Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Dimage Z10
Fra : Simon D

Dato : 31-08-04 12:12

Hej
Jeg har selv et Dimage Z2 som jeg er meget glad for, men jeg står over for
at skulle købe et digi til min mor, og jeg havde egentlig regnet med at købe
et Z1 til dem, da det er nede i pris, og forskellen ikke er ret stor for mig
at se, men det har jeg ikke kunne finde til salg på nettet mere. Er Z10 en
afløser for Z1 som jo lyder indlysende eller hva´ og kan jeg regne med at
det er mindst lige så godt ??
På forhånd Tak
Simon

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 31-08-04 13:08

On Tue, 31 Aug 2004 13:12:02 +0200, "Simon D"
<side@"FJERN"stofanet.dk> wrote:

> [...]
>afløser for Z1 som jo lyder indlysende eller hva´ og kan jeg regne med at

Afløseren for Z1 er Z2 (som nu er afløst af Z3), mens Z10 er en
"billigudgave" af Z2
Den har mindre zoom (8x), færre pixels (3,2), fast blitz (ingen
pop-up), ringer opløsning på video (640x480) og lidt ringere
softwarepakke.
Her er en test (positiv):
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z10_pg5.html

På Pixmania.com kan du stadig få Z1 til 2400 kr., mens Z10 kun koster
2000 kr.

KS