Billig printer?
Fra : Mads Breddam

Dato : 07-09-04 21:18

Hej.

Kan nogen anbefale en billig printer? Den skal kun udskrive tekst. Krav: MAX
1000 kr. (gerne 500), billig i drift og skrive tekst rimelig pænt ud.
Forestiller mig at den skal køre over USB, men det kan de fleste vel i dag.
Har kigget lidt på edbpriser.dk men der er jo så mange forskellige.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-09-04 21:40

Mads Breddam wrote:

> [...]
> rimelig pænt ud. Forestiller mig at den skal køre over USB, men det
> kan de fleste vel i dag. Har kigget lidt på edbpriser.dk men der er

Jeg er tilbøjelig til at sige skide med printeren, undersøg hellere hvad nye
blækpatroner koster. De patroner som følger med nye billige printere holder
som regel ikke længe , og de kan nemt koste 2-300..

Dermed ikke sagt at det er helt ligegyldigt hvad du køber, men hvis du går
efter en som er billig i drift, så er prisen på printeren nærmest sekundær i
det her prisleje. Refil kits og uorginale patroner kan dog spare dig for en
del.

Noget konkret forslag har jeg dog ikke lige.

Fra : Brian Munk Jacobsen

Dato : 07-09-04 21:52

"Mads Breddam" <fuck@spam.suckers> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1000 kr. (gerne 500), billig i drift og skrive tekst rimelig pænt ud.
> Forestiller mig at den skal køre over USB, men det kan de fleste vel i

Hvis det kun er til tekst, kun i sort/hvid og den skal være billig i drift
og anskaffelse, så er det vel ikke til at komme uden om Brother HL-1430.

En laserprinter til omkring en tudse.

Jeg har selv HL-1450 og er yderst tilfreds.

---
Brian

Fra : Palle

Dato : 07-09-04 23:19

Køb en laserprinter i 1000-kroners-klassen. TDC havde en i sidste uge til
omkring 1000 kr.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 07-09-04 23:52

> [...]
dag.
> Har kigget lidt på edbpriser.dk men der er jo så mange forskellige.

Hvis printeren skal være billig i drift (du regner med at udskrive en hel
del) skal du vælge en laser printer, de billigste kan fås for mellem 1000,-
og 1500,- (Brother, HP, Oki).

Som billig laserprinter vil jeg foreslå HP Laserjet 1010, 1012, 1015. Mange
er også glade for Brother HL 1230, 1430, 5030 - og de fungerer sikkert også
fint, men de har en lidt gammeldags teknologi som charge wire (=ozon).

Hvis du vil have en farve blækprinter, skal du som Sune allerede har nævnt
se lidt på hvad blækpatroner koster. Som blækprinter ville jeg nok gå efter
en Canon eller Epson printer. Se. f.eks.
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt46/printer/. Og husk, det kan godt være den
billigste printer går hen og bliver den dyreste.

Min anbefaling kunne f.eks. være Canon i865, den er hurtig og skriver flot
(4800 DPI) og den har separate blækpatroner for hver farve, men den koster
også omkring 1300,-. En billigere printer kan måske også gøre det, men har
den f.eks 3 farver i en blækpatron, er du nødt til at skifte den hvis bare
en af farverne er brugt op. Det er selvfølgelig ikke så stort problem hvis
du næsten kun printer sort.

--
Kristian

Fra : Bo Andersen

Dato : 08-09-04 09:14

---Snip---

Fra : Mads Breddam

Dato : 08-09-04 12:23

Takker for svarene og kan fortælle at jeg bestilte en Brother HL-1430.

Kunne også læse en masse gode ting om den på edbpriser.dk .

--
Mvh.:
Mads Breddam