Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rygsæk anbefaling ønskes
Fra : John Poulsen

Dato : 06-09-04 19:14

Hejsa.

Jeg har kigget en del på rygsække, og er interesseret i en, der a la Nature
Tekker AW II kan tage et stativ på siden, men jeg er interesseret én, der er
mere handy, men dog skal kunne tage en del..

Prisen 2898,- kr. er jo også en del, jeg er dog villig til at betale, hvis
det er prisen og rygsækken... Det skal ikke være skum, men mere prisvenligt
(også her i DK) gør ikke noget :).

Hvad anbefaler du/I?

Mvh.

John Poulsen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 06-09-04 19:20

On Mon, 6 Sep 2004 20:14:17 +0200, "John Poulsen" <john@nosp.am>
wrote:

> [...]
>det er prisen og rygsækken... Det skal ikke være skum, men mere prisvenligt

Jeg har selv købt Nature Trekker AW II og den er stor. Hvor har du den
pris fra for det er dyrt. Jeg gav 2.400 (som også er dyrt ja hos
Bingo Foto.

MVH Tommy

Fra : John Poulsen

Dato : 06-09-04 20:51

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv købt Nature Trekker AW II og den er stor. Hvor har du den
> pris fra for det er dyrt. Jeg gav 2.400 (som også er dyrt ja hos

Photocare, Algade i Aalborg. Og den prisforskel skyldes hvad?? Tjae...
Sådan er det vel, når det rarest at købe lokalt - dyrere. Alternativt er vel
f. eks. at købe i Tyskland, hvis der alligevel skal porto på...
I givet fald: Hvor anbefales det at købe?

Mvh.

John Poulsen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 06-09-04 21:00

On Mon, 6 Sep 2004 21:50:44 +0200, "John Poulsen" <john@nosp.am>
wrote:

> [...]
>f. eks. at købe i Tyskland, hvis der alligevel skal porto på...
>I givet fald: Hvor anbefales det at købe?

Øhh Bingo Foto er skam også lokalt. Ihvertfald i København.

Prisforskellen skyldes nok at Bingo Foto er villige til at forhandle
om prisen.

MVH Tommy

Fra : John

Dato : 06-09-04 22:26

> Prisforskellen skyldes nok at Bingo Foto er villige til at forhandle
> om prisen.

Det kan PhotoCare også være...

Mvh

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-09-04 21:50

John Poulsen wrote:
> [...]
> Alternativt er vel f. eks. at købe i Tyskland, hvis der alligevel
> skal porto på...
> I givet fald: Hvor anbefales det at købe?

Jeg har tidligere handlet taske i Sverige hos http://www.cyberphoto.se/ -
men jeg vil ikke udelukke at den er billigere i Tyskland ?

Den nævnte taske koste 2323 skr i Sverige - den kommer så ned omkring /lige
under 2000 danske kr - men så kommer der porto oveni......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-09-04 20:02

"John Poulsen" <john@nosp.am> wrote in message
> [...]
>
> Prisen 2898,- kr. er jo også en del, jeg er dog villig til at betale, hvis
> det er prisen og rygsækken... Det skal ikke være skum, men mere

Vi diskuterede det for ca en uge side, da jeg bragte det frem. Jeg skulle
bruge en sæk, der er endnu større. Jeg synes prisen er extrem (ca 4.000kr),
og jeg fandt frem til at den sæk jeg skulle have vejede ca 4.5 kg, inden jeg
selv begyndte at fylde noget i den.

Jeg har købt en almindelig dagtursrygsæk, af bedre kvalitet. Jeg fandt en
Haglöfs Tight Pro XXL til 800kr. Denne sæk findes osse i mindre størrelser,
og har et godt bære system. Jeg er p.t. ved at bygge et indlæg til at støtte
det grej jeg skal have med. Jeg bruger hårdt skum i plader (liggeunderlag)
og syr det ind på næsten samme måde som Lowepro. Jeg syr det ind i glat
stærkt stof for at beskytte skummet og hindre at det fnugger.

Desuden har jeg lavet nogle støtteposer, på størrelse med objektiver. De
indeholder bare den slags kugler, der er i en sækkestol. Det er en stor
fordel at fylde noget i de huller, hvor der IKKE er objektiver, så sækken
bevarer facon og stabilitet. Min sæk vejer med indlæg ca 2.1kg, hvilket osse
er en besparelse.

I den ene side er der desuden plads til en termokande, og en madpakke.
Udenpå er der bespændinger til isøkse og andet klatreskrammel, og det passer
fint til et stativ, med hodet nedad. Stativet sidder midtfor og set anser
jeg for en fordel, idet den ikke bliver sidetung (mit stativ vejer 4.5kg).
Det er ikke noget problem, for det grej jeg har i sækken KRÆVER stativ.

Bo //

Fra : Per Bau

Dato : 06-09-04 23:31

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prisen 2898,- kr. er jo også en del, jeg er dog villig til at betale, hvis
> det er prisen og rygsækken... Det skal ikke være skum, men mere

Køb den på ebay. pris 142 US $ + pp ca 28 US $ + evt moms i alt ca.kr.
13-1400,-

Leveringstid under 14 dage.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15201&item=3837156998
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-09-04 07:48

En helt masse bits fra John Poulsen til dk.fritid.foto gav følgende:

> Hejsa.

[...]

> Hvad anbefaler du/I?

Jeg har lige købt en Mountain Equipment Breeze 25 rygsæk, til almen brug -
bl.a. når jeg skal fotografere. Den har et spænde til isøkser (!), som jeg
bruger til mit stativ og det virker udemærket. Den har dog ingen
ruminddeling.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I have three settings too: 'Sweatty', 'angry' and 'woop ass'"
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'