/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Bilforsikring den første gang.
Fra : GrillBiller


Dato : 05-09-04 16:04

Jeg higer og søger efter en billig lovpligtig bilforsikring.

Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor at aros forsikring ligger ca 10000 kr
under alle andre "store" forsikrings selskaber.

i mit eksepel:
25år
kørt skadefrit i 6 år.
god indkomst.
bor i postområde 2690
mit kommende bil er en Astra 3D 1.4 brugt til 32000, fra 1996.

både i topdanmark, tryg, fair osv.. koster en lovpligtig forsikring mellem
15-17000kr om året (TAK "Brian" ~ ).. mens aros skal have ~4000kr.
(udregnet efter deres online "Beregn prisen")¨

http://www.aros-forsikring.dk/



 
 
Rune Wold (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 05-09-04 16:13

GrillBiller wrote:

[klip]

> Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor at aros forsikring ligger ca 10000 kr
> under alle andre "store" forsikrings selskaber.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan du kan tro, at dette spørgsmål
har nogen relevans i dk.v.j.

/Rune Wold

BB (05-09-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 05-09-04 16:18

og jeg har endnu sværere ved at forstå, hvorfor du skal blande dig i, hvor
personen spørger - eller fremsætter sin kommentar!

BB


"Rune Wold" <uuu@uuu.invalid.com> skrev i en meddelelse
news:413b2c21$0$13820$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> GrillBiller wrote:
>
> [klip]
>
> > Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor at aros forsikring ligger ca 10000
kr
> > under alle andre "store" forsikrings selskaber.
>
> Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan du kan tro, at dette spørgsmål
> har nogen relevans i dk.v.j.
>
> /Rune Wold


Claus Fabritius (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 05-09-04 16:31

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413b2e03$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> og jeg har endnu sværere ved at forstå, hvorfor du skal blande dig i, hvor
> personen spørger - eller fremsætter sin kommentar!
>
> BB

Og jeg har svært ved at tro at du har læst og forstået fundsatsen.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.



BB (05-09-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 05-09-04 16:31

Og jeg har svært ved at se, hvorfor jeg eller andre skulle spilde deres
dyrebare fritid med at læse en lang række latterlige sentenser udarbejdet af
en flok netbetjente.

BB



"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:chfb6r$jd$1@news.cybercity.dk...
> "BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:413b2e03$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > og jeg har endnu sværere ved at forstå, hvorfor du skal blande dig i,
hvor
> > personen spørger - eller fremsætter sin kommentar!
> >
> > BB
>
> Og jeg har svært ved at tro at du har læst og forstået fundsatsen.
> --
> MVH
> Claus Fabritius
> Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
> Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.
>
>


Rasmus (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 05-09-04 16:41


"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote in message
news:413b3124$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Og jeg har svært ved at se, hvorfor jeg eller andre skulle spilde deres
> dyrebare fritid med at læse en lang række latterlige sentenser udarbejdet
af
> en flok netbetjente.

Er det blevet forbudt at hjælpe andre??

Hvis nu du ville være så venligt at citere korrekt, dvs. under det du svare
på. Så ville vi andre kunne spare endnu mere tid.

mvh
Rasmus



Henning (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 05-09-04 16:41

On Sun, 5 Sep 2004 17:31:12 +0200, "BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

>Og jeg har svært ved at se, hvorfor jeg eller andre skulle spilde deres
>dyrebare fritid med at læse en lang række latterlige sentenser udarbejdet af
>en flok netbetjente.
>
>BB

Hvornår sender nogen en klage over BB's opførsel på usenet til TDC, så
vi slipper for hans konstante provokationer og trolleri'er?



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Peter Albrechtsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Albrechtsen


Dato : 05-09-04 16:42

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:chfb6r$jd$1@news.cybercity.dk...
> "BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og jeg har svært ved at tro at du har læst og forstået fundsatsen.

Do Not Feed The Troll

Peter



Rasmus (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 05-09-04 16:36


"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote in message
news:413b2e03$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> og jeg har endnu sværere ved at forstå, hvorfor du skal blande dig i, hvor
> personen spørger - eller fremsætter sin kommentar!

Det er vel smart at spørge i den gruppe der er størst chance for at få et
kvalificeret svar?
Jeg ville mene dk.forbruger var et godt bud, eller måske dk.fritid.bil

Der er ligesom en grund til at at usenet er inddelt i grupper!!

mvh
Rasmus



Deaster (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-09-04 14:25

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413b2e03$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> og jeg har endnu sværere ved at forstå, hvorfor du skal blande dig i, hvor
> personen spørger - eller fremsætter sin kommentar!

Hehe, ja vi ved udemærket godt at du har lidt svært ved at forstå ret mange
ting, det er nok derfor du er nødt til at skifte nick på usenet hele tiden.



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



GrillBiller (05-09-2004)
Kommentar
Fra : GrillBiller


Dato : 05-09-04 16:55

Tsk tsk.. dette må bevise at folk som læser jura kan man alligevel ikke
spørge om noget, da de prøver at komme med en undskyldning for ikke at
svare..



Peter Albrechtsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Albrechtsen


Dato : 05-09-04 17:09

"GrillBiller" <grillbille(notThisTime)r@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:chfcse$2ck$1@news.cybercity.dk...
> Tsk tsk.. dette må bevise at folk som læser jura kan man alligevel ikke
> spørge om noget, da de prøver at komme med en undskyldning for ikke at
> svare..

Jeg indrømmer da gerne at jeg ikke ved en skid om priser på automobil
forsikringer. Derfor svarede jeg heller ikke, og kan for øvrigt kun give
Rune ret i, at spørgsmålet burde have været fyret af et andet sted, hvor
chance for godt svar er betydelig større.

Peter




Morten (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 05-09-04 20:15


> både i topdanmark, tryg, fair osv.. koster en lovpligtig forsikring mellem
> 15-17000kr om året (TAK "Brian" ~ ).. mens aros skal have ~4000kr.
> (udregnet efter deres online "Beregn prisen")¨

Hej,

Jeg har selv IF og den er også meget billig. TopDanmark, Tryg osv. tager sig
godt betalt fordi de ikke ønsker at tilbyde ansvarsforsikringer på biler
uden kasko. Disse selskaber ønsker at man samler alle sine forsikringer hos
dem samtidig med, at realkredit-lånene optages i de tilhørende
realkreditinstitutter. Så du kan faktisk få klækkelige rabatter her, som du
ikke får hos AROS.

(TopDanmark er ejet af Danske Bank og Tryg af Nordea)

Om samlerabatterne kan opveje de højere præmier kan jeg ikke sige.

Mvh Morten



Morten (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 05-09-04 20:17

PS:

Vedr. beregning af præmie på Aros må du ikke skrive skadefri i 6 år, hvis
ikke du har været registreret bruger eller ejer af en bil i de foregående 6
år. Bare fordi du ikke har haft skader som kørekortejer berettiger dette
ikke til billigere ansvarsforsikring.

Mvh Morten



Poul Christensen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Poul Christensen


Dato : 05-09-04 21:07

"Morten" <kontaktfjern@fjernmorten-krogh.dk> wrote in
news:DAJ_c.443$Dx1.193@news.get2net.dk:

> Jeg har selv IF og den er også meget billig. TopDanmark, Tryg osv.
> tager sig godt betalt fordi de ikke ønsker at tilbyde
> ansvarsforsikringer på biler uden kasko. Disse selskaber ønsker at man
> samler alle sine forsikringer hos dem samtidig med, at
> realkredit-lånene optages i de tilhørende realkreditinstitutter. Så du
> kan faktisk få klækkelige rabatter her, som du ikke får hos AROS.
>
> (TopDanmark er ejet af Danske Bank og Tryg af Nordea)

Topdanmark er et børsnoteret selskab og optræder ikke på DDB's liste over
selskaber med en ejerandel over 10 pct.

--
Med venlig hilsen
Poul C
poulchr03@ofir .dk

Morten (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 05-09-04 21:23

>
> Topdanmark er et børsnoteret selskab og optræder ikke på DDB's liste over
> selskaber med en ejerandel over 10 pct.
>

Hej,

Det kan godt være de ikke har indbyrdes ejerskaber, men selskabet Danske
Forsikring, der arbejder gennem Danske Banks filialer, er ejet af
Topdanmark:

Danske Forsikring tilbyder stort set alle former for skadeforsikringer til
dig, din familie og din virksomhed. Forsikringerne sælges gennem Danske
Banks ca. 280 filialer og gennem Danica Pensions assurandører.

Danske Forsikring er en del af Topdanmark koncernen, og der er flere fordele
ved, at vi er ejet af Topdanmark. Det giver os for eksempel mulighed for at
udvikle bedre og mere individuelle forsikringer til dig, din familie eller
din virksomhed.

http://www.danskeforsikring.dk

Mvh Morten



Jesper Lund (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 05-09-04 21:36

Morten <kontaktfjern@fjernmorten-krogh.dk> wrote:

>> Topdanmark er et børsnoteret selskab og optræder ikke på DDB's
>> liste over selskaber med en ejerandel over 10 pct.
>
> Det kan godt være de ikke har indbyrdes ejerskaber, men selskabet
> Danske Forsikring, der arbejder gennem Danske Banks filialer, er
> ejet af Topdanmark:

Øøøh, ja, men din påstand var at Danske Bank ejede TopDanmark.

--
Jesper Lund





Martin Jørgensen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 05-09-04 20:34

GrillBiller wrote:
-snip-
> både i topdanmark, tryg, fair osv.. koster en lovpligtig forsikring mellem
> 15-17000kr om året (TAK "Brian" ~ ).. mens aros skal have ~4000kr.
> (udregnet efter deres online "Beregn prisen")¨
>
> http://www.aros-forsikring.dk/

Det var da godt for dig, så. Hvad er problemet så? Du burde være glad.
Du kan få en billig forsikring til din bil hos Aros, så køb den dog
eller lad være...

Du har ikke spurgt om noget der har med jura at gøre og du bliver nok
nødt til at være mere konkret, hvis du vil have nogen til at sidde og
læse betingelserne igennem for dig, i tilfælde af at du ikke selv kan
det. Jeg forstår ikke dit problem.

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Peter Albrechtsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Albrechtsen


Dato : 05-09-04 21:05

"GrillBiller" <grillbille(notThisTime)r@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:chf9sj$30i4$1@news.cybercity.dk...
> kørt skadefrit i 6 år.
Jeg troede det en førstegangs forsikring?

Når jeg prøver på Aros siden med de rigtige input, så får jeg følgende
resultat:
Forsikringstype: Autoansvarsforsikring med bonusregulering
Din alder: 25
Postnummer: 2690
Antal års skadefri kørsel: 0
Bilens værdi: 32.000,00 kr
Selvrisiko: 3.297,00 kr
Årlig præmie: 10.059,00 kr


Peter



Jeppe Jensen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Jeppe Jensen


Dato : 05-09-04 21:12

Tastede forkert på deres side, så skulle give 10.879 for min bil er 27 bor i
7100, har jyde krog, bilens værdi er 70.000 kom til at taste 700. så jeg
synes det er dyrt ;) koster i øvrigt det ca. det samme om bilen er 700 værd
eller 70.000 værd. Kan man da ikke tage seriøst

vh



Peter Albrechtsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Albrechtsen


Dato : 05-09-04 21:29

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse
news:413b73c2$0$260$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
koster i øvrigt det ca. det samme om bilen er 700 værd
> eller 70.000 værd. Kan man da ikke tage seriøst

Så skulle have prøvet at indtaste 700.000 i stedet for, så ville du have
fået forklaringen.

Peter



Frank E. N. Stein (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-09-04 21:35

On Sun, 05 Sep 2004 22:28:50 +0200, Peter Albrechtsen wrote:

>> eller 70.000 værd. Kan man da ikke tage seriøst
>
> Så skulle have prøvet at indtaste 700.000 i stedet for, så ville du have
> fået forklaringen.

På en ansvarsforsikring?
--
MVH
osv...



Peter Albrechtsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Albrechtsen


Dato : 05-09-04 21:42

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.09.05.20.34.38.610695@mail.invalid...
> På en ansvarsforsikring?

Det var nu værdien af bilen. Hvis han prøver at taste 700.000 ind får han en
pop-up frem som siger, at prisen på forsikringen ikke kan regnes ud når den
er over 300.000, så skal man henvende sig personligt til selskabet.

Peter



Frank E. N. Stein (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-09-04 21:49

On Sun, 05 Sep 2004 22:41:45 +0200, Peter Albrechtsen wrote:

>> På en ansvarsforsikring?
>
> Det var nu værdien af bilen. Hvis han prøver at taste 700.000 ind får han en
> pop-up frem som siger, at prisen på forsikringen ikke kan regnes ud når den
> er over 300.000, så skal man henvende sig personligt til selskabet.

Ja, men der er da ikke noget besynderligt i at prisen på bilen ikke har
den store betydning for en ansvarsforsikring, da den alligevel ikke
dækker skader på ens egen bil.

--
MVH
osv...



Peter Albrechtsen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Albrechtsen


Dato : 05-09-04 23:00

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.09.05.20.48.31.215455@mail.invalid...
> Ja, men der er da ikke noget besynderligt i at prisen på bilen ikke har
> den store betydning for en ansvarsforsikring, da den alligevel ikke
> dækker skader på ens egen bil.

Ja, det kan du da have ret i. Mon ikke det skyldes en en 'bug' i
beregningsprogrammet, så det gælder for både ansvar og kasko.

Peter




Jeppe Jensen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Jeppe Jensen


Dato : 06-09-04 17:10

> Ja, men der er da ikke noget besynderligt i at prisen på bilen ikke har
> den store betydning for en ansvarsforsikring, da den alligevel ikke
> dækker skader på ens egen bil.

det var med kasko



Frank E. N. Stein (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 06-09-04 17:56

On Mon, 06 Sep 2004 18:10:25 +0200, Jeppe Jensen wrote:

>> Ja, men der er da ikke noget besynderligt i at prisen på bilen ikke har
>> den store betydning for en ansvarsforsikring, da den alligevel ikke
>> dækker skader på ens egen bil.
>
> det var med kasko

Der blev spurgt til den lovpligtige forsikring.
--
MVH
osv...



Søren (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 06-09-04 10:05


"GrillBiller" <grillbille(notThisTime)r@hotmail.com> wrote in message
news:chf9sj$30i4$1@news.cybercity.dk...
> Jeg higer og søger efter en billig lovpligtig bilforsikring.
>
> Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor at aros forsikring ligger ca 10000
kr
> under alle andre "store" forsikrings selskaber.
>
> i mit eksepel:
> 25år
> kørt skadefrit i 6 år.
> god indkomst.
> bor i postområde 2690
> mit kommende bil er en Astra 3D 1.4 brugt til 32000, fra 1996.
>
> både i topdanmark, tryg, fair osv.. koster en lovpligtig forsikring mellem
> 15-17000kr om året (TAK "Brian" ~ ).. mens aros skal have ~4000kr.
> (udregnet efter deres online "Beregn prisen")¨

Jeg forstår ikke rigtigt hvordan overskriften "Bilforsikring den første
gang." og at du har kørt skadefrit i 6 år hænger sammen.
De antal år du har haft bilforsikring og kørt skadefrit er i egen
indregistreret bil i dit navn. Ikke de antal år du har haft kørekort og ikke
lavet buler.

Hvis det er din første bil du skal have indregistreret er antal skadefrie år
altså 0.

Priserne har jeg ikke så meget at sige til, andet end at det vist ikke
falder under jura.

--
Søren



Frank Hansen (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Frank Hansen


Dato : 06-09-04 15:50


"Søren" <soren@ingenmail.dk> wrote in message
news:413c2845$0$292$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[...]
> De antal år du har haft bilforsikring og kørt skadefrit er i egen
> indregistreret bil i dit navn.

Ok, jeg har lige et lille tillægs-spørgsmål :)

Jeg var så #¤%&/#, at dente en anden bil. Jeg valgte dog selv at betale for
skaden, istedet for at lade forsikringen gøre det (men det foregik over
forsikringen) Mit spørgsmål er så: Har jeg stadig 0 skader eller? Jeg kan
finde argumenter både for og imod... For jeg har jo reelt set lavet skade på
en anden bil, men samtidig har jeg ikke lagt forsikringsselskabet til last?

Nogen der ved?

Med venlig hilsen

Frank Hansen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste