Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med køb fra Amphotoworld ??
Fra : Flemming Scully

Dato : 05-09-04 19:51

Hej

Er der nogen som har erfaring med http://www.amphotoworld.com/default.asp
ved køb af digital kamera ????

Hvordan er det nu med moms og told, vedr. digital kamera købt i USA ???

Jeg ved godt det har være drøftet før.

Hilsen

Flemming Scully

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-09-04 20:01

"Flemming Scully"
> [...]
> ved køb af digital kamera ????
>
> Hvordan er det nu med moms og told, vedr. digital kamera købt i USA ???

Hehe

> Hilsen
>
> Flemming Scully

Told og moms skal betales af varepris+transport.
Der er ikke told på digital kamera, men på al
tilbehør, objektiver, flash, etc etc er der vidst
5% told afgift.. De fleste vil nok sige det ikke kan
betale sig at købe hjem fra usa, bla. fordi det
skal tilbage til usa for at blive repareret under
garanti.. Jeg har brugt garanti beviset på ca.
halvdelen af det udstyr jeg har købt i de sidste
par år.. Så kan du jo regne lidt på det.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-09-04 20:31

"Flemming Scully" <f.scully@post.cybercity.dk> wrote in message

> Er der nogen som har erfaring med http://www.amphotoworld.com/default.asp
> ved køb af digital kamera ????

Er du heldig, får du en t-shirt med, hvor der står "Idiot!" på ryggen, hvis
du køber der.

Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det som oftest ikke
sandt. Og læs så lige denne tråd:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=10136493

--
-Jens B.

(sidst opdateret 1. september 2004)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-09-04 12:15

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

> [...]
> ryggen, hvis du køber der.
>
> Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det som oftest

Og i særdeleshed den side, der henvises til:
http://www.resellerratings.com/seller1988-p2-s1-d1.html

Aldrig har jeg læst om en mere uærlig forhandler.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 20:57

> [...]
> ved køb af digital kamera ????
>
> Hvordan er det nu med moms og told, vedr. digital kamera købt i USA ???

eksempel:

pris 1000kr
porto 150kr 1150kr
told 5% af 1150 57,5 1207,5
moms 25% 1207 308,9 1509kr
post gebyr 50kr 1559kr

altså omkring 56% oveni, dyre lette ting bliver dog relativt billigere.

Poul B-H