Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et billede af en Havørn og lidt Skarver
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-09-04 21:49

Hejsa.

Stødte lige på havørnen idag, da jeg var ude at fotografere ved Haderslev
Dam. Hold da op det er en stor fugl, billedet er ikke imponerende godt, jeg
fumlede rundt med kameraet Kom også lige til at smide et par billeder på
af Skarven

http://home6.inet.tele.dk/sass/blandet/sidstenye.htm

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Erik W.

Dato : 07-09-04 22:03

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> fumlede rundt med kameraet Kom også lige til at smide et par billeder

Bare det at have set en ørn i fri natur er da noget helt særligt, og at du
har fået et godt skud af den er da helt vildt.
Btw: Er det mig der er træt, eller er der støv på CCD'en?

Mvh Erik

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-09-04 23:49

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har fået et godt skud af den er da helt vildt.
> Btw: Er det mig der er træt, eller er der støv på CCD'en?

Hehe, jeg var også helt i chok så jeg klumrede rundt med kameraet og dette
blev det eneste gode billede. Den kredsede sammen med en anden rovfugl som
jeg ikke kunne se hvad var, men den var over dobbelt så stor, Havørnen,
imponerende rovfugl. Jeg må se om ikke jeg kan få bedre billeder af den,
Jesper fortalte jo, hvor den holdt til henne
Støv på CCD'en, jeg kan ikke få øje på det, hvor ser du det henne? Det er
helt sikkert en mulighed, da det vist er cirka 2000 billeder siden den sidst
blev renset, men jeg kan nu ikke selv se det

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 00:03

"Thomas Pedersen"
> [...]
> fumlede rundt med kameraet Kom også lige til at smide et par billeder på

Havørnen ligner dem jeg selv har kunne fange, dit er bare
skarpere. Det er svært at få den rigtige vinkel og det flotte
lys og detaljer når de kredser så højt, et billeder der nok
har større værdi for ornitologer. Jeg syns det er kanon
godt fanget..

Skarven står flot, men igen mister man en del detaljer
når de flyver forbi på den måde mod en lys himmel,
den næst sidste er bedst, selvom den har meget lidt
bevægelses uskarphed omkring hovedet, skide flot.
-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-09-04 00:19

> [...]
> den næst sidste er bedst, selvom den har meget lidt
> bevægelses uskarphed omkring hovedet, skide flot.

Hej Max.

Jeg er enig med dig omkring Havørnen. Det er ikke et spændende billede rent
fotografisk, faktisk ret kedeligt, men jeg var bare helt vild da jeg så den,
og fyrede bare løs. At jeg så uheldigvis ikke havde fået indstillet kameraet
fra de foregående billeder var lidt uheldigt, jeg slåsede med blænde 16 og
1/20 i lukkerhastighed, lidt tricky når man håndholder Man kan godt
blive lidt misundelig på ham Miguel Lasa:

http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=84304

Ja, lyset idag var lidt hårdt, men jeg må derud igen. Jeg slåsede lidt med
eksponeringen, for hvis man overbelyser, får man fine detaljer i undersiden
af vingerne, men de hvide områder brænder og hvis man blot holder den målte
eksponering, så er hoved og oversiderne fine, men resten sort. Men jeg vil
nu ikke klage over vejret, det er jo helt kanon. Fandt jo en koloni med
skarver, så de kom ret tæt på. Og heldigvis var der en bakke der var ret
høj, så man kunne tage billedet forholdsvis meget fra siden. Jeg var også
klart mest til den næstsidste, og det var næsten et fuldframe-billede, men
uheldigvis er den lidt uskarp pga for hurtig paning, de der svaler må ligge
i hånden efterhånden, kan ske jeg skal holde mig til dem, for der kan det
næsten ikke gå for langsomt

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-09-04 00:38

"Thomas Pedersen"

> [...]
> 1/20 i lukkerhastighed, lidt tricky når man håndholder Man kan godt
> blive lidt misundelig på ham Miguel Lasa:

Hmm - ikke første gang du bruger den undskyldning..)

> http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=84304

Ja ham Miguel er sku da til at få hæmorider af, damn flotte billeder
Men han udnytter også morgen og eftermiddags lyset på mange af
billederne - her har han bare brugt magi, det er sku for vildt..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1319064&forward=user

> [...]
> i hånden efterhånden, kan ske jeg skal holde mig til dem, for der kan det

Kanon vejr, men hårdt og svært at arbejde med, kan du ikke blive hængende
der ude til omkring solnedgang, så sker der altså noget både i med og modlys.
De har jo fine karakteristiske profiler, og i medlys tror jeg solen rigtigt kan
fremhæve detaljerne i den rimeligt besværlige fjerdragt..)-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-09-04 00:52

> Hmm - ikke første gang du bruger den undskyldning..)

Hehe, undskyldning ved jeg nu ikke om jeg vil kalde det, manglende evner er
nok mere beskrivende Jeg bliver så begejstret, når der er muligheder for
billeder jeg ikke ser hver dag, at jeg kludrer

> [...]
> Men han udnytter også morgen og eftermiddags lyset på mange af
> billederne - her har han bare brugt magi, det er sku for vildt..

Ja, de er sindssygt gode hans billeder, der kan man lære noget.

> [...]
rigtigt kan
> fremhæve detaljerne i den rimeligt besværlige fjerdragt..)-max-

Det må jeg gøre i morgen, det er i hvert fald planen, idag blev det bare for
varmt, jeg er lidt rød i huden efter min weekend ved Højer Sluse endnu og
endnu to dage i den stegende middagssol idag gør det ikke bedre Så kan
det jo også være, at kronvildtet besluttede at kigge forbi. Kunne være fedt
med en serie af dem, hvor de løber hen over en eng (eller gennem et vandløb
for den sags skyld, men det er vist drømmetænkning )