Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vand på forskellige måder
Fra : Hans Kruse

Dato : 07-09-04 23:18

Her er én der kan lide et godt bad
http://www.pbase.com/hkruse/image/33555731/original

Og lidt stemning i parken
http://www.pbase.com/hkruse/image/33555759/large

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 00:17

"Hans Kruse"
> Her er én der kan lide et godt bad
> http://www.pbase.com/hkruse/image/33555731/original
>
> Og lidt stemning i parken
> http://www.pbase.com/hkruse/image/33555759/large
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse

Hahaha - de er sku fremragende, flot med al det vand.
Skarp som bf, men hvad er det for en fugl. og hvorfor
har du klippet enden..)
Dine landskaber med tåge dis er fulde af atmosfære,
sk flotte.. Fantastisk smukke solnedgange, men ikke
lige det der sætter mit pis i kog, billedmæssigt.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-09-04 09:32

> Hahaha - de er sku fremragende, flot med al det vand.
> Skarp som bf, men hvad er det for en fugl. og hvorfor
> har du klippet enden..)

Jeg ville egentlig hellere have taget den her pelikan
http://www.pbase.com/hkruse/image/33575381/original, men øjet var lidt
uskarp, jeg tror den havde en eller anden hinde ned over øjet (jeg er ikke
fugleekspert, så det er måske noget vrøvl). Øjet var ikke klart og næbet var
lidt uskarpt i spidsen. Men den viser dog hele fuglen (ja næsten). Men havde
det været mere skarpt synes jeg det er bedre.

> Dine landskaber med tåge dis er fulde af atmosfære,
> sk flotte.. Fantastisk smukke solnedgange, men ikke
> lige det der sætter mit pis i kog, billedmæssigt.. -max-

Ja, solnedgange....det er måske et noget fortærsket emne. Jeg kan bedst lide
landskaberne. Jeg skal ud en anden gang ved lejlighed og se nærmere på dette
område med mit stativ og se, hvad jeg kan få ud af det.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 12:37

> [...]
> landskaberne. Jeg skal ud en anden gang ved lejlighed og se nærmere på dette
> område med mit stativ og se, hvad jeg kan få ud af det.

Ja den første har noget spektakulært med det klare øje, som mangler
op den anden, men du har da vidst klippet hale fjerene på dan også.
Jeg har lagt mærke til den hinde du omtaler på de blis og grønben
unger jeg har fotograderet (dykkerbriller) de kan virklig spolere et
ellers godt billede.. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-09-04 12:59

> Ja den første har noget spektakulært med det klare øje, som mangler
> op den anden, men du har da vidst klippet hale fjerene på dan også.

Ja, det er rigtigt, det er lidt ulempen med et fast objektiv. Jeg havde 1.4x
TC på så da det gik lidt stærkt kunne jeg ikke rigtigt på det hele til at gå
op, så der blev klippet en hæl og hugget en tå

> Jeg har lagt mærke til den hinde du omtaler på de blis og grønben
> unger jeg har fotograderet (dykkerbriller) de kan virklig spolere et
> ellers godt billede.. -max-

Ja, det har jeg set et antal gange. Derfor skyder jeg altid et antal
billeder og håber klappen ikke ned...men alligevel står jeg ofte tilbage med
ét billede, der ikke er perfekt . Ja, jeg ved det -- øvelse gør vel
mester før eller siden?

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 22:53

"Hans Kruse"

> [...]
> billeder og håber klappen ikke ned...men alligevel står jeg ofte tilbage med
> ét billede, der ikke er perfekt . Ja, jeg ved det -- øvelse gør vel

Fangede en måge som også havde den hinde over øjet.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1327751

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-09-04 23:49

> Fangede en måge som også havde den hinde over øjet.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1327751

Når det nu skal være, så er det ikke helt ringe !!

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-09-04 00:22

"Hans Kruse"

> Når det nu skal være, så er det ikke helt ringe !!
>
> Mvh, Hans

Ja en heldig tilfældighed, slås stadig med alle 45 fokus punkter,
man bruger en knap og to hjul til at indstille dem, det er måske
noget Canon brugere er vant til, lidt kringlet syns jeg..-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-09-04 23:57

> "Hans Kruse"

> Fangede en måge som også havde den hinde over øjet.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1327751

Hejsa Max

Jeg så dit spørgsmål og har nu prøvet at forske lidt i det.
Der er tale om en blinkhinde der på engelsk kaldes "Nictitating Membrane".
Membranen er placeret mellem selve øjeæblet og de normale øjenlåg og har sin
egen tårekanal. Den bruges til at beskytte øjet med under fødesøgning men
også til rensning af øjet. Membranen findes hos fugle, krybdyr, fisk og
enkelte pattedyr. Jeg har ikke kunne finde det latinske navn for det,
beklager, men lidt forklaring er der da nu på fænomenet
Dit billede viser faktisk meget godt, hvordan blinkhinden bevæger sig
horizontalt hen over øjet i modsætning til de normale øjenlåg der jo bevæger
sig vertikalt

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-09-04 00:30

"Thomas Pedersen"
> [...]
> horizontalt hen over øjet i modsætning til de normale øjenlåg der jo bevæger

Wow spændende - Thomas, tak for det -max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-09-04 00:32

> "Thomas Pedersen"

> Wow spændende - Thomas, tak for det -max-

Forøvrigt fik du taget nogle billeder - kronhjorte..??

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-09-04 00:48

> Forøvrigt fik du taget nogle billeder - kronhjorte..??

Desværre ingen kronhjorte, kun nogle enkelte dådyr og nogle skarver som jeg
er ved at kigge igennem nu. Men de ser nu ikke ud til at være lige så gode
som dem fra Marselisskoven Tror man skal afsted tidlig morgen og i
skumringen for at få de helt gode billeder, dyrene virker også mindre
menneskevandte end dem i Marselisskoven. Kan ske jeg lige smider et link ind
om lidt med lidt billeder
Jeg var også ude ved Bankel Nor, som Jesper nævnte som stedet, hvor havørnen
skulle holde til, men den var der ikke, og jeg var også kommet for sent
afsted til at satse helhjertet på det, men nu ved jeg da, hvor det er, og
hvordan forholdene ser ud. Det er ikke et område der ser ud til at blive
overbefolket, så man har gode chancer og der er også godt med svaner der.
Men jeg kunne finde på at bruge dagen i morgen derude, den havørn er dælme
spændende, også efter jeg så det billede, ham nordmanden havde taget på
photosig.

MVH
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-09-04 01:45

Her er lidt af dagens billeder
http://home6.inet.tele.dk/sass/blandet/dyrehaven-2004-09-08.htm

MVH
Thomas

Fra : [HCS] 4000

Dato : 08-09-04 06:39

> Her er én der kan lide et godt bad
> [...]
Flotte billeder! Også dine billeder af tågen er gode.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-09-04 09:42

> Flotte billeder! Også dine billeder af tågen er gode.

Tak,
Hans

Fra : Klaus Madsen

Dato : 09-09-04 00:42

> Her er én der kan lide et godt bad
> http://www.pbase.com/hkruse/image/33555731/original
>
> Og lidt stemning i parken
> http://www.pbase.com/hkruse/image/33555759/large

Hold da k.... hvor er de gode/flotte

Hvor er de taget henne ?

Mvh. Klaus

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-04 08:16

> Hold da k.... hvor er de gode/flotte
>
> Hvor er de taget henne ?

Pelikanen er taget i Kbh. zoo ved fuglesøen. Pelikanen svømmende ind under
springvandet i strålende sol, som gav lyset. En 300mm med 1,4x TC lukkede så
alt andet ude, så man ikke kan se det pga. kontrast og dof.

Det andet er taget på vej tilbage til bilen i Søndermarken. Jeg så
springvandet igennem træerne og syntes det var et godt motiv, da det unge
par lagde sig ned på ryggen med deres baby.

Mvh, Hans

Fra : Niels Boegh

Dato : 09-09-04 09:54

> Og lidt stemning i parken
> http://www.pbase.com/hkruse/image/33555759/large

Rigtigt lækkert billede, men en lille anke: for mig virker det som om,
det vælter lidt mod højre. Kan det passe, eller skal jeg have rettet
kontorstolen op?

Niels

www.dtpkurser.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-04 10:29

> Rigtigt lækkert billede, men en lille anke: for mig virker det som om,
> det vælter lidt mod højre. Kan det passe, eller skal jeg have rettet
> kontorstolen op?

Du har ret. Det er et udsnit af et billede, hvor udsnittet ser tilted ud,
men det totale billede ser ok ud. Det er nok perspektivet der har snydt mig.
Jeg har lagt et nyt op http://www.pbase.com/hkruse/image/33611843 og
beskåret det lidt mere i siderne. Jeg skulle have været tættere på, men det
var ikke mere tid, da situationen kun varede ganske kort tid inden ungen
krævede sin mor, etc.

Mvh, Hans