Pearl Harbor (mini-spoiler)
Fra : Zeki

Dato : 11-05-01 08:51

Holdet fra 'Armageddon' og 'The Rock' (Jerry Bruckheimer, Michael Bay, John
Schwartzmann, Hans Zimmer) har gjort det igen: Lavet endnu en formular-film
med "proud to be americans"-undertemaet.
Hvad der kunne have været et realistisk portræt af begivenhederne før, under
og efter angrebet på Pearl Harbour, er i stedet blevet til et forsøg på at
lave en kærlighedshistorie, tilsat en masse effekter og bulder og brag. At
filmen ender 'lykkeligt' er fuldstændigt grotesk, men jeg går vel ud fra at
det er for at tilfredsstille de amerikanske biografgængere der gerne vil se
deres landsmænd under WWII "kick ass".

'Pearl Harbor' skal skam nok blive et box-office hit, alene på grund af
forventningerne og den meget omtale, men hvis folk gerne vil se hvad der
rent faktisk skete december 1941, bør de hellere se filmen 'Tora Tora Tora'
fra 1970. (http://us.imdb.com/Title?0066473) Den er lige udkommet på dvd,
med masser af lækkert ekstra-materiale, og var i øvrigt en af datidens
dyreste filmproduktioner.

Zeki

Fra : John Hinge

Dato : 11-05-01 10:45

Zeki wrote:

<snip en masse formodentlig rimelig kritik af Pearl Harbour>

En gang imellem kan jeg faktisk godt li at se en højtråbende film,
som ikke stilelr alt for store krav til tænkeren.

Hver gang jeg ser Michael Bay's navn så *ved* jeg hvad jeg kan
forvente, nemlig bulder, brag, en hulens masse aktion, altså en go
gammeldags gnaske popcorn film.

Du nævner Tora Tora Tora som alternativ, ja, men den er jo nok
også ment på en llidt anden måde. Jeg tror ikke seriøst at nogen
mener at Pearl Harbour skal være den 'officielle' film om den dag.
Dertil er Michael Bay ikke den rigtige. Den skal bare betragtes
som larmende underholdning.

Og til hr. C. Andersen :
Ja, jeg har helt klart tænkt mig at se den, du må godt komme med,
og ja, den er garanteret bedre end Bring It On, som jeg stadig
undskylder for at jeg tvang dig til at se

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-05-01 11:52

In the nether regions of Hell John Hinge said:

>Og til hr. C. Andersen :
>Ja, jeg har helt klart tænkt mig at se den, du må godt komme med,
>og ja, den er garanteret bedre end Bring It On, som jeg stadig
>undskylder for at jeg tvang dig til at se

Jubii!

Og du behøver ikke at undskylde for Bring Ii On. Jeg vidste jo i
forvejen den ikke var god

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Kas

Dato : 11-05-01 16:20

"Christian Andersen" <19w9bq2h31001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Og du behøver ikke at undskylde for Bring Ii On. Jeg vidste jo i
> forvejen den ikke var god

Hold nu op! Bring it on er sgu fed, fordi den ikke forsøger at udgive sig
for andet end en teenage-film om cheerleaders - og er endda i stand til at
forholde sig ironisk og distanceret til sig. Stor aplaus til Bring it On!!!!

Kas

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-05-01 16:24

In the nether regions of Hell Kas said:

>Stor aplaus til Bring it On!!!!

Aaaaaargh!

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-05-01 22:14

> [...]

>forholde sig ironisk og distanceret til sig. Stor aplaus til Bring it On!!!!

Undskyld mit første svar.

Nu har jeg lige "Commando" med Arnold og nu tror jeg at jeg forstår
hvad du mener med at en film ikke giver sig ud for mere end det den
er.

Mage til gennemført action- /komediefilm skal man sgu lede længe
efter. Det er tydeligt at skuespillerne har moret sig med at lave den
og personerne tager det heller ikke alt for alvorligt.

"Let off some steam!" HA!