Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken bog skal man vælge?
Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 16:05

Har hørt Politikkens store fotobog omtalt herinde
http://www.politikensforlag.dk/index.jsp?action=showproduct&main_menu=H%E5ndb%F8ger&prodkey=334
Men ser også at der findes Politikkens store bog om digital foto
http://www.politikensforlag.dk/index.jsp?action=showproduct&main_menu=H%E5ndb%F8ger&prodkey=905
Begge bøger er fra 2004. Men hvilken skal man vælge som lærebog hvor mit
behøv er digital foto. Er den åbenlys og jeg skal vælge bogen om digital
foto eller er der nogen +'er og -'er ved nogen af dem?

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 29-08-04 17:13

"Brizz" <brian.sogaard_hansen@comhem.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.gronaerten.dk
>
> Jeg ville vælge Den store Digitale fotobog. Bøger skrevet af Thomas Nykrog
synes jeg er meget middelmådige, jeg kalder dem husmandsagtige og
overfladiske.

Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 17:30

> Jeg ville vælge Den store Digitale fotobog. Bøger skrevet af Thomas Nykrog
> synes jeg er meget middelmådige, jeg kalder dem husmandsagtige og
> overfladiske.

Ja det skal jeg så ikke kunne sige. Men det var da et råd

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-04 18:06

"Børge Larsen" wrote:

> Jeg ville vælge Den store Digitale fotobog. Bøger skrevet af Thomas Nykrog
> synes jeg er meget middelmådige, jeg kalder dem husmandsagtige og
> overfladiske.

Hvilke bøger vil du da ellers foreslå?

mvh

Carsten Riis

Fra : Gert Medom

Dato : 30-08-04 10:43

Hej.

Ved fagbøger er det tit relevant at se på, hvornår de er udgivet (hvor
up-to-date de er). Ved oversatte bøger bør du undersøge hvornår original
udgaven er udgivet.

Umiddelbart ville jeg gå efter en bog, der decideret handler om digital
foto, når det er det behov, du har. Man kan sige, at kompositions regler er
ens for begge typer kamera, mens udstyret mildt sagt ikke er.....

Det bedste vil være at gå på biblioteket og se kandidaterne igenem. lån dem
med hjem og brug tid på at se dem igennem. indeholder de noget, du kan
bruge? Du kan også prøve at spørge hos en fotohandler.

Hilsen Gert

Fra : Deaster

Dato : 30-08-04 12:04

> [...]
> behøv er digital foto. Er den åbenlys og jeg skal vælge bogen om digital
> foto eller er der nogen +'er og -'er ved nogen af dem?

Du skal ikke købe den af Thomas Nykrog, den er faktisk ikke ret god. Den af
Tom Ang er ret fornuftig.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching