Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hva' nu hvis
Fra : J

Dato : 06-09-04 23:30

man har et billede liggende hos en trykker, som har brugt det i noget, man
har fået lavet på bestilling, og man så ser sit billede brugt af trykkeren i
noget, der er trykt for nogen andre??? (de har absolut ikke spurgt, bare
brugt billedet).
Hvad kan man egentlig gøre ved det?
Er der nogen her der ved noget om det, så vil jeg være glad for svar.
Venlig hilsen
Jette

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 01:01

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)>
> [...]
> brugt billedet).
> Hvad kan man egentlig gøre ved det?
> Er der nogen her der ved noget om det, så vil jeg være glad for svar.

Det har jeg været ud for - jeg lod som om det var en
stor ære og fortsatte med livet.. Du kan jo også bare
spørge om ikke trykkeren syns det er rimeligt du får
et honorar.. Og hvis du er virklig emsig kontakter du
en advokat - det er vel i bund og grund et spørgsmål
om temperement.. Knuds vinklyb i ølstykke kan bruge
mine billeder, A.P.Møller får lov til at betale.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-09-04 18:12

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Det har jeg været ud for - jeg lod som om det var en
> stor ære og fortsatte med livet..

Var det da ikke en ære?

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-09-04 18:18

"Jens Bruun"
> "-max-"

> Var det da ikke en ære?
>
> --
> -Jens B.

øøhhh - jow..)-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-09-04 01:13

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> skrev i en meddelelse news:413ce501$0$233$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> brugt billedet).
> Hvad kan man egentlig gøre ved det?
> Er der nogen her der ved noget om det, så vil jeg være glad for svar.

Man sender dem en passende regning med beløb for uberettiget brug af billedet og beløb for manglende kreditering i forbindelse hermed.
Samlet pris ca. 1500 kr.

Så kan de lære det, kan de!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-09-04 19:03

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
billedet
> og beløb for manglende kreditering i forbindelse hermed. Samlet pris ca.

Har du erfaring med om de betaler eller klapper sig på lårene af grin ?

Bo //

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 08-09-04 00:34

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev den 07-Sep-04:

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Har du erfaring med om de betaler eller klapper sig på lårene af
> grin ?

Jeg har ikke erfaring, men der kan ikke være tvivl om, at de betaler;
der er intet at grine af for dem. Der er ikke tvivl om, at
ophavsretten er brudt, så erstatning skal der til. Og allerede det
første besøg hos advokaten vil medføre en regning større end de 1500 kr.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.