/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Canon D20
Fra : TS


Dato : 27-08-04 23:34

Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm

Vil 10D falde meget i pris nyt/brugt ?

TS



 
 
Tommy Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 28-08-04 07:10

On Sat, 28 Aug 2004 00:34:26 +0200, "TS" <ts@ts.dk> wrote:

>Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
>Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm

Canon forventer at levere Canon EOS 20D ud til forhandlerne fra den
20. september.

EOS 20D body vejl.kr. 13.999,-

EOS 20D m/18-55 vejl.kr 14.999,-


MVH Tommy

Allan Pedersen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan Pedersen


Dato : 28-08-04 07:30

Jeg mener at have læst, at D10 skulle falde meget efterfølgende...


/Allan Pedersen

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:4b80j0hlcm81e8p700hu9seqc8k89jnpav@4ax.com...
> On Sat, 28 Aug 2004 00:34:26 +0200, "TS" <ts@ts.dk> wrote:
>
> >Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
> >Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm
>
> Canon forventer at levere Canon EOS 20D ud til forhandlerne fra den
> 20. september.
>
> EOS 20D body vejl.kr. 13.999,-
>
> EOS 20D m/18-55 vejl.kr 14.999,-
>
>
> MVH Tommy



Alex W (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 28-08-04 08:16


"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> skrev i en meddelelse
news:xDVXc.9$B83.8@news.get2net.dk...
> Jeg mener at have læst, at D10 skulle falde meget efterfølgende...
>

Det tror jeg nu ikke.. det er trods alt en anden konstruktion ... nææh .. de
lader den nok udgå.
Hvis de havde en stak på lager ville prisen nok være faldet lidt, det har de
ikke ...
Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
det gør at 20D ikke er så interessant igen.

/Alex W



Eivind (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Eivind


Dato : 28-08-04 08:24

> Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
> det gør at 20D ikke er så interessant igen.

måske - måske ikke

Ku jo være Canon endelig havde fået sat lidt fut på deres Flash interface -
så de ikke behøver så stor buffer

Eivind



Tommy Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 28-08-04 08:31

On Sat, 28 Aug 2004 09:23:47 +0200, "Eivind"
<Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote:

>> Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
>> det gør at 20D ikke er så interessant igen.
>
>måske - måske ikke
>
>Ku jo være Canon endelig havde fået sat lidt fut på deres Flash interface -
>så de ikke behøver så stor buffer

Nemlig, se mit andet indlæg.


MVH Tommy

Tommy Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 28-08-04 08:31

On Sat, 28 Aug 2004 09:16:19 +0200, "Alex W"
<alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote:


>Bufferen på 10D ser også ud til at være meget større end på 20D .. alene
>det gør at 20D ikke er så interessant igen.

Det er faktisk ikke helt korrekt.

Til JPEG kan 20D skyde 23 skud med 5 fps og Rob Gailbraith har i test
fået skudt over 40 JPEG inden kameraet meldte busy.

I RAW kan der max skydes 6, men det er jo ikke sikkert at det er et
problem i forhold til 10D. For der er en kraftig forbedring i 20D's
interface til CF kortet i forhold til 10D. 20D kan f.eks. skrive til
kortet samtidig med at der tages et nyt billede, noget som 10D
angiveligt ikke kan. Yderligere er skrivehastigheden meget højere så
alt i alt er det ikke sikkert at den 6 frame raw buffer i forhold til
10D's 9 frame buffer er det store problem. Men det vil tiden jo vise.

Jeg er ihvertfald skrevet op til een - uden købetvang. Men jeg har
også "kun" et 300D i øjeblikket


Ref: Rob Gailbraith review

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6458-7153


Extract fra

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6458-7153-7154


"23 frame JPEG buffer (that's Canon's spec; we've been able to squeeze
off 44 Large Fine frames in a row of a detailed scene at ISO 100 with
a Sandisk Extreme 2GB card inserted); 6 frame maximum RAW .CR2 or
RAW+JPEG buffer (6 frames is both the official spec and our experience
in testing)"



MVH Tommy

Alex W (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 28-08-04 08:54

> Jeg er ihvertfald skrevet op til een - uden købetvang. Men jeg har
> også "kun" et 300D i øjeblikket

Ja det bliver spændende at teste kalorius...
10D .. er jo en langsom fyr til at hælde data på kortet. Når jeg optager
serier bliver jeg nødt til at fotografere JPEG ... Man skulle have råd til
en 1D mk II... der er ingen mærkbar flaskehals...

/Alex W



Tommy Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 28-08-04 09:02

On Sat, 28 Aug 2004 09:54:15 +0200, "Alex W"
<alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote:

>> Jeg er ihvertfald skrevet op til een - uden købetvang. Men jeg har
>> også "kun" et 300D i øjeblikket
>
>Ja det bliver spændende at teste kalorius...
>10D .. er jo en langsom fyr til at hælde data på kortet. Når jeg optager
>serier bliver jeg nødt til at fotografere JPEG ... Man skulle have råd til
>en 1D mk II... der er ingen mærkbar flaskehals...

Ja da jeg tog billeder ved Copenhagen Historic Grand Prix og Post
Danmark Rundt skød jeg også i JPEG og der kunne jeg da godt have brugt
den buffer og hastighed som 20D tilbyder.

MVH Tommy


Deaster (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 30-08-04 12:06


"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
news:41303a2a$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg er ihvertfald skrevet op til een - uden købetvang. Men jeg har
> > også "kun" et 300D i øjeblikket
>
> Ja det bliver spændende at teste kalorius...
> 10D .. er jo en langsom fyr til at hælde data på kortet. Når jeg optager
> serier bliver jeg nødt til at fotografere JPEG ... Man skulle have råd til
> en 1D mk II... der er ingen mærkbar flaskehals...

Jeg er nu ret glad for jeg altid skyder i RAW især her i weekenden, hvor jeg
skulle fotografere noget bryllup (hygge foto, det var venners bryllup) og
hvor jeg en kort stund havde lånt kameraet ud, og vedkommende havde lige sat
blænden ned med -2.0, og det opdagede jeg først efter ca. 80 skud, så er det
sgu rart at man kan redde billedet når det er optaget i raw, ved at
kompensere blænden med +2.0 i softwaren.


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Hans Joergensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-04 12:09

Deaster wrote:
> hvor jeg en kort stund havde lånt kameraet ud, og vedkommende havde lige sat
> blænden ned med -2.0, og det opdagede jeg først efter ca. 80 skud, så er det
> sgu rart at man kan redde billedet når det er optaget i raw, ved at
> kompensere blænden med +2.0 i softwaren.

-2.0 er godt nok en svær en at redde sig ud af.. -1.0 kan ca. gå,
men det andet er lidt for meget..

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Deaster (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 30-08-04 14:14


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncj62lu.d15.haj@enterprise-server.dk...
> Deaster wrote:
> > hvor jeg en kort stund havde lånt kameraet ud, og vedkommende havde lige
sat
> > blænden ned med -2.0, og det opdagede jeg først efter ca. 80 skud, så er
det
> > sgu rart at man kan redde billedet når det er optaget i raw, ved at
> > kompensere blænden med +2.0 i softwaren.
>
> -2.0 er godt nok en svær en at redde sig ud af.. -1.0 kan ca. gå,
> men det andet er lidt for meget..
>

I praksis lader det nu ikke til at være et problem, jeg har "reddet" en del
billeder efterhånden og kan umiddelbart ikke se forskel på dem og så dem der
var belyst korrekt.


--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Deaster (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 30-08-04 21:24

Deaster wrote:

>
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrncj62lu.d15.haj@enterprise-server.dk...
> > Deaster wrote:
> > > hvor jeg en kort stund havde lånt kameraet ud, og vedkommende
> > > havde lige
> sat
> > > blænden ned med -2.0, og det opdagede jeg først efter ca. 80
> > > skud, så er
> det
> > > sgu rart at man kan redde billedet når det er optaget i raw, ved
> > > at kompensere blænden med +2.0 i softwaren.
> >
> > -2.0 er godt nok en svær en at redde sig ud af.. -1.0 kan ca. gå,
> > men det andet er lidt for meget..
> >
>
> I praksis lader det nu ikke til at være et problem, jeg har "reddet"
> en del billeder efterhånden og kan umiddelbart ikke se forskel på dem
> og så dem der var belyst korrekt.

Og den retter jeg så selv lige, men kan bestemt godt se på iso 1600,
som jeg brugte indendørs at blænden har været sat for lav, og man har
manipuleret med det efterfølgende. På iso 100 og iso 200 kan jeg ikke
se forskel.


--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Hans Kruse (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 28-08-04 11:55

> I RAW kan der max skydes 6, men det er jo ikke sikkert at det er et
> problem i forhold til 10D. For der er en kraftig forbedring i 20D's
> interface til CF kortet i forhold til 10D. 20D kan f.eks. skrive til
> kortet samtidig med at der tages et nyt billede, noget som 10D
> angiveligt ikke kan. Yderligere er skrivehastigheden meget højere så
> alt i alt er det ikke sikkert at den 6 frame raw buffer i forhold til
> 10D's 9 frame buffer er det store problem. Men det vil tiden jo vise.

Da et RAW billede fylder omkring 10-11MB stykket og skrivehastigheden er
højst omkring en 5,6MB/sec (med det hurtigste kort, Sandisk Extreme), så
tager det 2 sekunder eller mere at skrive et RAW billede.Dvs. hvis man
skyder bufferen fuld med 5fps så er der kun lidt over et sekund til at
skrive på kortet og det bliver ikke en gang et billede! Så det er en kraftig
begrænsning. På trods af det og at jeg altid skyder i raw format, så har jeg
bestilt en 20D. Jeg skyder sjældent med seriebilledfunktionen med udløseren
i bund hele tiden. Tværtimod, så holder jeg med AI focus AF fast på et
bevægeligt motiv og skyder et billede en gang imellem og lader udløseren gå
tilbage til halvt trykket ned. På den måde vil 20D til forskel fra 10D
faktisk skrive mens jeg venter på de(t) rigtige øjeblik(ke). Hvis jeg
endelig havde behov for at skyde som et maskingevær, så ville jeg stille
over på jpg format.

Mvh, Hans



Hans Kruse (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 28-08-04 11:47

"Allan Pedersen" <pioneer@pie.dk> wrote in message
news:xDVXc.9$B83.8@news.get2net.dk...
> Jeg mener at have læst, at D10 skulle falde meget efterfølgende...

Der er nok ikke mange 10D tilbage, da der ingen tvivl er om at Canon
omhyggeligt har estimeret hvor mange de skulle lave inden 20D er på plads
til salg.
Jeg tror ikke den behøver at falde meget. Pt. står den til 1399euro hos
www.technikdirekt.de. 10D har holdt sig konstant i pris selvom 300D blev
introduceret og selvom D70 har klemt den lidt.

Mvh, Hans



Tim Lerche Sørensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tim Lerche Sørensen


Dato : 28-08-04 11:20


> EOS 20D m/18-55 vejl.kr 14.999,-

Se evt. http://webshop.goecker.dk/varenf/CAND0337KIT hvor den kan fås til
13187,75 kr, hvis ellers min bordregner er i orden.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk



Hans Kruse (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 28-08-04 11:44

> Se evt. http://webshop.goecker.dk/varenf/CAND0337KIT hvor den kan fås til
> 13187,75 kr, hvis ellers min bordregner er i orden.

Jeg har bestilt en 20D hos www.technikdirekt.de, som incl. forsendelse
koster 1518euro eller 11491kr. med dagens kurs.

Mvh, Hans



Tommy Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 28-08-04 11:54

On Sat, 28 Aug 2004 12:43:53 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>> Se evt. http://webshop.goecker.dk/varenf/CAND0337KIT hvor den kan fås til
>> 13187,75 kr, hvis ellers min bordregner er i orden.
>
>Jeg har bestilt en 20D hos www.technikdirekt.de, som incl. forsendelse
>koster 1518euro eller 11491kr. med dagens kurs.

Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .

Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.

MVH Tommy

Hans Kruse (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 28-08-04 12:01

> Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .
>
> Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.

Ok, men kunne ikke drømme at tage den med. Specielt ikke, da jeg har hele
området fra 15mm til 300mm dækket af Sigma EX og Canon L objektiver. Men ok,
der skal da naturligvis sammenligens på en fair måde og prisen jeg refererer
til er uden skodlinsen.

Mvh, Hans



Tommy Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 28-08-04 12:16

On Sat, 28 Aug 2004 13:01:08 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Men ok,
>der skal da naturligvis sammenligens på en fair måde og prisen jeg refererer
>til er uden skodlinsen.

Ja det er da det mest rimelige

MVH Tommy

Peter SH (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter SH


Dato : 29-08-04 19:59

Har set på den nye Canon 20D den ser god ud,men kan få jobbet til at købe en
1D Mark II
hvad er der bedst gensalg i ?

Mvh Peter SH

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:eaq0j057n0vc5i13eqel8ghn29ii3cs4aj@4ax.com...
> On Sat, 28 Aug 2004 13:01:08 +0200, "Hans Kruse"
> <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:
>
> >Men ok,
> >der skal da naturligvis sammenligens på en fair måde og prisen jeg
refererer
> >til er uden skodlinsen.
>
> Ja det er da det mest rimelige
>
> MVH Tommy



Jens Bruun (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-08-04 16:46

"Peter SH" <peterhusum@c.dk> wrote in message
news:41322757$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har set på den nye Canon 20D den ser god ud,men kan få jobbet til at købe
en
> 1D Mark II
> hvad er der bedst gensalg i ?

Det er det i sagens natur svært at spå om. Hvis du køber et 1DII til 35K, og
forsøger at sælge det efter tre måneder til 10K, så vil der garanteret være
bedre gensalg end hvis du køber et 20D til 14K og forsøger at sælge det
efter tre måneder til 13K.

Når det er sagt, så vil brugtprisen nok være forholdsvis højere på et 1DII,
da det er bygget mere robust og er designet med bedre indbygget holdbarhed.

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet
(sidst opdateret 18. august 2004)



Hans Kruse (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 30-08-04 16:59

> Når det er sagt, så vil brugtprisen nok være forholdsvis højere på et
1DII,
> da det er bygget mere robust og er designet med bedre indbygget
holdbarhed.

Tja, det kan man jo spekulere længe over, men en ting er sikkert at man
taber flere penge pr. dag ved at have en Mk II end en 20D.

Mvh, Hans



Hans Kruse (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 30-08-04 17:13

"Peter SH" <peterhusum@c.dk> wrote in message
news:41322757$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har set på den nye Canon 20D den ser god ud,men kan få jobbet til at købe
en
> 1D Mark II
> hvad er der bedst gensalg i ?

Hvis du kan få jobbet til at betale for en mk. II, så tøv ikke!! Det lyder
dog som om du skal argumentere for mk II'eren. Alt kan jo sælges for den
rigtige pris, så spørgsmålet er kun hvad hver model falder i pris. Hvor
meget de falder vil afhænge af standen de er i og om der er kommet en ny
model på det tidspunkt det skal sælges.

Men prøv at søg på Canon 1D eller Canon 10D på www.dba.dk og se, hvad folk
vil have for disse to kameraer. Det er faktisk underholdende at se på!

Mvh, Hans



Hans Kruse (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 31-08-04 10:35

> >Jeg har bestilt en 20D hos www.technikdirekt.de, som incl. forsendelse
> >koster 1518euro eller 11491kr. med dagens kurs.
>
> Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .
>
> Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.

Prisen hos technikdirekt er iøvrigt faldet til 1399euro for huset alene
(10590kr) og med kitlinsen 1499.
Mvh, Hans



Tommy Jensen (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 31-08-04 11:04

On Tue, 31 Aug 2004 11:34:39 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>> >Jeg har bestilt en 20D hos www.technikdirekt.de, som incl. forsendelse
>> >koster 1518euro eller 11491kr. med dagens kurs.
>>
>> Hans, prisen hos goecker er incl EF-S 18-55 .
>>
>> Prisen for huset alene er 12.245. Altså omtrent det samme som hos CAV.
>
>Prisen hos technikdirekt er iøvrigt faldet til 1399euro for huset alene
>(10590kr) og med kitlinsen 1499.


Det er jo noget af en besparelse men jeg tror nu jeg holder mig til
den lokale Bingo Foto.


MVH Tommy

Hans Kruse (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 31-08-04 13:41

> Det er jo noget af en besparelse men jeg tror nu jeg holder mig til
> den lokale Bingo Foto.

Ja, forstå det hvem der kan ...

Mvh, Hans



Tommy Jensen (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 31-08-04 13:52

On Tue, 31 Aug 2004 14:41:28 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>> Det er jo noget af en besparelse men jeg tror nu jeg holder mig til
>> den lokale Bingo Foto.
>
>Ja, forstå det hvem der kan ...

Tjaa, service og personlig betjening betyder mere for mig end at købe
det så billigt som muligt.

MVH Tommy

Jane M. :o) (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jane M. :o)


Dato : 23-09-04 13:29

On 28/08/04 0:34, in article 5FOXc.6389$0B.4440@news.get2net.dk, "TS"
<ts@ts.dk> wrote:

> Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
> Hvad er prisen med 10-22mm eller 18-85mm
>
> Vil 10D falde meget i pris nyt/brugt ?
>
> TS

Her kan du købe 20D til en god nok pris:

http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
edsid=16&

Du kan købe den både med og uden linse.



Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk


Hans Joergensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-09-04 13:37

Jane M. wrote:
> Her kan du købe 20D til en god nok pris:

Virker det ikke ret meget som noget parallel-import?

Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der
opstår problemer.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Mathias (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 23-09-04 13:47


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncl5grj.aa7.haj@enterprise-server.dk...
> Jane M. wrote:
> > Her kan du købe 20D til en god nok pris:
>
> Virker det ikke ret meget som noget parallel-import?
>
> Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
> hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der
> opstår problemer.

Det sorte 300D forhandles nu også i Tyskland.


--
Med venlig hilsen
Mathias
-----------------------------------------
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"



Hans Joergensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-09-04 14:13

Mathias wrote:
>> Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
>> hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der
>> opstår problemer.
> Det sorte 300D forhandles nu også i Tyskland.

Importeret igennem officielle kanaler?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Mathias (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 23-09-04 14:32


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncl5ivk.aa7.haj@enterprise-server.dk...
> Mathias wrote:
> >> Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
> >> hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der
> >> opstår problemer.
> > Det sorte 300D forhandles nu også i Tyskland.
>
> Importeret igennem officielle kanaler?

Det ved jeg ikke, men de har den i hvert fald hos
http://www.technikdirekt.de


--
Med venlig hilsen
Mathias
-----------------------------------------
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"



Jane M. :o) (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jane M. :o)


Dato : 23-09-04 13:49

On 23/09/04 14:37, in article slrncl5grj.aa7.haj@enterprise-server.dk, "Hans
Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Jane M. wrote:
>> Her kan du købe 20D til en god nok pris:
>
> Virker det ikke ret meget som noget parallel-import?
>
> Det sorte 300D forhandles svjv kun i Asien, og jeg gad godt vide
> hvor hurtigt en evt. garantirep. kan overstås i tilfælde af at der
> opstår problemer.
>
> // Hans


Ok - det vidste jeg ikke.

Fandt bare siden under søgning efter kamera.

Så det er måske et dumt sted at handle?



'Mvh jane


Hans Joergensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-09-04 14:14

Jane M. wrote:
> Så det er måske et dumt sted at handle?

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg synes bare det virker underligt da
Canon tidligere har sagt at det sorte 300D kun er beregnet til det
asiatiske marked.. vist nok kun Japan og Korea hvis jeg ikke husker
forkert

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Peter Rongsted (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 23-09-04 15:21

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Jane M. wrote:
>> Så det er måske et dumt sted at handle?
>
>Det skal jeg ikke kunne sige, jeg synes bare det virker underligt da
>Canon tidligere har sagt at det sorte 300D kun er beregnet til det
>asiatiske marked.. vist nok kun Japan og Korea hvis jeg ikke husker
>forkert

Der har stået om det på Canons tyske hjemmeside, så der er det også
officielt.

Peter

Hans Joergensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-09-04 15:39

Peter Rongsted wrote:
>>Det skal jeg ikke kunne sige, jeg synes bare det virker underligt da
>>Canon tidligere har sagt at det sorte 300D kun er beregnet til det
>>asiatiske marked.. vist nok kun Japan og Korea hvis jeg ikke husker
>>forkert
> Der har stået om det på Canons tyske hjemmeside, så der er det også
> officielt.

Oh, okay

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Palle (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 23-09-04 15:17


"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:BD788E12.6933%virker@hotmail.com...
> On 28/08/04 0:34, in article 5FOXc.6389$0B.4440@news.get2net.dk, "TS"
> <ts@ts.dk> wrote:
>
> > Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?

Jeg er ret sikker på, det var den, jeg så hos Bingo i Kongens Lyngby i går.



Tommy Jensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 23-09-04 16:24

On Thu, 23 Sep 2004 16:16:35 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>
>"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:BD788E12.6933%virker@hotmail.com...
>> On 28/08/04 0:34, in article 5FOXc.6389$0B.4440@news.get2net.dk, "TS"
>> <ts@ts.dk> wrote:
>>
>> > Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
>
>Jeg er ret sikker på, det var den, jeg så hos Bingo i Kongens Lyngby i går.
>

Yep Bingo Foto fik 20 stk i fredags, jeg fik den første


MVH Tommy

Mathias (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 23-09-04 16:27


"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:kgq5l057sstji35uffumrlh41luh9uh9f3@4ax.com...
> On Thu, 23 Sep 2004 16:16:35 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
> wrote:
>
> >
> >"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:BD788E12.6933%virker@hotmail.com...
> >> On 28/08/04 0:34, in article 5FOXc.6389$0B.4440@news.get2net.dk, "TS"
> >> <ts@ts.dk> wrote:
> >>
> >> > Er der nogle der ved hvornår Canon 20D kan købes her hjemme?
> >
> >Jeg er ret sikker på, det var den, jeg så hos Bingo i Kongens Lyngby i
går.
> >
>
> Yep Bingo Foto fik 20 stk i fredags, jeg fik den første

Hvor meget tager Bingo Foto for den?

--
Med venlig hilsen
Mathias
-----------------------------------------
E-mail: mathiasx@edbx.dk
Fjern de 2 "x"



Tommy Jensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 23-09-04 16:31

On Thu, 23 Sep 2004 17:26:55 +0200, "Mathias" <mathiasx@edbx.dk>
wrote:

>
>"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>news:kgq5l057sstji35uffumrlh41luh9uh9f3@4ax.com...

>>
>> Yep Bingo Foto fik 20 stk i fredags, jeg fik den første
>
>Hvor meget tager Bingo Foto for den?

Det skal du forhandle om. men omkring 13.000 +/- for kit.


MVH Tommy

Morten Wartou (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-09-04 17:08

Tommy Jensen wrote:
> On Thu, 23 Sep 2004 17:26:55 +0200, "Mathias" <mathiasx@edbx.dk>
> wrote:
>
>>
>> "Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>> news:kgq5l057sstji35uffumrlh41luh9uh9f3@4ax.com...
>
>>>
>>> Yep Bingo Foto fik 20 stk i fredags, jeg fik den første
>>
>> Hvor meget tager Bingo Foto for den?
>
> Det skal du forhandle om. men omkring 13.000 +/- for kit.

Jeg har lige været nede og hente et i Platan for 12.299,-


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jane M. :o) (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jane M. :o)


Dato : 23-09-04 18:01

>>> Hvor meget tager Bingo Foto for den?
>>
>> Det skal du forhandle om. men omkring 13.000 +/- for kit.
>
> Jeg har lige været nede og hente et i Platan for 12.299,-
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Jeg skal lige være med om det var det omtalte D20 du har købt eller hvilket
har du givet den pris for?

Og var det med/uden linse..?



Mvh Jane
---
http://www.janemark.dk


Morten Wartou (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-09-04 18:06

Jane M. wrote:
>>>> Hvor meget tager Bingo Foto for den?
>>>
>>> Det skal du forhandle om. men omkring 13.000 +/- for kit.
>>
>> Jeg har lige været nede og hente et i Platan for 12.299,-
>>
>>
>> Med venlig hilsen,
>>
>> Morten Wartou
>
> Jeg skal lige være med om det var det omtalte D20 du har købt eller
> hvilket har du givet den pris for?
>
> Og var det med/uden linse..?

Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at opdrive
uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jane M. :o) (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jane M. :o)


Dato : 23-09-04 18:13

>> Jeg skal lige være med om det var det omtalte D20 du har købt eller
>> hvilket har du givet den pris for?
>>
>> Og var det med/uden linse..?
>
> Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at opdrive
> uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
> desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Ok - Men herinde har de det uden linser:

http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
edsid=16


Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber et 20D
uden linser...?

Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.



Mvh jane


Morten Wartou (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-09-04 18:22


"Jane M. " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:BD78D0A3.6AD2%virker@hotmail.com...
>>> Jeg skal lige være med om det var det omtalte D20 du har købt eller
>>> hvilket har du givet den pris for?
>>>
>>> Og var det med/uden linse..?
>>
>> Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at opdrive
>> uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
>> desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)
>>
>>
>> Med venlig hilsen,
>>
>> Morten Wartou
>
> Ok - Men herinde har de det uden linser:
>
> http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
> edsid=16
Jo, men det er ikke på lager. De har det masser af steder, uden objektiv,
altså i deres prisliste - men ikke på lager. :)

> Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber et
> 20D
> uden linser...?
Det bliver som sagt svært... :)

> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.
Min plan er at købe et 17-40L som koster ca. 6.500 i Danmark, samt et
100-400IS som koster omkring 13.000, og så måske en 50 mm f/1,4 (meget
lysstærk, god til lidt dunkle steder, desuden djævelsk skarp, efter sigende)
til omkring 3.000, men det kommer til at afhænge lidt af om pengepungen
synes det er sjovt. Mindre kan selvfølgelig gøre det, men skal det være
godt, koster det.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jane M. :o) (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jane M. :o)


Dato : 23-09-04 18:31

>> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.
> Min plan er at købe et 17-40L som koster ca. 6.500 i Danmark, samt et
> 100-400IS som koster omkring 13.000, og så måske en 50 mm f/1,4 (meget
> lysstærk, god til lidt dunkle steder, desuden djævelsk skarp, efter sigende)
> til omkring 3.000, men det kommer til at afhænge lidt af om pengepungen
> synes det er sjovt. Mindre kan selvfølgelig gøre det, men skal det være
> godt, koster det.
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Kan det passe at 100-400 kun kan fåes I hvid farve???

Mvh Jane


Tommy Jensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 23-09-04 18:50

On Thu, 23 Sep 2004 19:31:15 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com>
wrote:

>>> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.
>> Min plan er at købe et 17-40L som koster ca. 6.500 i Danmark, samt et
>> 100-400IS som koster omkring 13.000, og så måske en 50 mm f/1,4 (meget
>> lysstærk, god til lidt dunkle steder, desuden djævelsk skarp, efter sigende)
>> til omkring 3.000, men det kommer til at afhænge lidt af om pengepungen
>> synes det er sjovt. Mindre kan selvfølgelig gøre det, men skal det være
>> godt, koster det.
>>
>>
>> Med venlig hilsen,
>>
>> Morten Wartou
>
>Kan det passe at 100-400 kun kan fåes I hvid farve???

Ja, de fleste af Canon's top objektiver er hvide.

MVH Tommy

Morten Wartou (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-09-04 18:53

Tommy Jensen wrote:
> On Thu, 23 Sep 2004 19:31:15 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com>
> wrote:
>
>>>> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.
>>> Min plan er at købe et 17-40L som koster ca. 6.500 i Danmark, samt
>>> et 100-400IS som koster omkring 13.000, og så måske en 50 mm f/1,4
>>> (meget lysstærk, god til lidt dunkle steder, desuden djævelsk
>>> skarp, efter sigende) til omkring 3.000, men det kommer til at
>>> afhænge lidt af om pengepungen synes det er sjovt. Mindre kan
>>> selvfølgelig gøre det, men skal det være godt, koster det.
>>>
>>>
>>> Med venlig hilsen,
>>>
>>> Morten Wartou
>>
>> Kan det passe at 100-400 kun kan fåes I hvid farve???
>
> Ja, de fleste af Canon's top objektiver er hvide.

Er det ikke kun teleobjektiverne der er det? 17-40 er i hvert fald sort.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jens Bruun (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-09-04 18:56

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message
news:X3E4d.3015$oY.625@news.get2net.dk

> Er det ikke kun teleobjektiverne der er det?

Jo, men faktisk er de cremefarvede og ikke helt hvide.

> 17-40 er i hvert fald
> sort.

Det er 24-70 også.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Tommy Jensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 23-09-04 18:59

On Thu, 23 Sep 2004 19:53:14 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Tommy Jensen wrote:
>> On Thu, 23 Sep 2004 19:31:15 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com>
>> wrote:
>>
>> Ja, de fleste af Canon's top objektiver er hvide.
>
>Er det ikke kun teleobjektiverne der er det? 17-40 er i hvert fald sort.
>

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg skrev også "de fleste"


MVH Tommy

Jan F. (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jan F.


Dato : 23-09-04 21:09

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:8k36l0hi24sgjlgdmgttvrfc4u4t6lhp4c@4ax.com...
>
> Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg skrev også "de fleste"


fifty-fifty

--

Jan F.



Tommy Jensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 23-09-04 18:27

On Thu, 23 Sep 2004 19:12:35 +0200, "Jane M. " <virker@hotmail.com>
wrote:

>
>http://www.danskdatasalg.dk/default1.asp?vis=vare&id=1371&sek=Spotmarked&nyh
>edsid=16
>
>
>Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber et 20D
>uden linser...?
>
>Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.

Det medfølgende objektiv er ikke så slemt som Morten gør det. Nej det
er ikke top kvalitet men det er ok. Og uden det kan du komme til at
mangle vidvinkel. Så jeg synes du bør tage kit objektivet med. Det er
iøvrigt det samme som kommer med 300D og på www.dpreview.com kan du
finde mange eksempler på fremragende billeder taget med det objektiv.

Som telezoom vil jeg anbefale Canon EF 70-200 mm f4 L som er et kanon
godt objektiv. Du kan senere kombinere det med en 1,4x extender så du
får et 98-280 mm F5.6 objektiv.

Ud over det kunne Canon EF 28-135 USM IS være interessant eller EF-S
17-85 mm USM IS som skulle være EF-S varianten af EF 28-135 udgaven.
EF-S objektiver kan indtil nu kun anvendes på 300D og 20D.


MVH Tommy



Morten Wartou (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-09-04 18:52

Tommy Jensen wrote:
>> Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks.
>> Køber et 20D uden linser...?
>> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.
> Det medfølgende objektiv er ikke så slemt som Morten gør det. Nej det
> er ikke top kvalitet men det er ok. Og uden det kan du komme til at
> mangle vidvinkel. Så jeg synes du bør tage kit objektivet med. Det er
> iøvrigt det samme som kommer med 300D og på www.dpreview.com kan du
> finde mange eksempler på fremragende billeder taget med det objektiv.

Da jeg som sagt ikke har kunnet vurdere det endnu, har jeg forholdt mig til
bl.a.
http://camerasystems.info/nonforum/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Canon%20EF'%20OR%20brand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%20or%20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20AF'%22 -
der er det simpelthen helt i bund. Men det kan da godt være de bare har
været sure da de stemte. :) Jeg har dog set nogle billeder fra sådan et
objektiv, og jeg fandt dem ikke overbevisende.

Øv, hvor jeg savner et flashkort. Hvor er det trist, at sidde med et nyt
kamera og ikke kunne bruge det til noget. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jens Bruun (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 23-09-04 19:01

"Jane M. " <virker@hotmail.com> wrote in message
news:BD78D0A3.6AD2%virker@hotmail.com

> Jeg skal lige høre, hvad I anbefaler af linser, hvis jeg f.eks. Køber
> et 20D uden linser...?
> Hvis man skal være dækket ind til alle typer fotos.

Start med EF 17-40 f/4L. Supplér evt. med EF 70-200 f/4L, f/2.8L eller
f/2.8L IS, afhængig af din pengepung. Jeg har selv en 24-70, en 100-400, en
50 f/1.4 og en 1.4x TC, som dækker mit behov ganske godt. EF 24-70 er et
fremragende allround-objektiv, men det koster over 10K. Flere mener, at det
er Canons bedste L-zoom overhovedet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)
http://usenet.fotolog.dk - Ugentlig fotostafet i news:dk.fritid.foto
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - Mit fotogalleri



Hans Joergensen (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-09-04 20:50

Morten Wartou wrote:
> Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at opdrive
> uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst) - jeg kan
> desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort endnu. :)

Det medfølgende er ganske udemærket optisk, men det føles ikke ret
kvalitets-agtigt

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Morten Wartou (23-09-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-09-04 21:07

Hans Joergensen wrote:
> Morten Wartou wrote:
>> Det er et 20D. Det er med objektiv - det er desværre ikke til at
>> opdrive uden, og det medfølgende er en værre gang hø (har jeg læst)
>> - jeg kan desværre ikke rigtigt teste, da jeg ikke har noget CF-kort
>> endnu. :)
>
> Det medfølgende er ganske udemærket optisk, men det føles ikke ret
> kvalitets-agtigt

Hm. Der er godt nok blandede holdninger til det objektiv. Nå, det bliver jo
spændende at se hvad det kan, når jeg får et CF-kort (suk!). Men man må
undre sig over, at Canon laver et sæt med et kamera af magnesiumlegering som
oser langt væk af sublim kvalitet, og så leverer et objektiv der føles som
om det hører til i et Kinder-æg. :)



Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408878
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste