Karl Hamilton
Fra : Jakob Værge

Dato : 07-09-04 16:00

Er der nogen som har Hamilton serien på DVD? eller ved hvor man køber den?

Fra : Tim Christensen

Dato : 07-09-04 17:23

Jakob Værge wrote:
> Er der nogen som har Hamilton serien på DVD? eller ved hvor man køber den?

Hamilton filmen (http://us.imdb.com/title/tt0119249/) findes på DVD, men
om nogle af serierne (der findes efterhånden en hel del) gør det ved jeg.

Jeg tror ikke den Hamilton serie der går på DR for tiden (fjendens
fjende) findes på dvd (kunne dog finde den på VHS), hvis det var den mente.

Mvh

Tim

Fra : Jakob Værge

Dato : 07-09-04 20:38

Hvor kan man da købe den på VHS?

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-09-04 07:42

Tim Christensen <nospam@eson.dk> wrote in message news:<413de053$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Jeg tror ikke den Hamilton serie der går på DR for tiden (fjendens
> fjende) findes på dvd (kunne dog finde den på VHS), hvis det var den mente.

Fjendernes fjende på DR ? Arg jeg følger for lidt med på DR .
Jeg ved at den sikkert kan købes gennem DR, men jeg har ikke i sinde
at betale så mange penge (mener det er 2200 eller 2500 pr udsendelse).

FF er en absolut overfed miniserie.

Fra : vadmand

Dato : 08-09-04 09:08

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> FF er en absolut overfed miniserie.

Peter Haber ER bare Hamilton.

Per V.

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-09-04 11:55

On Wed, 8 Sep 2004 10:07:35 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

>Peter Haber ER bare Hamilton.
>
>Per V.

Nej han er Martin Beck det er Peter Stormare som er Hamilton :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : vadmand

Dato : 08-09-04 14:25

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej han er Martin Beck det er Peter Stormare som er Hamilton :)
>
> Mvh
>
> MA

Haber er Hamilton OG Beck. Og genial i alt, hvad jeg ellers har set med ham.

Per V.

Fra : koeppe

Dato : 08-09-04 14:26

Morbid Angel wrote:

> Nej han er Martin Beck det er Peter Stormare som er Hamilton :)

Nix og nej. Stellan Skarsgård er ubetinget Carl Hamilton
Täcknamn Coq Rouge (1989)
- koeppe

Fra : vadmand

Dato : 08-09-04 15:58

"koeppe" <koeppe.fjernmig@.kazur.dk> skrev i en meddelelse

> Nix og nej. Stellan Skarsgård er ubetinget Carl Hamilton
> Täcknamn Coq Rouge (1989)

Hverken Stormare eller Skarsgård har det let degenererede adelige look, som
Haber har som Hamilton, og som gør figyren til mere end blot en actionhelt.

Stormare og Skarsgård er fremragende mange andre steder.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-09-04 18:19

On Wed, 08 Sep 2004 12:54:56 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

>Nej han er Martin Beck det er Peter Stormare som er Hamilton :)

Stellan Skarsgaard, Peter Haber, Stefan Sauk og Peter Stormare er
Hamilton. Har jeg glemt nogen?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 08-09-04 18:50

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Stellan Skarsgaard, Peter Haber, Stefan Sauk og Peter Stormare er
> Hamilton. Har jeg glemt nogen?

På samme måde som Sean Connery, Timothy Dalton, Roger Moore og George
Lazenby er James Bond - har jeg glemt nogen?

Men de er ikke alle lige gode til det, vel?

Når det drejer sig om filmatiserede bøger, afhænger meget jo af det billede,
man i forvejen har af personen. Jeg synes fx Michael Gambon er en bedre
Dumbledore end Richard Harris.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-09-04 19:23

On Wed, 8 Sep 2004 19:50:15 +0200, "vadmand"
> [...]

>Lazenby er James Bond - har jeg glemt nogen?
>
>Men de er ikke alle lige gode til det, vel?

Nej , Connery og Brosnan, som du glemte, er de bedste - og den bedste
Hamilton-filmatisering er Vendetta, og derfor kunne jeg være
tilbøjelig til at pege på Sauk. Haber var også god som Hamilton, men
manuskriptet til "Fjendens fjende" var noget usammenhængende miskmask,
og det trækker ned i karakterbogen.

>Når det drejer sig om filmatiserede bøger, afhænger meget jo af det billede,
>man i forvejen har af personen. Jeg synes fx Michael Gambon er en bedre
>Dumbledore end Richard Harris.

Hvad har du dog imod Richard Harris?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 08-09-04 22:10

> On Wed, 8 Sep 2004 19:50:15 +0200, "vadmand"

> Hvad har du dog imod Richard Harris?

Ikke spor. Jeg synes bare, Gambon "ligner" bedre.

Per v.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-09-04 22:36

On Wed, 8 Sep 2004 23:10:08 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

>billede,

>Ikke spor. Jeg synes bare, Gambon "ligner" bedre.

Jeg bryder mig ikke om Gambon. Han var god som den syngende detektiv,
ja, men jeg tror faktisk, at Richard Harris ville have været bedre.
For slet ikke at tale om skuespillergeniet Robert Downey Junior, som
gør det fremragende i genindspilnigen, der desværre lider af at være
fire timer for kort.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-09-04 22:38

> Når det drejer sig om filmatiserede bøger, afhænger meget jo af det
> billede, man i forvejen har af personen. Jeg synes fx Michael Gambon
> er en bedre Dumbledore end Richard Harris.

Nå.Jeg har det lige omvendt.

Mit billede var en langskægget fyr, med halvmånebriller og spids hat, der,
på trods af det noget kiksede udseende, alligevel udstrålede lune, vid og
autoritet.

Det gjorde Richard Harris.

Michael Gambon ligner en kikset, langskægget fyr, med halvmånebriller og
spids hat.

Det synes jeg er lidt ærgerligt. Havde Max von Sydow ikke tid, eller blev
han ikke spurgt?

Mark

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 09:27

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> autoritet.
>
> Det gjorde Richard Harris.
>
> Michael Gambon ligner en kikset, langskægget fyr, med halvmånebriller og

Lige præcis! Harris kunne udstråle en ømhed og sårbarhed, der er essentiel
for rollen som Dumbledore. Det var da også det der gjorde ham så femragende
i Gladiator. Gambon er en strålende karakterskuespiller, men når man ser
bort fra udseendet (der hovedsageligt er make-upafdelingens fortjeneste)
passer han her som fod i handske.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Tim Christensen

Dato : 08-09-04 11:29

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> Jeg ved at den sikkert kan købes gennem DR, men jeg har ikke i sinde
> at betale så mange penge (mener det er 2200 eller 2500 pr udsendelse).

Den går klokken sent lørdag aften, tredje afsnit kommer 23:55 på lørdag
så du kan da fange de sidste seks afsnit. Med Jan Guillous resume i
starten burde det være muligt at følge med, ikke mindst hvis man har set
serien før.

Med hensyn hvor den kan købes på VHS (til den der var intereseret) så
ser svaret ud til at være Sverige, jeg kunne finde nogle steder hvor de
skrev at de havde den, men ikke finde nogle internetbutikker med den på
google.dk.

Jeg har nu også brug for danske tekster på Svenske film, jeg får ikke
rigtigt detaljerne med uden. Men VHSen skulle først lige være udkommet
så mon ikke de bikser en DVD sammen senere.

Mvh

Tim

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-09-04 23:01

Tim Christensen <nospam@eson.dk> wrote in message news:<413edeef$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> rigtigt detaljerne med uden. Men VHSen skulle først lige være udkommet
> så mon ikke de bikser en DVD sammen senere.

Hejsan.

Nej den er gammel gammel på VHS, men lige som Disney's har den også
været trukket tilbage i en periode. Jeg så den på VHS tilbage i 1994 -
95. Og har søgt den siden, for båndene var lånte .

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-09-04 23:05

On 8 Sep 2004 15:00:54 -0700, klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl)
wrote:

> [...]

Vel er den ikke-nikke-nej. Der er flere huller i historien end i en
schweizerost.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 09-09-04 08:26

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<kf0vj01nmkmrg475c73jmfoutukamf87pj@4ax.com>...

> Vel er den ikke-nikke-nej. Der er flere huller i historien end i en
> schweizerost.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Og ! Sådan en kan jeg da os' æde råt .