Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Anbefaling af stativ..?
Fra : NIL

Dato : 02-09-04 17:00

Hej gruppe...

Jeg overvejer, at anskaffe mig et (brugt) stativ til et Nikon D1.

Er der nogle mærker som I kan anbefale? (Det skal _ikke_ bruges til l a n g
tele).
Jeg har kigget lidt på Manfrotto og Gitzo...men er der noget bedre?

Måske er der én af jer, som har noget stående...

Hilsen
NIL

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-04 17:16

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> tele).
> Jeg har kigget lidt på Manfrotto og Gitzo...men er der noget bedre?

Jeg har både et '475 og et '055 fra Manfrotto og er godt tilfreds. De er til
at betale sig fra. mht hovedet er det for mig vigtigt at det er med
quick-release, så man ikke skal stå og fumle med en lille skrue. En plade
skrues fast hjemmefra under kamera/objektiv, og når man skal have kameraet
på stativ, så er er det en hurtig operation, der bare siger "klik", og så er
man klar til at skyde.

Har du for mange penge, så køb et letvægtsstativ af kulfiber

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-09-04 17:50

"Bo Bjerre"
> [...]
> man klar til at skyde.
>
> Har du for mange penge, så køb et letvægtsstativ af kulfiber

Helt enig - et quick release system er en god ting, der er mange
forskellige, men har man råd er et Arca Swiss compatibelt system
på længere sigt det smarteste.. Når man først har prøvet det er
der ingen vej tilbage, hehe.. -max-

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-04 19:10

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> forskellige, men har man råd er et Arca Swiss compatibelt system
> på længere sigt det smarteste.. Når man først har prøvet det er

Nu lige Arca Swiss... Der er lækkerier, der ligger uden for min økonomiske
rækkevidde...

Bo //

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 02-09-04 17:17

> [...]
> tele).
> Jeg har kigget lidt på Manfrotto og Gitzo...men er der noget bedre?

Hej

I mit fritidsarbejde bruger jeg et Manfrotto 055 stativ, det virker meget
lækkert. Måske det var noget ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : John

Dato : 02-09-04 18:04

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kigget lidt på Manfrotto og Gitzo...men er der noget bedre?
>
> Måske er der én af jer, som har noget stående...

Har selv Manfrotto og er godt tilfreds.

Mvh

John

Fra : Michael Holm

Dato : 02-09-04 18:12

Jeg har et Manfrotto 55, og det er for lækkert. Har også et Manfrotto
kuglehoved på.

--M

Fra : NIL

Dato : 02-09-04 21:48

"Michael Holm" <Valid@Email.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har et Manfrotto 55, og det er for lækkert. Har også et Manfrotto
> kuglehoved på.
>
> --M

Tak til jer alle...for oplysninger...

Lige nu lurer jeg på følgende:

Stativ: Manfrotto 055 PRO B, hoved: 141RC + taske: BAG90B
Hvor meget må det max. koste?

Hilsner
fra
NIL

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-09-04 22:54

> Stativ: Manfrotto 055 PRO B, hoved: 141RC + taske: BAG90B
> Hvor meget må det max. koste?

-ved ikke hvad posen koster, men jeg har for nyligt set stativ med 141 hoved
til 175Eur hos www.team-foto.de

Husk lige at købe et par extra stativplader med, så du kan sætte een under
hvert kamerahus. Det er klodset at skulle flytte rundt med een.

Jeg har flere gange handlet med Team-Foto, uden problemer. Deres internet
butik vieker ikke altid, men jeg ringer til dem og laver aftalen. herefter
faxer jeg VISA kort info og ordre, og modtager en mail eller fax med
leveringstidspunkt, og det har virket fint hver gang.

FotoTeam i DK land er aut importør, og du ku' jo ringe dem og høre på
prisen.

Bo //

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 03-09-04 21:59

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Tak til jer alle...for oplysninger...
>
> Lige nu lurer jeg på følgende:
>
> Stativ: Manfrotto 055 PRO B, hoved: 141RC + taske: BAG90B
> Hvor meget må det max. koste?

Det er et rigtig godt stativ, men jeg foretrækker nu at bruge kuglehoved
fremfor 3D hoveder. Med 141RC skal du jo løsne/stramme hele tre håndtag - en
til vertikalt, en til horisontalt og en så hovedet kan drejes. Med et
kuglehoved løsner man en gang og så kan kameraet bevæges i alle retninger. I
betragtning af du ikke skal bruge store tele-objektiver, så skulle du
overveje det - det behøver ikke blive dyrer (kommer lidt an på vægten af dit
udstyr).

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : NIL

Dato : 04-09-04 10:27

"Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betragtning af du ikke skal bruge store tele-objektiver, så skulle du
> overveje det - det behøver ikke blive dyrer (kommer lidt an på vægten af

Hej Kim...

Jeg kan se, at det nok er et kuglehoved jeg skal ha'! Er det ikke billigere
med et kuglehoved?
Vedr. vægten på udstyret: Det er en Nikon D1 + objektiv.
Hvis man anskaffer stativ og hoved hver for sig...er der så en standard på
området, så man kan bruge
et hoved fra én fabrikant og selve stativet fra en anden?

Hilsen
NIL

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-09-04 10:52

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> wrote in message

> Hvis man anskaffer stativ og hoved hver for sig...er der så en standard på
> området, så man kan bruge
> et hoved fra én fabrikant og selve stativet fra en anden?

Manfrotto har 3/8" gevind mellem hodet og stativet, og det er der andre, der
osse har.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 10:33

Mit manfrotto kuglehovede har begge de 2 standard gevind der anvendes til
hoveder, det mindste (og inderste) er fjeder påvirket, så det automatisk
skubbes op i hovedet, hvis jeg monterer hovedet på et stativ med stort
gevind.

Poul B-H

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-09-04 19:41

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> writes:

> [...]
> tele).
> Jeg har kigget lidt på Manfrotto og Gitzo...men er der noget bedre?

Jeg har flere professionelle fotografer i familien (3 stk), og de
bruge både Manfrotto og Gitzo. Gitzo's eneste problem er at de pt
ikke har nogen officiel importør i Danmark, hvilket gør livet lidt
svært.

Jeg har f.eks. forsøgt at få fat i en G1564L* monopod siden jul 2003.

*) Den har max højde på 200cm, hvilket er fint når jeg selv er
197cm...

Kai