Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon eller GeForce til nyt system
Fra : John Doe

Dato : 08-09-04 14:54

Halløj

Jeg står for en opdatering af mit system og er nået frem til cirka dette:

AMD64 3200+ 1MB/2GHz
ASUS A8V Deluxe
2* Kingston 512 MB CL3 RAM
Seasonic Super Silencer 460 W

Hvilket grafikkort skal jeg have?

Jeg overvejer GeForce 6800 ultra eller Radeon 9800Pro.

Hvilket mærke skal jeg købe og hvad koster det??

John

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-04 15:09

"John Doe" <Nowhere@noplace.net> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer GeForce 6800 ultra eller Radeon 9800Pro.
>
> Hvilket mærke skal jeg købe og hvad koster det??

OK det var ikke just 2 sammenlignelige størrelse du fik fundet dig
der. 6800 Ultra et sidste nye skrig og er kort i 4-5000 kroners
klassen mens et Radeon 9800PRO ligger omkring de 1500.
9800 PRO er nok et af de bedste value-for-money kort p.t.
men hvis du vil have det sidste nye så nup et 6800 Ultra
hvis pengene er til det.
--
Peter J

Fra : John Doe

Dato : 08-09-04 15:25

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 9800 PRO er nok et af de bedste value-for-money kort p.t.
> men hvis du vil have det sidste nye så nup et 6800 Ultra

Måske har jeg misforstået noget med de kort jeg er blevet anbefalet.. Jeg er
blevet anbefalet et X800Pro.. Er det ikke 9800pro?

Jeg regner med, at jeg vil bruge cirka 5000,-.

Hvilket kort og hvilket mærke (og helst forhandler) skla jeg vælge?

John

Fra : Nicolai

Dato : 08-09-04 15:26

> Jeg regner med, at jeg vil bruge cirka 5000,-.

På grafikkort alene? Så er der frit valg på alle hylder

Fra : John Doe

Dato : 08-09-04 15:34

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> På grafikkort alene? Så er der frit valg på alle hylder

Ja på grafikkort... Men frit valg på alle hylder.. Så kom jeg ikke meget
nærmere et mærke...

Det skal siges, at jeg er totalt ude i hampen, når det drejer sig om
grafikkort...

Så jeg skal virkelig have hjælp på det her område..

John

Fra : Nicolai

Dato : 08-09-04 15:47

> Ja på grafikkort... Men frit valg på alle hylder.. Så kom jeg ikke meget
> nærmere et mærke...

My bad. Jeg er og bliver nvidia mand (efter et kort ati radeon9800 forsøg),
så jeg vil anbefale et 6800GT. Ultraen er 5% hurtigere, men kræver 2 molex,
bliver varmere og larmer dermed mere.

Fra : Anders Lund

Dato : 08-09-04 16:01

John Doe wrote:

> Måske har jeg misforstået noget med de kort jeg er blevet anbefalet.. Jeg er
> blevet anbefalet et X800Pro.. Er det ikke 9800pro?

Nej, et X800 er et X800. ATI løb tør for tal på 4 cifre og har derfor
valgt nogle nye sjove navne. :)

X800 XT er det hurtigeste ATI laver lige nu.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nicolai

Dato : 08-09-04 15:19

> Jeg overvejer GeForce 6800 ultra eller Radeon 9800Pro.
>
> Hvilket mærke skal jeg købe og hvad koster det??

Slet slet ikke samme klasse de 2 kort er i -

Men hvad er budgettet?

Mest for pengene i geforce serien er 6800, mest optimale er imho 6800GT
(ultra clocked en anelse lavere)

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 09-09-04 09:01

> Mest for pengene i geforce serien er 6800, mest optimale er imho 6800GT
> (ultra clocked en anelse lavere)

Lige mine ord. Vil også klart tage et GF6800 GT til omkring kr. 3500,-
Kan ikke betale sig at give ekstra penge for Ultra-kortet.
Begrundelse: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/29/9878261

Mvh.

Mads

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 08-09-04 15:47

> [...]
>
> Hvilket grafikkort skal jeg have?
>
> Jeg overvejer GeForce 6800 ultra eller Radeon 9800Pro.
>
> Hvilket mærke skal jeg købe og hvad koster det??

Hvis jeg havde pengene, købte jeg dette:

Kik her for test af grafikkort:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/29/9878261

Hvis du er støj-fanatiker:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/07/16/0697798 ...

......hvor de anbefaler dette kort:

Dog skulle HIS kortet fra første link også blive ganske lydløst, og det var
det jeg ville vælge...
....*suk* hvis jeg havde pengene

Rune

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-09-04 16:08

Rune (7800) wrote:
> Hvis jeg havde pengene, købte jeg dette:

Så hellere IceQ II versionen af samme (hvis man da kan undvære en PCI-slot,
da køleren fylder lidt). De er langt mere støjsvage og desuden er køleren
mere effektiv (og så smider den den varme luft ud af kabinettet hvilket kun
er en fordel).
Evt. et HIS X800 Pro IceQ II Vivo som jeg valgte, - de er billigere end XT
kortene, men Vivo-udgaverne kan vist stadig bios-modificeres (ret nemt, men
man mister dog formentligt garantien) så de svarer til et XT kort.

Sapphire har også lanceret deres Toxic-serie, som sådan set svarer til HIS
IceQ II kortene (har samme køler), bare i andre farver og anden
software-bundle.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Joe Sandøe

Dato : 08-09-04 17:05

"John Doe" <Nowhere@noplace.net> wrote in message
> [...]

> Hvilket grafikkort skal jeg have?
> Jeg overvejer GeForce 6800 ultra eller Radeon 9800Pro.
> Hvilket mærke skal jeg købe og hvad koster det??

Hej John
Der bliver skudt lidt til højre og venstre, for du skriver slet ikke om
hvilke krav du stiller til kortet...

Lydniveau
3D-ydelse - og i så fald også i hvilke spil.
TV-ind/out
Monitor udgange
good look
Og sikkert flere ting.

www.edbpriser.dk er også et udemærket sted og lede efter det dyreste kort,
hvis det er det der er behovet.

Vh Joe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-09-04 17:45

John Doe wrote:

> AMD64 3200+ 1MB/2GHz

AMD64 er et instruktionssæt, ikke en CPU.

> Hvilket grafikkort skal jeg have?

ATI X800 ?

Jesper G. Poulsen