at drive gæg med nogle, jeg sagde blot hvad jeg syntes
> om dette emne, Katteforsikring

Hmm - meget muligt... Men nu findes der altså allerede flere forskellige
former for "katte-forsikringer" - dog ikke i form af kasko-forsikringer, men
derimod sygeforsikringer - og nej, de dækker ikke hvis katten bliver kørt
over eller på anden måde ombragt, og man får heller ikke bare udbetalt en
bunke penge fordi katten er forkølet - der er årlige præmier og en
selvrisiko samt et årligt maks. for erstatninger.
Så den er altså god nok, katte-forsikringer findes skam! - om de så kan
betale sig at have er en helt anden snak...

Og det de fleste mennesker blev irriterede over her i ng'en var din
udmelding om, at hvis din kat skulle opereres for 7000 kr., så tog du den
hellere med hjem og vred hovedet rundt på den... det havde vist ikke en
hujende fjært at gøre med spm. om forsikring - desuden er slagtedyr skam
også forsikrede, det er jo et erhverv og landmændene har skam forsikret
deres indtægtskilde! Men igen, det har jo ikke noget som helst at gøre med
katte...

Mvh. Camilla

Fra : x

Dato : 19-05-01 17:47

Din argumentation minder om den man bruger
i mellemøsten og irland

Den går nogenlunde sådan her.
Din nabo har slået min nabo ihjel
Derfor er jeg nødt til at slå dig ihjel
Det er kun typiske Fundementalister der taler sådan
Lidt sygt, syntes du ikke

Man gør ikke god en sag bedre ved at skade andre
MVH
Jensenjs

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-05-01 20:57

Læs lige dyreværnsloven inden du evt. en dag vrider hovedet om på den kat, du
måske ikke skulle ha' haft.
Sætningen "det er trods alt kun et dyr" hører jeg oftest fra folk, der anser
mennesket for at være andre dyr overlegent, selvom der til tider er al mulig
grund til at tro at mennesket blot er en særdeles effektiv parasit. Hvor mange
dyr har som mennesket den fejlkobling i hovedet, at penge er mere værd end liv
(ligegyldigt hvilken form det antager)??
Set i et større perspektiv er prioriteringen penge over liv vel nærmere
fjollet og selvhøjtidelig! Mennesket i en nøddeskal...så hellere have 7000 kr
til de kommende måneders kabel-tv, whiskeysovs og livsstilsmagasiner, der kan
forsikre en om, at man virkelig er noget enestående og unikt. Jeg kan virkelig
se pointen i den prioritering...jeg har længe savnet et par nye tøfler og et
smart ryatæppe til stuegulvet.
- Gitte

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 14-05-01 20:58

WHAT?

"...repræsenterer mennesket som blot et andet dyr, undertiden bedre, men
ofte værre end dem, der går på alle fire, et dyr, som på grund af sin
"guddommelige, åndelige og intellektuelle udvikling" er blevet det ondeste
af alle dyr!"

Du er ikke engang et dyr, du er lavere end det, hvordan kan du sige sådan?
I det mindste kan du ofre en human aflivning hvis det nogensinde kommer på
tale....

Jeg forstår ikke din slags, men I kan pisse mig af i løbet af ingen tid!

- Sådan ikke mere galde, gider ikke spilde min tid!

- Sidsel

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-05-01 19:53

Sidsel citerede
snip
[...]
snip slut

Jamen helt enig ;))
Jeg er bare så træt af mennesker som ser noget unaturligt i at leve sammen
med andre arter, og i det mindste delvis tage samme hensyn til dem som man
ønsker andre skal tage til en selv. Det dækker både opfyldelse af deres
fysiologiske behov som sund mad, motion behandling under sygdom osv..

og så skulle jeg hilse og sige miauu fra Melissa som elsker det gode vejr
fordi ham mennesket så kan lokkes til at være ude mere end de "aftalte" 20
minutter..
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-05-01 09:20

Anders Mouritsen <andos@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KnVL6.3622$h4.1192458@news101.telia.com...
> koste 7000,- at få min kat opereret, så tror jeg hellere selv jeg ville
tage
> den med hjem igen, og vride hovdet på den, og stoppe dens lidelser.

og så overtræder du dyreværnsloven idet man ikke må aflive et dyr med mindre
man er specielt uddannet til det!!

MVH Ami

Fra : N/A

Dato : 15-05-01 12:57

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-05-01 12:57

d. 14/05/01 22:09 skrev Anders Mouritsen på andos@mail1.stofanet.dk i
artiklen gUWL6.3674$h4.1202686@news101.telia.com:

> [...]
> ved de 4 benede.
>
> Hvordan er det så lige folk behandler Slagtedyr?

Hej Anders

Hm - jeg må indrømme, at jeg synes at din argumentation "vender på hovedet"!
Hvis det her handler om, at vi bør behandle vore "produktionsdyr" bedre -
jamen, det er de fleste sikkert enige i.
Men at argumentere, at fordi grise og køer i staldene ikke har det godt nok,
bør vi heller ikke behandle vore katte godt - det er bagvendt.
For mig at se burde det være: Det er fint at vi passer vore kæledyr godt -
stalddyrene burde have det lige så godt (omend selvfølgelig ikke helt på
samme måde, det er nu engang ikke nemt at have en ko på skødet)
Hvad angår at vride hovedet at katten anser jeg det for at være en
provokation. Men bare for en ordens skyld - så kommer du altså i karambolage
med dyreværnsloven, hvad du sikkert godt ved.
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 20-05-01 08:03

Hvilke selskaber har disse forsikringer. Jeg kender Dyrekassen Danmark, men
findes der andre?

Fra : Gitte J.L

Dato : 20-05-01 09:30

Dahlberg Assurance har også en dyresygekasse. De to sygekasser (Dahlberg og
Dyrekassen DK) ligner hinanden meget, og er vist også begge lavet i samarbejde
med Kattens Værn....
Mvh. Gitte