Diskværktøj i OSX
Fra : J.B.

Dato : 24-08-04 16:52

Kan man bruge diskværktøj til at genskabe et digital-cam-hukommelses-kort
der er blevet slettet ved en fejl?

Hvis ikke - hvad gør man så? Er der muligheder gennem Terminal?

M.v.h.
J.B.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-04 18:42

In article <412b6403$0$8697$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"J.B." <batmandenFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
> der er blevet slettet ved en fejl?
>
> Hvis ikke - hvad gør man så? Er der muligheder gennem Terminal?

Jeg mener bestemt, at der findes værktøjer, der kan gøre det. Det vil
måske være bedre at spørge i fotogruppen. Problemet er bare, at de
fleste derovre bruger Windows, så de ved nok ikke, om der er et brugbart
program til Mac.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-04 19:10

In article <news-DFE1E4.19414724082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> [...]
> måske være bedre at spørge i fotogruppen. Problemet er bare, at de
> fleste derovre bruger Windows, så de ved nok ikke, om der er et brugbart

Nu har jeg lige søgt lidt. Du kan starte her:

<http://www.digicamhelp.com/learn/camera-questions-and-answers/recover-lo
st-digital-images.htm>

Hvis du så går videre med linkene, så finder du bl.a.:

<http://www.imagerecall.com/>

Det koste måske lidt, men er billederne noget værd for dig?

Der er også en artikel her:

<http://www.the-gadgeteer.com/restoring-digital-photos-article.html>

Og et program her:

<http://www.steves-digicams.com/pr/lexar_09252002_pr.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper

Dato : 24-08-04 19:06

> [...]

> der er blevet slettet ved en fejl?
>
> Hvis ikke - hvad gør man så? Er der muligheder gennem Terminal?

Hvis du er kommet til at slette et memory kort så er dataerne slettet
for bestandigt. Sorry!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-08-04 22:30

Hej

Hvis du har adgang til enten en Norton Systemworks 3.0 til Mac eller
hvis du har adgang til en PC, så brug Norton 2003/2004. Så kan du bruge
'VolumeRecover' funktionen, evt. 'FileRecovr', hvis det kun er enkelte
filer, du vil gendanne.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : J.B.