Generelle betingelser for brug af websted ~
Fra : Jimmy

Dato : 19-08-04 20:18

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor folk kan oprette sig som brugere.
Jeg vil gerne betinge mig, at de accepterer en række generelle betingelser,
men har ingen erfaring med at skrive disse.

Et eksempel på disse kan ses på http://www.scor.dk/admin/profilopret.htm

Findes betingelser som disse et sted, hvor man kan hente dem gratis eller
for et mindre gebyr?

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Birk

Dato : 20-08-04 07:46

Hej
Inden du begynder at tage idéer fra andre er det jo utroligt vigtigt at du
gør op med dig selv, hvad det er, du vil bruge dine betingelser til.... er
det et spørgsmål om at du vil beskytte dit design eller dine materialer på
sitet eller er det et spørgsmål om at du vil fraskrive dig et ansvar... osv.

Når du har gjort dig selv disse spørgsmål, vil det formentligts være det
letteste at tjekke forskellige sites - TDC, Sonofon, netborger, e-boks, tv2
mm og så på den baggrund danne dig et indtryk af, hvad der bør med... har du
yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at spørge.... det vigtigste
er - mener jeg - at de betingelser du bruger ikke består af en masse
bestemmelser, der er irellevante for det, du gerne vil sikre dig... det gør
bare brugerne irriterede....

vh
jens

Fra : Jimmy

Dato : 20-08-04 07:59

"Jens Birk" <jbi@kmd.dk> wrote in message
> [...]
> sitet eller er det et spørgsmål om at du vil fraskrive dig et ansvar...

Enig - Jeg ved slet ikke om de har nogen reel effekt i DK, men det kan måske
afskrække nogen fra at begynde på numre.

Det er klart at der er huller i alle de betingelser man ser omkring, så en
person der virkeligt vil gå til makronerne skal nok få held med et søgsmål
alligevel, men hvis man kan få stoppet et par stykker ville det være super.

Jeg har skrevet til et par sites der har disse betingelser og har fåët
tilladelse til at låne deres, så mit problem er vel i virkeligheden løst.

De fleste skrev også at de selv havde lånt deres fra andre sites.

Mvh
Jimmy