Glemt password script via PHP's MAIL()
Fra : Lasse

Dato : 07-09-04 22:54

Hejsa ....

Jeg har oprettet et par users i et login-system (med oplysninger gemt i en
MySQL-tabel). Jeg vil dernæst gerne lave en side, hvor man blot skal
indtaste sin mail-adr. og så bliver brugernavn+pw (forespurgt i
MySQL-tabellen) sendt til den indtastede e-mail.

MEN hvordan kan det gøres v.h.a. PHP's egen mail() kommando?

P.S. Har fod på de grundlæggende ting i mail-syntaxen, dvs. mail("$email",
"$subject"). Jeg kan sagtens få den til at sende mailen til indtastede
mail-adr. og emne, men mangler lige at få den til at forespørge i MySQL og
sende brugernavn+pw med som $tekst.

Håber nogle har et godt bud .... på forhånd mange tak.

v.h. Lasse

Fra : Kasper Bjørn Nielsen

Dato : 08-09-04 07:47

Lasse wrote:
> [...]
> sende brugernavn+pw med som $tekst.
>
> Håber nogle har et godt bud .... på forhånd mange tak.

Hej Lasse

Det kan se sådan ud, antaget at du har en post-form:

<?
$mailadresse = $_POST['textfeltets_navn_i_formen']

mysql_connect('dinadresse', 'ditbrugernavn', 'ditpassword');
mysql_select_db('dindb');

$q = mysql_query("SELECT * FROM din_tabel WHERE mailadresse =
'$mailadresse'");

$r = mysql_fetch_array($q);

$brugernavn = $r[0]['brugernavn'];
$password = $r[0]['password'];

$to = $mailadresse;

$subject = "Dit brugernavn og kodeord";

$message = '
<head>
<title>Dit Brugernavn og kodeord</title>
</head>
';

$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "From: DitDomæne.dk <din@mail.com>\r\n";

mail($to, $subject, $message, $headers);
?>