AMD Sempron CPU, hvad er forskellen..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-09-04 14:47

Ja hvad er forskellen på AMD's Sempron CPU'er og f.eks. TBreds med 333 MHz
FSB?
Sådan lige umiddelbart kan jeg ikke finde nogen forskel der kunne lokke mig
til at gøre nogle impulskøb.
L1 cache er 128 KB på begge.
L2 cache er 256 KB på begge.
Sjovt nok er 2800+ Sempron samme hastighed som 2400+ TBred (2 GHz), så der
må jo være nogen forskel i ydelsen, men hvor??

Hvis nogen kunne forklare mig forskellen, eller nogle fordele ved Sempron
frem for TBred så ville jeg blive glad.

Mvh
Benjamin
--
AMD TBred 1800+ @ 2400+ (333 x 6), Abit AN7
2 x 256 MB RAM (Dual), GF3 ti200 128 MB RAM.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-09-04 15:20

Laziter [9440] wrote:

> Ja hvad er forskellen på AMD's Sempron CPU'er og f.eks. TBreds med
> 333 MHz FSB?

Findes der TBreds med FSB333 ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-09-04 15:56

Jesper G. Poulsen skrev:
> Findes der TBreds med FSB333 ?

Ja. De hurtigste Tbreds er med FSB333.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-09-04 17:02

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Ja. De hurtigste Tbreds er med FSB333.

Okay, det vidste jeg ikke...

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Pan

Dato : 06-09-04 16:25

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Sjovt nok er 2800+ Sempron samme hastighed som 2400+ TBred (2 GHz), så der
> må jo være nogen forskel i ydelsen, men hvor??

Der er ingen forskel. Forskellen ligger i at AMD har indført en ny PR skala.
Således at Sempron's 2800+ skal sammenlignes med Intel's Celeron, og en
Athlon XP 2400+ skal sammenlignes med en Pentium4 (Jaja, ikke officielt, jeg
ved det, men praksis)

Mvh
Anders