Andet multimedie
bentjuul 3670
PIXresizer - erstatnings program for dette~
Fra : Lone

Dato : 08-09-04 19:41

Jeg har ovenstående nævnte program til at resize vores billeder med, men
efter at de er forminsket bliver de desværre midre tydelige. Er det ikke
muligt at bibeholde den samme kvalitet når man formindsker billeder?

Jeg tror ikke at det program jeg har nu kan. Fordelen ved dette program er
at man kan formindske billeder på mappe niveau. Dvs. formindske x antal
billeder på en gang.

Nogen der kender et andet program jeg kan prøve?

På forhånd tak

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-09-04 20:05

On Wed, 8 Sep 2004 20:41:14 +0200, Lone wrote:

> Jeg har ovenstående nævnte program til at resize vores billeder med, men
> efter at de er forminsket bliver de desværre midre tydelige. Er det ikke
> muligt at bibeholde den samme kvalitet når man formindsker billeder?

Nej. Færre pixels - færre detaljer. Der kan dog være forskel på måden man
reducere antallet af pixels. I nogle programmer kan man vælgere flere
forskellige metoder.

> [...]
> billeder på en gang.
>
> Nogen der kender et andet program jeg kan prøve?

Ja. XnView.
http://xnview.com

Hent den komplette version med nConvert. Så kan du også konvertere hele
mapper og meget mere. Der er også en dansk sprog-fil med, hvis det har
betydning.

....og til prisen er det svært at slå

--
Mvh. Lars

Fra : Lone

Dato : 08-09-04 21:48

Hej, mange tak for dit hurtige svar, det var lige præcist havd jeg søgte