2 ude hampen jura spørgsmål - spørgsmål 2
Fra : Per

Dato : 16-08-04 08:19

Grunden til man dør er at man er blevet født. Blev man ikke født kunne man
jo ikke dø (indlysende).

Men kan jeg så anklage mine forældre for at medvirke til min død ? De har jo
sat mig til verden uden at spørge mig ! Og ved at gøre det, har de medført
at jeg skal dø.
Er der nogen form for lovmæssig mulighed for at anklage dem, enten for at
være medskyldige i min død, eller måske efter undladelses paragraffen, de
har undladt at bruge beskyttelse og derved påført mig en - engang i
fremtiden - kommende død.

Jeg ved godt det er spørgsmål som er langt ude i hampen, men når man en
lørdag aften får lidt rigelig rødvin , er der jo grobund for den slags
diskusioner

Mvh Per

Fra : Rune Wold

Dato : 16-08-04 08:48

Per wrote:

[klip]

> Mvh Per

Dit første indlæg var til at leve med.

Spørgsmålet i dette indlæg bør dog medføre, at dine forældre sættes i
fængsel alne for at have født dig.

/Rune Wold

Fra : Per

Dato : 16-08-04 09:04

"Rune Wold" <uuu@uuu.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [klip]

> Dit første indlæg var til at leve med.
>
> Spørgsmålet i dette indlæg bør dog medføre, at dine forældre sættes i

Ja de har måttet høre på den slags spørgsmål i 28 år !

Det må være straf nok

Mvh Per

Fra : René Madsen

Dato : 16-08-04 10:01

Rune Wold wrote:

> Dit første indlæg var til at leve med.
>
> Spørgsmålet i dette indlæg bør dog medføre, at dine forældre sættes i
> fængsel alne for at have født dig.

Fængsel er ikke nok, de skal dømmes til en behandlingsdom, så en ligende
hendelse ikke sker igen

Bare mit lille platte indlæg vi har ikke andet fun end det vi selv
blander...

--
Mvh.
René Madsen

Fra : ibber

Dato : 16-08-04 10:21

På den anden side kan du vel ikke anklage dem før du er død.
Så er dine forældre forhåbentlig død af alderdom forinden.
Når du selv er død har det vel intet formål at lægge sag an / eller anklage
mod nogen som ikke eksisterer længere.

Fra : Michael

Dato : 16-08-04 11:14

"ibber" <1223@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er dine forældre forhåbentlig død af alderdom forinden.
> Når du selv er død har det vel intet formål at lægge sag an / eller

Han kunne jo dø før hans forældre.
I dette tilfælde kunne formålet være at kræve erstatning (for svige og
smerte? og død?), som går til hans dødsbo, som han så kunne testamenterer.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-08-04 19:00

On Mon, 16 Aug 2004 12:14:10 +0200, "Michael"
<agentmikie@cFJERNDETTE.dk> wrote:

> [...]
>I dette tilfælde kunne formålet være at kræve erstatning (for svige og
>smerte? og død?), som går til hans dødsbo, som han så kunne testamenterer.

Han kunne jo være en mislykket abort... I så tilfælde kan der vel være
tale om formildende omstændigheder i forældrenes favør. Jeg mener at
de i et sådan tilfælde har forsøgt at udbedre skaden dog uden held.

/Knud