Menneskeret, beskyttelse af privatliv, pap~
Fra : Padre

Dato : 03-09-04 17:19

ECHR har i juni afsagt en dom, som fastslår, at paparazziers jagt på
berømtheder overtræder deres ret til privatliv

http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/portal.asp?sessionId=140356&skin=hudoc-en&action=request

FOR THESE REASONS, THE COURT UNANIMOUSLY

1. Holds that there has been a violation of Article 8 of the Convention;

2. Holds that the question of the application of Article 41 is not ready
for decision; and

accordingly,

(a) reserves the said question in whole;

(b) invites the Government and the applicant to submit, within six months
from the date on which the judgment becomes final according to Article 44 §
2 of the Convention, their written observations on the matter and, in
particular, to notify the Court of any agreement that they may reach;

(c) reserves the further procedure and delegates to the President of the
Chamber the power to fix the same if need be.

Done in French, and delivered at a public hearing in the Human Rights
Building, Strasbourg, on 24 June 2004.

Vincent Berger Ireneu Cabral Barreto
Registrar President

--
Padre

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-09-04 23:30

Padre wrote:

> ECHR har i juni afsagt en dom, som fastslår, at paparazziers jagt på
> berømtheder overtræder deres ret til privatliv

Ja, du mener vel at paparazzierne overtræder berømthedernes ret til
privatliv og ikke at dommen overtræder paparazziernes ret til privatliv
Det er ret "sjovt" formuleret, IMO!

-snip-

Og???

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Padre

Dato : 04-09-04 06:04

Martin Jørgensen wrote:
> Og???

Til almen orientering. Dommen er interessant rent juridisk, da den sætter en
grænse for pressefrihed, og herudover burde den kunne medføre døden for en
hel del blade.

Padre

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-09-04 20:07

Padre wrote:

> Til almen orientering. Dommen er interessant rent juridisk, da den sætter en
> grænse for pressefrihed, og herudover burde den kunne medføre døden for en
> hel del blade.

Nå, ok...

Jeg troede at du glemte at stille spørgsmålet... Du kunne måske godt
lige overveje at have skrevet "bare til almen orientering" osv...? Nå,
skidt pyt.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Padre

Dato : 04-09-04 21:10

Martin Jørgensen wrote:
> Jeg troede at du glemte at stille spørgsmålet... Du kunne måske godt
> lige overveje at have skrevet "bare til almen orientering" osv...? Nå,
> skidt pyt.

Det kunne jeg faktisk ikke. Jeg kunne have overvejet at skrive det, men jeg
kunne ikke overveje at have skrevet det.

--
Padre

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-09-04 20:10

Padre wrote:

> Det kunne jeg faktisk ikke. Jeg kunne have overvejet at skrive det, men jeg
> kunne ikke overveje at have skrevet det.

Er du nu også helt sikker på at du ikke kunne have (måske gen-)overvejet
at have skrevet det, bagefter du skrev det?

LOL...

mvh.
Martin Jørgensen