Jeg er kasserer i en mindre forening. Et ejerfællesskab af nogle FDF-kredse,
som ejer og udlejer en sommerlejr.
Vi overvejer at ansætte en efterlønsmodtager til at føre lidt tilsyn, samt
udføre småreparationer inden for de 200 timer årligt.
Jeg vil være ked af at løbe ind i alt for meget skatteregnskab, med
strafsanktionerede indberetningsfrister, ATP, AUD, arbejdsgiverforsikring
etc., og leder derfor efter den enklest mulige metode.
I stedet for at ansætte efterlønneren, forestiller jeg mig, at han sender os
en regning på sine ydelser, og så selv optager indtægten som B-indkomst.
Efterlønneren vil være et godt stykke under tærskelværdien for moms på
50.000, og vi som forening har ikke glæde af momsfradraget.
Er der noget jeg yderligere bør overveje?
Jeg ved godt emnet jævnligt er oppe i pressen, men har ikke lige haft heldet
med mig med google.
Hilsen
Jørgen
|