hadeside
Fra : hansi

Dato : 25-08-04 23:04

Test
Er dette billede uploadet på denne side http://www.fiskefarmen.dk/den/
på nogen måde ulovlig.
Det sviner jo nogen til uden dog at man kan se hvem det er

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-08-04 23:09

hansi <dsl2780@vip.cybercity.dk> wrote:

> Test
> Er dette billede uploadet på denne side
> http://www.fiskefarmen.dk/den/ på nogen måde ulovlig.
> Det sviner jo nogen til uden dog at man kan se hvem det er

Billedet er taget på et offentligt sted, så det kan der ikke være
problemer med. Men teksten er en helt anden sag; den er muligvis
ærekrænkende.

--
Jesper Lund

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-08-04 07:31

"hansi" skrev 26.08.2004 0:04:

> Test
> Er dette billede uploadet på denne side http://www.fiskefarmen.dk/den/
> på nogen måde ulovlig.
> Det sviner jo nogen til uden dog at man kan se hvem det er

Ja. Hvis det er taget efter d. 1. juli er det strafbart at tage billedet jf.
Retsplejelovens § 32 stk. 4.

/kristian
@warszawa

Fra : hansi

Dato : 26-08-04 08:10

Pu ha det var en værre paragraf, så må jeg hellere få fjernet det i en fart.
Men hvad så med tv der filmer folk f.eks Dan Lynge

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BD535047.3A5F%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 27-08-04 07:20

"hansi" skrev 26.08.2004 9:09:

> Pu ha det var en værre paragraf, så må jeg hellere få fjernet det i en fart.
> Men hvad så med tv der filmer folk f.eks Dan Lynge

Det er selve fotograferingen der er ulovlig, så det hjælper ikke på
strafbare i den henseende at fjerne det fra nettet. Men det har selvfølgelig
betydning for evt. ærekrænkelser.

Jeg ved ikke lige hvilken situation du tænker på med Dan Lynge. Bestemmelsen
gælder folk der er på vej til eller fra retten (det er den bestemmelse
Christian har citeret). Hvis de har fået samtykke er det ok.

/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Christian

Dato : 26-08-04 08:09

On Thu, 26 Aug 2004 00:04:04 +0200, "hansi" <dsl2780@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Er dette billede uploadet på denne side http://www.fiskefarmen.dk/den/
>på nogen måde ulovlig.
>Det sviner jo nogen til uden dog at man kan se hvem det er

Fra retsplejeloven:
" Billedoptagelse uden for rettens bygninger af sigtede, tiltalte og
vidner, der er på vej til eller fra et retsmøde i en straffesag, er
forbudt, medmindre den pågældende har samtykket i optagelsen"

Teksten er, trods urimelig mange stavefejl, forståelig og vil være
ulovlig hvis den kan henføres til en person (med mindre udtalelserne
er sande)

/Christian

Fra : hansi

Dato : 26-08-04 08:23