Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. køb af digital (igen)
Fra : Bong

Dato : 31-08-04 12:07

Jeg ved godt det her har været oppe mange gange, men jeg syntes stadig ikke
jeg har fået svar. Jeg har været vandt til at bruge Canon EOS 5 med ekstern
flash og gode objektiver før men har solgt det fordi jeg gerne vil have
digital og noget enkelt.

Men hvad skla jeg købe jeg er studerende og har ikke så mange penge men har
tænkt på følgende

Canon PowerShot S1 IS - 3299kr
Canon PowerShot A85 - 2000 kr
Fujifilm FinePix S3000 - 2000 kr
Fujifilm FinePix S3500 - 2500 kr
Fujifilm FinePix S7000 - 3900 kr

Jeg vil helst holder mig omkring de 2500 kreller under men hvad skla man
vælge, eller er det bedre at købe til de ca 3500 kr og lade være at spare de
1000 kr. Håber i har nogle gode købstips til hvad der ville være godt at
vælge i begge pris klasser.

Mvh.

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 31-08-04 17:31

køb et Minolta F 200 som er på tilbud bla hos Thorsøe foto jeg har et 100
bare skide godt.

Fra : NB

Dato : 31-08-04 19:01

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> køb et Minolta F 200 som er på tilbud bla hos Thorsøe foto jeg har et 100
> bare skide godt.

Og hvad er "100 bare skide" så lige for en størrelse ?

ab

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 31-08-04 19:44

Til NB Minolta F 100

Fra : Bong

Dato : 01-09-04 18:46

Ikke andre med gode forslag

Fra : M.M

Dato : 02-09-04 10:46

Hej
har et fuji 7000
et kanon godt kamera
men har bestil et større fuji
så du kan .e.v.t købe mit
14dage gl incl 256cf genopladelige batterier og lader
regner med ca 3500kr
befinder sig i ølstykke

Fra : Bong

Dato : 02-09-04 14:37

Sendt dig en mail

Fra : TC

Dato : 02-09-04 05:29

>SNIP<
"fordi jeg gerne vil have
> digital og noget enkelt.
>
> Men hvad skla jeg købe jeg er studerende og har ikke så mange penge men har
> tænkt på følgende
>
> Canon PowerShot S1 IS - 3299kr

Ja 10X optisk zoom er jo rart, hvis man har brug for det.

> Canon PowerShot A85 - 2000 kr

Fås der noget bedre i den prisklasse?? Godt kamera, god optik, kan, hvis man får
brug for det, udbygges med tele konverter eller macro adaptor, mange manuelle
indstillings muligheder, bruger CF kort, holder længe på et sæt batterier.

> Fujifilm FinePix S3000 - 2000 kr

Ser dyrt ud, bruger XD kort, som koster en rumraket pr. MB

> Fujifilm FinePix S3500 - 2500 kr

Samme som S3000, bare med flere pixels.

> Fujifilm FinePix S7000 - 3900 kr

Ser meget dyrt ud, kan dog tage CF kort, mulighed for RAW optagelser, har blitz
sokkel, så ekstern blitz kan bruges, og en del indstillings muligheder, og
maaange pixels.

Af dem du har nævnt, vil jeg mene, du får mest kamera pr. krone med A85´eren,
eller hvis stor zoom er noget du bare må ha´ så er det S1 IS, der spiller.
Fujierne udmærker sig stort set kun ved, at ligne prof kameraer.

OK, jeg er måske bare forud indtaget, fordi jeg er så tilfreds med mit eget
Powershot A75, men du bad om en mening, og det var så min.

Mvh.
Tommy C

Fra : Alex Jensen

Dato : 02-09-04 16:42

Hej Bong

Vil sende dig en mail, men kan du ikke sende en til mig så jeg kan skrive
tilbage. Bare rens mailen for FJERNDETTE.

Fra : Bong

Dato : 05-09-04 12:55

Har sendt dig en mail :)