|
| Priser på en web-shop - er de bindende? Fra : ///JJ |
Dato : 03-09-04 15:21 |
|
Jeg har fundet en web-shop som har et produkt til salg via deres web-shop.
Produktet er billigere end markedsprisen og derfor attraktivt for mig at
købe. Deres system tilbyder betaling over nettet via Dankort. Hvis jeg køber
og betaler varen til den på siden angivne pris, kan de så senere sige at der
var fejl i deres hjemmeside, og sende mig en ekstra regning?
Og hvordan forholder det sig, hvis varen er sat til 0,00 kr på hjemmesiden?
Der er næppe tale om at varene er gratis, da butikken normalt tager sig godt
betalt for selv de mindste ting.
--
Mvh
///JJ
| |
Søren (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 03-09-04 15:29 |
|
"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
news:41387dd7$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har fundet en web-shop som har et produkt til salg via deres web-shop.
> Produktet er billigere end markedsprisen og derfor attraktivt for mig at
> købe. Deres system tilbyder betaling over nettet via Dankort. Hvis jeg
køber
> og betaler varen til den på siden angivne pris, kan de så senere sige at
der
> var fejl i deres hjemmeside, og sende mig en ekstra regning?
>
> Og hvordan forholder det sig, hvis varen er sat til 0,00 kr på
hjemmesiden?
> Der er næppe tale om at varene er gratis, da butikken normalt tager sig
godt
> betalt for selv de mindste ting.
De tager højest sandsynlig forbehold for tastefejl og udsolgte varer i deres
forretningsbetingelser.
men det er svært at sige uden at kende deres eksakte forretningsbetingelser.
--
Søren
| |
///JJ (03-09-2004)
| Kommentar Fra : ///JJ |
Dato : 03-09-04 15:35 |
|
Søren wrote:
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:41387dd7$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg har fundet en web-shop som har et produkt til salg via deres
>> web-shop. Produktet er billigere end markedsprisen og derfor
>> attraktivt for mig at købe. Deres system tilbyder betaling over
>> nettet via Dankort. Hvis jeg køber og betaler varen til den på siden
>> angivne pris, kan de så senere sige at der var fejl i deres
>> hjemmeside, og sende mig en ekstra regning?
>>
>> Og hvordan forholder det sig, hvis varen er sat til 0,00 kr på
>> hjemmesiden? Der er næppe tale om at varene er gratis, da butikken
>> normalt tager sig godt betalt for selv de mindste ting.
>
> De tager højest sandsynlig forbehold for tastefejl og udsolgte varer
> i deres forretningsbetingelser.
> men det er svært at sige uden at kende deres eksakte
> forretningsbetingelser.
Ja, de "tager højde trykfejl, prisfejl..." m.m.
I så fald vil jeg blot gøre dem opmærksom på fejlene. :)
--
Mvh
///JJ
| |
per christoffersen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 03-09-04 15:54 |
|
"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
news:41387fae$0$202$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:41387dd7$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De tager højest sandsynlig forbehold for tastefejl og udsolgte varer i
deres
> forretningsbetingelser.
> men det er svært at sige uden at kende deres eksakte
forretningsbetingelser.
Tastefejl mv. er uden betydning, hvis der er tale om en reel shop, hvor man
rent faktisk gennemfører købet.
Her kan der udelukkende blive tale om at fejlene skal være så grumme, at
køberen indså (eller burde indse) at der var tale om en fejl, før end evt.
hævelse af købet kan komme på tale.
Ligeledes med udsolgte varer. Sælger er faktisk forpligtiget til at levere
den aftalte ydelse/vare, hvis handlen er gennemført, og kan ikke undskylde
sig med manglende varer på lageret. Det er ikke købers problem, hvordan
sælger fremskaffer de varer, der skal leveres.
/Per
| |
Bertel Lund Hansen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 03-09-04 15:36 |
|
///JJ skrev:
>Jeg har fundet en web-shop som har et produkt til salg via deres web-shop.
>Produktet er billigere end markedsprisen og derfor attraktivt for mig at
>købe. Deres system tilbyder betaling over nettet via Dankort. Hvis jeg køber
>og betaler varen til den på siden angivne pris, kan de så senere sige at der
>var fejl i deres hjemmeside, og sende mig en ekstra regning?
Hvis der er indkøbsmuligheder på hjemmesiden - hvis det altså
ikke er en ren reklameside - så er deres annoncering at
ligestille med skiltning i en fysisk butik, og så er de bundne på
samme måde. Det betyder at hvis ikke køberen ved eller burde vide
at der foreligger en fejl, så har han krav på at handle til den
angivne pris - uanset om de senere oplyser at det var en fejl.
>Og hvordan forholder det sig, hvis varen er sat til 0,00 kr på hjemmesiden?
Det er så klar en fejl at de ikke behøver sælge til den 'pris' -
hvis det altså er en fejl.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henrik Petersen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Petersen |
Dato : 03-09-04 16:26 |
|
"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41387dd7$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har fundet en web-shop som har et produkt til salg via deres web-shop.
> Produktet er billigere end markedsprisen og derfor attraktivt for mig at
> købe. Deres system tilbyder betaling over nettet via Dankort. Hvis jeg
køber
> og betaler varen til den på siden angivne pris, kan de så senere sige at
der
> var fejl i deres hjemmeside, og sende mig en ekstra regning?
>
> Og hvordan forholder det sig, hvis varen er sat til 0,00 kr på
hjemmesiden?
> Der er næppe tale om at varene er gratis, da butikken normalt tager sig
godt
> betalt for selv de mindste ting.
> --
Mener faktisk at på webshoppe er der salg, kun en opfordring til at gøre et
køb og derved er de ikke forpligtede til at sælge til en pris.
henrik
| |
Bertel Lund Hansen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 03-09-04 23:12 |
|
"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev:
>Mener faktisk at på webshoppe er der salg, kun en opfordring til at gøre et
>køb og derved er de ikke forpligtede til at sælge til en pris.
Det er forkert. Se mit andet svar.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henrik Petersen (04-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Petersen |
Dato : 04-09-04 08:11 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:e0rhj01ng9bh5v68gjcadukpqvjsl7do4p@news.stofanet.dk...
> "Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev:
>
> >Mener faktisk at på webshoppe er der salg, kun en opfordring til at gøre
et
> >køb og derved er de ikke forpligtede til at sælge til en pris.
>
> Det er forkert. Se mit andet svar.
>
Jep, takker for korigeringen...
henrik
| |
Kim Petersen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Kim Petersen |
Dato : 03-09-04 16:47 |
|
> Deres system tilbyder betaling over nettet via Dankort. Hvis jeg køber
> og betaler varen til den på siden angivne pris, kan de så senere sige at
der
> var fejl i deres hjemmeside, og sende mig en ekstra regning?
Jeg var for nogle år siden ude for at det nu hedengangne Boxman var kommet
til at opdatere deres cd-priser i Euro uden at møntfoden fulgte med, så jeg
købte 3 helt nye cd-albums for omkring 100 DKK i alt. Om de skulle acceptere
denne fejl aner jeg ikke, men de åd tabet uden at kny.
| |
|
|