Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad må leg gi 300 f4 Uden is
Fra :

Dato : 03-09-04 17:25

Hvad må ef 300 L f.4 uden IS koste som nyt i glasset,velfungerende
mekanisk,med få skrammer i maling særligt på fod..?
Gerne hurtigt svar da jeg skal svare i morgen Lørdag
Hilsen henrik

Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-09-04 17:27

Der er vist en 300/4 is til salg i dba for 8.7K

Så noget under dette - 6K måske

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-09-04 17:39

"HØ"
> Hvad må ef 300 L f.4 uden IS koste som nyt i glasset,velfungerende
> mekanisk,med få skrammer i maling særligt på fod..?
> Gerne hurtigt svar da jeg skal svare i morgen Lørdag
> Hilsen henrik

Tjae - man skal jo nok ha den i hånden for at give
en nogenlunde fornuftig vudering, men når IS udgaven
kan købes for ca. 9.000,- kr :
www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=canon+ef+l+300+%2F+4&x=38&y=7
vil 4.000,- måske være ok for en brugt uden IS -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-09-04 17:45

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:cha5sd$2s3d$1@news.cybercity.dk...
> Hvad må ef 300 L f.4 uden IS koste som nyt i glasset,velfungerende
> mekanisk,med få skrammer i maling særligt på fod..?
> Gerne hurtigt svar da jeg skal svare i morgen Lørdag

Jeg søgte lidt efter omtale af denne og fandt dette
http://www.photo.net/canon/300-4, som indikerer at dette objektiv jo
formentlig er fra omkring 1996-97 eller før. Da en ny koster ca. 9000kr og
ikke IS version vel har ligget på 2/3 af denne pris ville jeg nok ikke give
over halvdelen for en så gammel sag, dvs. ca. 3000kr. Bare en fornemmelse.

Mvh, Hans

Fra : Michael Holm

Dato : 03-09-04 21:50

Jeg solgte et 300 f/4 IS for 6100, og det havde kun en enkelt skramme på
objektivet, så du må ikke give mere end højst 5000 for det.

--M

Fra :

Dato : 04-09-04 17:23

"Michael Holm" <Valid@Email.com> skrev i en meddelelse
> Jeg solgte et 300 f/4 IS for 6100, og det havde kun en enkelt skramme på
> objektivet, så du må ikke give mere end højst 5000 for det.
>
> --M

Tak skal i ha´
Sælger er urokkelig på 6500 kr så jeg må finde et andet.
Tak for hjælpen
Henrik

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-09-04 11:49

On Fri, 3 Sep 2004 22:50:00 +0200, "Michael Holm" <Valid@Email.com>
wrote:

>Jeg solgte et 300 f/4 IS for 6100, og det havde kun en enkelt skramme på
>objektivet, så du må ikke give mere end højst 5000 for det.

De 6100 kr. var incl en 2x converter! Et dejligt objektiv, kan klart
anbefales men 2x converteren er ikke for god.

Mvh.
John
www.honor.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-09-04 14:57

> De 6100 kr. var incl en 2x converter! Et dejligt objektiv, kan klart
> anbefales men 2x converteren er ikke for god.

Ja og man mister AF med mindre man har en 1D mk II.og sikkert andre også
udover 300D/10D klassen.
Med 1,4x har man AF og en meget fin kvalitet.

Mvh, Hans

Fra : John Friis Løndal

Dato : 06-09-04 09:24

On Sun, 5 Sep 2004 15:56:59 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Ja og man mister AF med mindre man har en 1D mk II.og sikkert andre også
>udover 300D/10D klassen.

Jeg har dog fået AF til at virke med min 10D (satte tape på de 3
første pinne), men det kræver en del lys, og den skriver 300mm i EXIF
istedet for 600mm, som den skriver uden tape.
Med lidt tålmodighed, stativ og en god fornemmelse for fokus bliver
billedrne OK på 600mm, men hvornår har man alt dette + godt lys

Men det kan lade sig gøre se evt.
http://londal.fotopic.net/p6278545.html

Mvh
John
www.honor.dk

Fra :

Dato : 04-09-04 17:28

Er der forskel optosk på 300mm f4 med ell uden IS?
Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-09-04 21:40

> Er der forskel optosk på 300mm f4 med ell uden IS?

Hvis du læste mit svar så ville du blive klogere på det.

Mvh, Hans