Andet multimedie
bentjuul 3670
Mac & Windows ??
Fra : Dr. Ralph

Dato : 11-05-01 05:27

Jeg retter mit spørgsmål til denne NG - velvidende, at emnet for mit
spørgsmål nok nærmere hører til i en anden gruppe - men da jeg ved, at
mange mac brugere opholder sig her tit - så passer det nu alligevel,
at stille det hér på en eller anden bagvendt måde.............

Jeg har ALTID sværget til PC - uanset, hvad enkelte af mine venner har
prøvet på mig -så har min logiske sans sagt windows hver gang.
I sin tid holdt jeg på OS/2 - hvor alle andre var i gang med windows
3.1 - og hånede mig, fordi jeg holdt på OS/2.
Da windows omsider nåede win95, og OS/2 langsomt blev opgivet - måtte
jeg overgive mig - og win95 kørte faktisk stabilt det meste af tiden.

Generelt hører jeg MEGET tit fra mac-tilhængere, at windows ALTID år
ned, når de leger med det - og at macOS er SÅ meget mere stabilt.
Uden at vide præcist, hvorfor disse påstande ALTID kommer fra macfolk,
vurderer jeg, at det måske ikke kun skyldes windows ustabilitet, men
også, at MAC-folk simpelthen sætter en ære i at få windows til at gå
ned - gang på gang.
Selvfølgelig har jeg da oplevet mine portioner af blå-skærme - men
helt ærlig, jeg propfodre også min PC med alle mulige og umulige
nørdede og meget lidt afprøvede beta-gamma-versioner af programmer.
Men Mac folk skal blot køre word og åbne et dokument - vupti, så går
windows ned...................

Men min lette adgang til win-programmer, spil og andet og min
tilsyneladende heldige tendens til at kunne køre windows stabilt i
årevis uden systemnedbrud gør, at jeg aldrig vil komme uden om windows
- på min stationære PC.
Min bærbare er da lækker, men hér er jeg nu nået til kernen - jeg har
fået øje på en vis APPLE POWERBOOK G4.............føj hvor ser den
lækker ud.............men hvad fanden gør jeg......jeg aner ikke en
pind om MAC/OS......HJÆLPPPPPP

Jeg vil gerne have dette notebook dyr - men hvordan kan jeg udveksle
kalendernotater i outllok, word - og excel filer og andet basalt
mellem en powerbook og min stationære PC ????

Har hørt om virtuel PC 4.0 - som skulle simulerer windows på en mac -
tænker tilbage påmine (U)lykkelige OS/2 dage, hvor OS/2 også hævdedes
at kunne simulere windows - med katastrofalt resultat.

Har nogle erfaringer med dette ??

HJÆLP..................................pleaseeeeeeeeeeeeeeee

Se powerbook G4 hér:
http://www.apple.com/dk/powerbook/

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 11-05-01 15:42

Nåhhhh......der var ingen mac brugere, der har set eller haft lyst til
at kommentere mit indlæg - jeg antager at de fleste mac-brugere vel er
ude for at nyde solen, vejret og helligdagen - og lader os indtørrede
og forudindtagede nørdede PC brugere om at sidde inden døre og
gennemlæse news groups.....:)

OK - dette gælder ikke for mig - jeg sidder lige nu med min bærbare på
min altan og nyder det selvsamme vejr med en kold gin & tonic i
hånden, en trådløs internetfonbindelse - på ikke meget over 28,8 kps -
lige nok til news groups - og en blændende refleksion i min TFT skærm.

Upppssss kom lige til at bladre ind på en side med powerbook G4 - wow
- hvor er den bare for FEEEEED - og så kun 2,5 cm tyk - og 2,4 kg til
en 15,2 TFT skærm.

Nå jeg ryger lige over i dk.edb.mac og stiller samme spørgsmål dér.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 11-05-01 16:34

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> wrote in message
> [...]
> ude for at nyde solen, vejret og helligdagen - og lader os indtørrede
> og forudindtagede nørdede PC brugere om at sidde inden døre og

Mon ikke der var en del, der afholdt sig fra at svare af frygt for en
religionsdebat? :)

> jeg sidder lige nu med min bærbare på min altan og nyder det selvsamme
> vejr med en kold gin & tonic i hånden, en trådløs
internetfonbindelse - på
> ikke meget over 28,8 kps - lige nok til news groups

En rulle Cat-5 og to RJ45-stik virker noget bedre

> Upppssss kom lige til at bladre ind på en side med powerbook G4 - wow
> - hvor er den bare for FEEEEED - og så kun 2,5 cm tyk - og 2,4 kg til
> en 15,2 TFT skærm.

Den er da meget fed, men det er stadig en Mac - desværre! :) Angående
størrelsen kan jeg altså ikke se noget revolutionerende i det. Det er
standardstørrelse for de fleste bærbare i dag. 15,2" Widescreen og
FireWire er ellers det eneste, der får dette monstrum til at skille sig
ud fra mængden - Ja, og så en G4, men det synes jeg nu ikke den skal
have ros for! :) Jeg har aldrig opdaget hvad der er så hurtigt ved en G4
om så det er After Effects, videoredigering eller noget som helst andet.

> Nå jeg ryger lige over i dk.edb.mac og stiller samme spørgsmål dér.

Netop det jeg ville foreslå dig at gøre.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen