/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Konvertering fra ISDN horrorstory
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 11-05-01 13:03

Jeg har bestilt konvertering af min ISDN-linie til alm. telefon (PSTN),
og fik brev i sidste uge om at ændringen vil blive udført torsdag 10/5
mellem 12 og 16. "Det sker uden besøg af en tekniker fra TDC Tele
Danmark." som der stod.

Mmmkay... Da jeg kom hjem i går lå der et kort i entréen:

    Vores tekniker har Torsdag den 10/5 kl 14:00 forsøgt at
    kontakte dig angående:

    X Installation af telefonforbindelse.
    Du bedes kontakte os på telefon 80 80 80 80

Sært. NT-boksen til ISDN-linien har jeg selv monteret, og det er da
heller ikke noget problem at tage den af igen.

Suk. Gik hen og løftede røret på telefonen (en PSTN-telefon der sidder
i min ISDN-router, der er koblet op på NT-boksen der stadig er koblet
til linien.) Ingen klartone. Dobbelt-suk.

I dag fandt jeg så den ledning frem som jeg skulle bruge til at koble
min telefon direkte i vægstikket. Ingen klartone...

Altså var min linie hverken fugl eller fisk, så jeg ringede til 4 x 80.
De kunne kun se at min linie stadig var en ISDN-linie, og kunne
derfor(!) ikke sige noget om noget, men eftersom min linie ikke virkede
skulle jeg ringe til Fejlservice.

De henviste til Kundeserivce (4 x 80), for at jeg kunne bestille en
tekniker der kunne komme ud og fixe det!

Rahsgu. Den flinke Kundeservicemand som jeg så fik fat i, kunne godt
forstå at jeg følte mig som en lus mellem to negle, og tog hånd om
sagen. Mit telefonnummer henviser nu til min mobiltelefon, da en
automatisk viderestilling ville koste mig 2 kroner pr. opkald! Og der
kommer en tekniker på tirsdag(!) mellem 7:30(!) og 9:30 for at løse
problemet.

Hvis han kun kommer for at hente NT-boksen, finder de ham ikke igen.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

 
 
John K (11-05-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 11-05-01 16:12

> Altså var min linie hverken fugl eller fisk, så jeg ringede til 4 x 80.
> De kunne kun se at min linie stadig var en ISDN-linie, og kunne
> derfor(!) ikke sige noget om noget, men eftersom min linie ikke virkede
> skulle jeg ringe til Fejlservice.
>
> De henviste til Kundeserivce (4 x 80), for at jeg kunne bestille en
> tekniker der kunne komme ud og fixe det!

Tak - det kender jeg godt. Jeg har også prøvet blive kastet frem og tilbage
mellem fejlservice og kundeservice.
Jeg har enda prøvet at blive kastet rundt mellem seks afdelinger i Tele
Danmark, for så til sidst at havne i den afdeling jeg først var blevet
stillet om til - manden fandt pludselig ud af at min sag var inden for hans
område :)

> Rahsgu. Den flinke Kundeservicemand som jeg så fik fat i, kunne godt
> forstå at jeg følte mig som en lus mellem to negle, og tog hånd om
> sagen. Mit telefonnummer henviser nu til min mobiltelefon, da en
> automatisk viderestilling ville koste mig 2 kroner pr. opkald! Og der
> kommer en tekniker på tirsdag(!) mellem 7:30(!) og 9:30 for at løse
> problemet.
>
> Hvis han kun kommer for at hente NT-boksen, finder de ham ikke igen.

LOL :)


Mvh

John K




Martin Højriis Krist~ (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-05-01 17:34

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse
news:uu22sjdoi.fsf@balker.org...
> Rahsgu. Den flinke Kundeservicemand som jeg så fik fat i, kunne godt
> forstå at jeg følte mig som en lus mellem to negle, og tog hånd om
> sagen.

Rahsgu, hvad har det med teknik at gøre?
Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe
(ellers en grim historie)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Lars Balker Rasmusse~ (11-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 11-05-01 17:55

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> writes:
> Rahsgu, hvad har det med teknik at gøre?

Se under "ting der kan gå galt for telemastodonter".

> Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe

Ja. Tag det op i dk.admin. Jeg gider ikke flere korstog.

> (ellers en grim historie)

Det gik også så nemt...
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Bertel Lund Hansen (12-05-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-05-01 11:12

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe

Nej, det skal være dk.telefoni.forbrydere.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (12-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-05-01 14:17

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:623qft0jaacklqgh0rhv3n1vpf092pal1p@sunsite.auc.dk...
> >Vi mangler en dk.telefoni.udbydere gruppe
> Nej, det skal være dk.telefoni.forbrydere.

Skriv et OTD

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Lars Balker Rasmusse~ (15-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 15-05-01 08:54

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:
> Mit telefonnummer henviser nu til mobiltelefonen, da en
> automatisk viderestilling ville koste mig 2 kroner pr. opkald! Og der
> kommer en tekniker på tirsdag(!) mellem 7:30(!) og 9:30 for at løse
> problemet.

Når TDC siger "mellem 7:30 og 9:30" mener de naturligvis "ca. kl 9:45".

> Hvis han kun kommer for at hente NT-boksen, finder de ham ikke igen.

De morderiske tendenser blev det ikke til i denne omgang, men han havde
justeret lidt på centralen, og kom blot for at konstatere at min
telefonlinie ganske rigtigt var en PSTN-linie nu. Og så tog han
NT-boksen med sig.

Hans kommentar: Jeg ved ikke hvad der er gået galt. Sådan tror jeg
ofte det er med tele-selskaber.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste